T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: bos1 efter 10. Oktober 2005 kl: 16:37:19
-
mener ikke der er nogen forskel med vægtafgift om det er en camper eller en bus det er vist kun når der skal betales reg. afgift der er forskel
med hensyn til at lægge en benzin motor i en diesel bil er det fuldt lovligt så lang tid man holder sig inden for 20% reglen
hvilket vil sige at den motor man lægger i må kun have 20% flere hk en den org. motor
og så skal den lige til syn når man har bygget den om
-
Det er nemlig rigtigt !
Og med benzinmotor slipper du lidt billigere :lol:
Jeg gi'r 3140 kr. om året for min på gule plader... totalvægt på 2400 kg.
-
Men så har vi smøren igen.
Hvor finder jeg en god bensin motor????
Og hvilken en skal jeg kikke efter?????
Passer den på min 5 trins gearkesse?
M.V.H.
Kenneth
Tjaa hvor finder mand en godt motor... :roll: Her på siden :!: :?:
Nu har du ikke skrevet ret meget om dig selv i din profil :evil:
Bor du f.eks. tæt på den tyske grænse, kunne det måske være en ide at købe en på ebay.de
Kig efter en DG (1,9 78hk og karb), GW (1,9 92hk.!? & sprøjt), MV (2,1 95 hk & sprøjt), DJ (2,1 112hk og sprøjt).
Der en til 1,9'er med sprøjt, men kan aldrig rigtig huske hvad den hedder :roll:
En med sprøjt køre ca. 10 km/l
....og JA din gearkasse passer, efter du har skiftet koblingsskjoldet 8)
hilsen Rasmus
-
Nu køre du jo diesel, hvilket vil sige at du skal ud at finde en gearkasse eller koblingskjold der passer på en (f.eks) DG vandboxer motor. Hvis du vil gøre det lidt nemmere (og måske lidt mere økonomisk da mange af vandboxermotorene trænger til renovering nu, hvilket kan blive smådyrt) kan du jo finde en golf 1-2 benzinmotor inden for de 20% i HK området. Ved faktisk ikke om golf 3 også passer på. Så skal du så lige skifte bundkarret og oliepumpen men det er jo ikke det store. Jeg skal så lige sige at jeg har ingen praktisk erfaring med denne konvertion da jeg aldrig fik det ført ud i livet pga pladsproblemer (måtte afhænde min T3). Men ved dog at det kan lade sig gøre i teorien.
Mvh. Lennart
-
hej igen jeg må lige spørger igen.
Når jeg så har en bensin motor, hvor meget skal der laves om?
Flemming skriver koblins skjoldet ? Er der ellers andet? tank? ledningsnet?
Og hvor for jeg fat i delene.
Hvad heder kobling skjol på tysk?
Og kan man have tynd mave selvom man er tyk?
Kenneth.
Du skal også bruge ledningsnettet fra WBX'ern... men kun det i motorrummet. Tanken er den samme, så længe det ikke er en indsprøjtningsmotor.
du kan starte med at kigge her efter koblingsskjold:
http://motors.search.ebay.de/vw-t3_Antrieb-Motor-Getriebe_W0QQcatrefZC12QQfsooZ1QQfsopZ1QQsacatZ63318
-
hvis det er samme motor som i en golf af samme årgang (85) går den lige på diesel gearkassen. men lavede man cordoba i 85?
-
gearkassen passer ikke der i. og jeg tror faktisk heller ikke at motoren passer på trans. gearkassen. der er motoren for ny
-
hej i min ligger der jo en golf gti motor og der ser det ud til der kun er sat andet bundkar og komplet kobling fra en transporter men ledningsnet og tank osv. er org dvs. den er født med en 1,9 motor dg eller dx mener jeg de sagde
mvh.Rene'