T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: MortenH efter 01. Juni 2011 kl: 11:00:57
-
Jeg skal til syn fredag eller snarest derefter (der er ikke plader på, og jeg kan ikke stille bilen lovligt nogen steder) og jeg har stadig en dieselpumpe der pisser diesel ud over det hele. Er der nogen der kan hjælpe i københavnsområdet? Eller kender en mekaniker der ikke forlanger 15.000,- som ham jeg snakkede med forleden (uden at have set på den)?
Jeg er virkelig i panik her.
-
Hej Morten
Har du et link til tråden hvor du beskriver genvordighederne?
Gode hilsner
Jens Jakob
-
Jeg er helt sikker på at Casper kan hjælpe dig.. Han er dog ikke på nettet så tit for tiden så du skal nok skrive en pm.
-
He, JJ, jeg tror ikke jeg har beskrevet det, andet end et par spørgsmål her og der. Pumpen har været utæt i laaaang tid, og bilen har været opstaldet hos en bekendt siden februar. Jeg hentede den i mandags på prøvenumre, og nu ligger jeg under den og svejser et par huller. Den står hos noget familie på midtsjælland til i eftermiddag (det er her jeg mekker på den lige nu), men jeg vender næsen mod Kbh senere. Og prøvepladerne gælder kun til og med i dag. Jeg havde satset på GDS og en af mekanikerne derfra, men jeg kan ikke få fat i ham....
- Jeg prøver lige Casper på PM.
-
Ok - hvad med at pakke pumpen om - eller skaffe en anden pumpe - kan det gøre det?
Er det en CS eller JX?
Gode hilsner
Jens Jakob
-
Ompakning eller anden pumpe er det der skal til - jeg har pakningssæt, men jeg kan ikke selv. Det er for stor en mundfuld.
- Og det er jo den der bastardmotor fra en Passat. 1,6 sauger med CS dele på. Jeg tror ikke der er den store forskel på dem. Jeg finder lige pumpenummeret.
-
Pumpen hedder:
Nr. 0 460 494 052
VE 4/9 F 2400 R66-3
068 130 107J
-
Hvis du alligevel kaster dig ud i det, så er der fine billedserier her:
http://www.uwe-reimann.de/poel/esp-ausbau.htm
-
Nå, bilen røg tilbage i tidsbegrænset vinterhi, det var umuligt at få hjælp til pumpen. Så nu ser det desværre ud til at huggeren er den næste der får glæde af den. Jeg har ikke tiden og økonomien til at redde den. :cry:
-
Fandt en renoveret pumpe i 11. time! Og fik lov til at parkere lidt længere. Så måske lykkes det alligevel i løbet af sommeren.
-
Så fik jeg en synsmand til at kigge på den - 2x hjulleje skiftes + et bremserør + en bærekuglemanchet skiftes. Og så et par små huller, så kan den komme på vejen. Ingen ny dieselpumpe nødvendig lige nu :)
Var der nogen af dem på GDS der kan lave den slags, for min tid er meget begrænset?
Og hvor får man fat i sådan en gummimanchet? Bærekuglen skal ikke skiftes.
-
Så fik jeg en synsmand til at kigge på den - 2x hjulleje skiftes + et bremserør + en bærekuglemanchet skiftes. Og så et par små huller, så kan den komme på vejen. Ingen ny dieselpumpe nødvendig lige nu :)
Var der nogen af dem på GDS der kan lave den slags, for min tid er meget begrænset?
Og hvor får man fat i sådan en gummimanchet? Bærekuglen skal ikke skiftes.
Dejligt, kun småting.
Mystisk at 2 hjullejer skal skiftes.
De forreste er meget lettere end de bagerste, så hvilken er det?
Bremserør er let, men godt at vide hvilken der skal skiftes?
Igen er det øverste bærekugle (som er let) eller er det nederste (som er noget mere besværlig) ?
-
Øverste bærekugle, men som sagt kun gummimanchetten. Der er lidt slør i hjullejerne, så de må vel bare ud. Jeg har nye på lager og muligvis allerede en mekaniker til at skifte dem. Et foran og et bagi.
Bremserøret er den stump der sidder midt imellem baghjulene, alle de andre er af kobber....
Og ja, det er rart at der ikke var mere :)
-
Hej,
Bærekugle og manchet skiftes samtidig. Har manchet været utæt er bærekuglen færdig. Men den koster ikke så meget, og kan skiftes på 20 minutter.
Slør i lejerne? Foran _skal_ der være lidt slør - ellers brænder lejerne sammen. Forklar ham det, og vis ham evt et print fra Haynes.
Bagi må der ikke være slør.
Så det liger en bærekugle foran, og et leje bagi.
Og tjek at mht slør at du har spillerum foran i begge hjul-lejer.
-
Hæ, det var mere end lidt slør foran - man kunne høre kuglerne rasle rundt :)
Og mekaniker + bærekuglen er bestilt. Nu kører jeg ud og svejser det sidste hul, og venter med længsel på at mekanikeren har tid.
-
Fedt at det ikke var mere. Typisk at det midterste rør ikke er skiftet. Det kræver som regel at man sænker gearkassen.. Ikke noget farligt på en 2wd - lidt mere bøvlet på en syncro.
-
Ja, jeg var lettet. Hvidovre bilsyn på Gl. Køge landevej kan anbefales, han er flink og hjælpsom, og alligevel grundig. Han påpegede et par småting jeg kunne kigge på, uden at skrive dem på.
Og Bremserøret så ud til at være lige til, hvis man har den på lift. Det ligger helt frit.
-
Og så blev den godkendt. Pyyyhhh.
Med store mængder hjælp fra Achmed på GDS lykkedes det at få skiftet de famøse lejer og en ekstremt genstridig bærekugle - det vil sige, han knoklede jeg heppede mest ;-).
Desværre er skats åbningstider til at skide i, så plader må vente til i morgen.
Men så: Ud at køre og køre og køre. Og senere skifte den der pumpe. Eller motor. Det haster ikke så meget nu. For det er godt vejr, og der er diesel i tanken :D :D :D