T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: Jens Flensborg efter 02. Juni 2011 kl: 09:27:44
-
Hej
Nu er jeg gået i gang med at renovere min LLE fra 1992. Forgængeren har klistret sort tonet folie på vinduerne. Hvordan kan man bedst fjerne skidtet?
Nu har jeg prøvet varmepistolen i 15 minutter, er det godt for glasset? det bliever meget varmt ... jeg skraber det af, men det koster meget tid ... og der ligger en eller anden limforbindelse på glasset :-(
Endda monteret det udvendig på et af skydevinduerne ... føj ...
Jens
-
et barberblad i en holder plejer at tage det.
ala denne her (http://www.kenteurope.com/denmark/shop/viewfamily.php?viewfamily=971§ionid=107&type=Auto)
-
ja sådan et barberblad til at rense kogeplader med evt en varme pistol of så fortynder til det sidste klister
-
Nu er jeg nået længere til målet, har prøvet varmepistol med ceranskraber og det går godt. Det tager 15 minutter for 1 vindue og så skal jeg passe på mine fingre pga. VARMEN ...
Men hvordan skal jeg skrabe og varme på det bagerste vindue? Vinduet er lidt mere moderne med tråde i til optøning af damp hhv. is på glasset - what can I do? `
triki triks?
Jens
-
Kan ikke være en spray de har brugt det har man kunne købe engang altså til ruder :-)
-
spray på el-bagrude for at fjerne denne folie uden at man ødelægger de der varmetråde???
isspray?
fiksere monstertape og lægge vinduet ud i solen til opvarmning inden man trækker i skindet?
lidt af en tænkeopgave ...
Jens
-
Hej Jens , de gange jeg har fjernet film fra ruder , har jeg bare skrabet et hjørne fri , og så stille og roligt hevet det hele af , uden varme , men det kan være et andet fabrikat , måske har dit siddet længere i mere sol end det jeg har hevet af , da jeg var til syn med Guld4en , var der film på forruder i dørene , der hev jeg det bare af for at få den godkendt , ellers havde det kostet en omstiller .
hilsen poul
-
Hej
Igår fik jeg fjernet den omtalte folie fra alle vinduer og det gik næsten fint. Det var kun de to forreste ve/hø på skydevinduerne der var spraylimet udefra, de andre var normalt justeret med vand indefra. Der var også forskel på kvaliteten (forgængerens sjusk).
Her et billede der viser, at jeg kunne trække den højere kvalitet fra glasset på el-bagruden. Så nu skal limen lige fjernes lidt (resterne) og så bliver min LLE fra 1992 renoveret:
Lidt pladearbejde i forreste ruderamme
Lidt svejsning i forreste ruderamme
Fjerne resterende glasuld på venstre side
Lidt rustarbejde på venstre side nederst under skjørten
Fjerne småbuler og stenslag foran
Forberedelse til lakering
Lakering
Nyr "grå" folie" ind i bilen
Reparere udstødningen
Bleen skal tjekkes
Tandrem og lejer skal skiftes
Forgløsningsrør skal skiftes
Bundkar bundprop skal laves
Ny forreste blæsermotor - tjekke koblingsgiveren (Kupplungsgeber)
Voks og Mike Sanders ind i hulrum
og so ready to go next 10 years ... bare igang med det ;-)
Jens