T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Syncro Fora => Emne startet af: Jan efter 12. Juni 2011 kl: 13:40:43
-
Problem er som om der ikke kobles helt fra, og heller ikke helt til. Har kontrolleret slavecylinder, og væske. Kan kun skifte gear når motor er slukket eller når den triller og med mellem gas (dog ikke 1ste gear).
Kan det være udrykkerleje der ikke sider rigtigt, eller er kobling færdig?
Hvor meget skal stempel på slavecylinder bevæge sig?
-
tjeck om din hovedcyl oppe ved pedalen er utæt!
ellers er det din koblingsslavecyl ude på gearkassen der er defekt, det er ikke sikkert at du kan se det på den, men der har været mange tråde med lignede problem hvor det har været slavecyl det var galt med, nogle har kunnet afhjælpe problemmet ved at udlufte systemmet, så prøv det først :)
-
holderen til min slavecylinder knækkede simpelthen og gav præcis samme symptomer som din
jeg svejsede det sammen, og det har kørt upåklageligt siden
-
Tror jeg har fundet synderen!!! En lang revne i koblingsklokken lige gennem hullet til udtrækkerarmen, således at når jeg træder på koblingspedalen, åbner klokken sig ca 2-3 mm. og akselen vipper istedet for at dreje. Billeder skal nok komme når jeg får den afmonterret.
-
wow, det ligner mit problem, men godt nok en del mere ærgerligt
-
Hejsa,
Kig lidt her - jeg har lige været hele systemet igennem... Det var et færdigt pilotleje. I dit tilfælde er det nok noget andet, da koblingen ikke kobler helt til som du skriver.
http://www.t3nettet.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=12820&highlight=
Held og lykke
-
jeg vil skyde på at den nemme løsning er at finde en svejser der kan svejse i det metal der er knækket. der findes svejse metoder til letmetal, men de er sikkert ikke de billigste.
-
jeg ville helt klart finde en anden klokke og skifte... Det er ikke svært.. bare bolte ud og i igen...