T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: T3Sync efter 20. Januar 2007 kl: 18:07:05
-
Hej vidensbank :D
Når nu ens bil prutter som en gammel bobbel , må der jo fise en masse tryk uden om turboen .
1 Jeg tænker om det giver et mærkbart effekt tab ?
2 Vil utætheden på sigt give andre problemer ?
Morten
-
Ja, effekttab i mellemområdet - men ikke voldsomt. Ved max-belastning er der alligevel så rigeligt udstødningsgas tilstede, at wastegaten alligevel sender meget udenom møllen.
Risici? Tja - måske pakninger i nærområdet der bliver "kogt" - ellers ikke det vilde.
-
Som Jarl siger, pakninger brænder - det bliver værre fordi udstødningen der bliverpresset ud på et lille område er extremt varm.
Kort tid: Det hele bag i bliver sodet fuldstændig til og bliver noget lort at arbejde på.
Evt. indtrængning af udstødningsgas når du kører fordi det bliver "suget " op der hvor udluftning i bagstolper sidder.
På længere sigt ødelægger du selve manifold - bolte - top, fordi der går en korrosion igang på et tidspunkt ved den høje varme.
Det var mit bud, er der nogen der vil kommentere??
UUPS, selvfølgelig kun hvis det er ved manifolden den Prutter
-
Mange tak
Jeg tror det er manifolden . Jeg har desvære ikke haft mod på at tage hul på projektet da (som jeg har læst mig til) det første skridt er boltene på turboen og så boltene på manifolden , som begge kræver varme og sikkert knækker aligevel øhhh altså en større operation .
Hmm har jeg forstået dette rigtigt ?
-
Jeps :lol:
-
jeg har jo hørt den "live", og det er manifoldpakningerne den er gal med. Og det kan være et jævnt stort projekt hvis man bliver stresset af brækkede bolte, udboring og drejning af nyt gevind......