T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: Jens Flensborg efter 07. Juni 2011 kl: 11:49:40

Titel: RUST ... 1992 LLE ...
Indlæg af: Jens Flensborg efter 07. Juni 2011 kl: 11:49:40
Har igår haft min røde LLE fra 1992 på liften hos Michael. A søjlen har på begge sider gennemtæringer nederst på bunden - der hvor den ender i flangerne - og der ligger en del gemte ruststeder behind skjørterne. Frontrammen på frontruden har nederst store rustreder og en enkelt siderude har samme problem.

Alt det lo...t med det resterende glasuld i hulrummet skal også fjernes ...

Man skal bekræfte myter om, at de sidste T3ere har stået som pladedele udenfor i GRAZ inden de blev samlet og svejset sammen i 1992 ...

Mom min LLE er blevet lavet i GRAZ? Hvordan kan jeg se det på stelnummeret? det var et eller andet med nogle bogstaver tror jeg ...

By the way er der nu behov for pladearbejde og ny lak skal der til ...

For tiden laves koblingsudrykningslejer (det hyler efter 15.000 km) og JX motorservice som tandrem, gløderør, ventiler  og andet ...

Jens
Titel: RUST ... 1992 LLE ...
Indlæg af: gunnar6690 efter 07. Juni 2011 kl: 11:57:41
Her er et link til en tysk side, det er ciffer 11 der er interessant for Dig : http://www.nininet.de/fahrgestellnummer.html

mvh Gunnar
Titel: RUST ... 1992 LLE ...
Indlæg af: Jens Flensborg efter 07. Juni 2011 kl: 13:00:42
ahhhhh ...

Min LLE 1992 har på position "11" et "G" - det er Stayr Daimler Puch i Graz Østrig ...
og min Syncro 1991 har også et "G" på position "11" i stelnummeret ...

dog er det kun LLE modellerne fra 1992 der har været udsat for udendørslager ... inden samlingen.

Der var de begge heldige, de kommer fra samme hjemstavn
Jens
Titel: RUST ... 1992 LLE ...
Indlæg af: Hawaiibussen efter 08. Juni 2011 kl: 09:10:02
Gør ondt at høre, håber den kan reddes  :?

Men alt ruster, især hvis de er forret med glasuld......og med skørterne ser man det ikke før det er forsent!
Titel: RUST ... 1992 LLE ...
Indlæg af: Aran efter 08. Juni 2011 kl: 10:28:27
Problemet er det samme som med det forbistrede skum, som Ford brugte for år tilbage: Det holder på fugten og danner grobund for det værste: rustangreb fra indersiden.
Det kan være en styg omgang, men så VED man hvad man har, når det er overstået. Husk, at få sprøjtet den godt til i kanter og samlinger. God arbejdslyst.
Titel: RUST ... 1992 LLE ...
Indlæg af: Jens Flensborg efter 08. Juni 2011 kl: 13:13:12
P.t. kan jeg kun konstantere, at min LLE var gennemtæret behind skydedøren nederst under skjørten ved svingarmen, det var et større hul med større pladearbejde. Samtidig er det nederste af A-søjlen nede ved bunden ind i flankeen ramt af mindre gennemtæring. Frontruderammen og en siderude er ramt af rust. Dog mangler jeg nu lige førersiden under skjørten ... det kan udvikle sig til en overraskelse ... by the way står svejseværket klart til brug og 3 liter grundering og 3 liter lak 2K ligger på hylden ... efter den planlagte restauringsomgang vurderes sådanne T3 LLE til mellem 7 og 10 tsd euro ... den skal parkeres væk til et eller andet brug efter dette restauringsprojekt :-) det skal jeg lige finde ud af - GRAZ modeller lå ude i regnen inden de blev samlet, men rusten kommer jo først frem efter 20 år ...
Jens