T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: brian efter 16. Juni 2011 kl: 19:25:12
-
Min T3 er desværre blevet påkørt, og synderen har erkendt det.
Jeg er ikke kaskoforsikret, så har anmeldt skaden til modpartens forsikringsselskab.
Min T3 er ikke af de flotteste, og skaden er stor, og sikkert dyr at udbedre.
(men jeg kan jo stadig bruge bilen)
Helst vil jeg jo bare have noget økonomisk kompensation.
-
På et eller andet tidspunkt skal skaden takseres dvs. der kommer en taksator. Hvis du er indstillet på en økonomisk kompensation, er bilen død. Det udbetales kun ved totalskade. Al anden afregning sker til momsregistreret virksomhed.
Hvis du ikke har vidner, kan skadevolderen faktisk trække sig, og du kan i værste fald ikke bevise en hujende fis. Så ender det som påstand mod påstand, - men forhåbentlig ender det ikke sådan.
-
På et eller andet tidspunkt skal skaden takseres dvs. der kommer en taksator. Hvis du er indstillet på en økonomisk kompensation, er bilen død. Det udbetales kun ved totalskade. Al anden afregning sker til momsregistreret virksomhed.
Er staden mon tilstrækkelig til at totalskade bilen?
Jeg kan ikke vurdere hvad sådan en reparation vil koste.
Hvis du ikke har vidner, kan skadevolderen faktisk trække sig, og du kan i værste fald ikke bevise en hujende fis. Så ender det som påstand mod påstand, - men forhåbentlig ender det ikke sådan.
Af forskellige grunde tror jeg ikke de trækker sig. Det er et erhvervskøretøj der har lavet skaden, og der er vidner.
-
Hej Brian. Der er lavet nye regler mede hensyn til totalskade.... Lige meget hvad kan der laves op til 25000 inden den bliver totalskadet. Din skade vil ligge ,ud fra billederne, omkring 15000.kr . Men kør ind til en pladesmed og få den vuderet og takseret . hilsen Enzo
-
men brians er en gul plade så den må laves for 90% af bilens værdi
vil anslå den er skadet for 15k hvis man retter den
og 25k hvis siden skiftes
alt efter time pris osv
-
Jeg håber du kommer godt ud af den historie og snart sidder i en velkørende T3 igen! :wink:
-
Ring til vognmanden og sig 5100, så er den sag glemt.
5000 til en god weekend og 100 til to hvide spraydåser.
Ellers er det som de skriver, taksering og rep på pladeværksted efter dit valg.
Kommer totalskade på tale, så slår du koldt vand i blodet, (selvom det fortynder alkoholen) og stiller et ublu krav. På et eller andet tidspunkt skal de have sagen afsluttet, og de har mange, lange kedelige statistikker om hvem der er længst om at få ordnet sagen, så de vil gerne afslutte.
Kurt (kender problemet)
-
Enig med Kurt.
Ingen parter er faktisk interesseret i at sætte hele apparatet igang, hvis det kan undgås, og da din bil som skrevet ikke er en af de flotteste, så skader det nok ikke så meget med en gang hjemmefuskløsning og lidt kontanter i lommen.
En lille krølle på historien er en episode fra Sydamerika, i Ecuador. Her skulle jeg lave en parralelparkering og en venlig mand på fortovet hjalp mig med vink og fakter. Flink mand, lige indtil jeg bakkede direkte ind i hans vens bil. Jeg har dem meget mistænkt for aftalt spil for straks var "skaden takseret" til 20USdollar. Jeg skyndte mig at finde slanterne frem og komme væk
-
Ring til vognmanden og sig 5100, så er den sag glemt.
5000 til en god weekend og 100 til to hvide spraydåser.
Ja, det er situationen jeg kunne ønske.
Men muligvis er der ingen tab for firmaet ved at bruge forsikringen, da det er et stort firma med mange biler, og de laver ikke så sjældent skader.
Så kunne man tænke sig at afregne med forsikringsselskabet, men ifølge det Aran skriver,
så er det ikke er mulighed.
På et eller andet tidspunkt skal skaden takseres dvs. der kommer en taksator. Hvis du er indstillet på en økonomisk kompensation, er bilen død. Det udbetales kun ved totalskade. Al anden afregning sker til momsregistreret virksomhed.
Det må vel være for at undgå misbrug?
Eller er det fordi skat gerne vil profitere af skaden?
Ellers er det som de skriver, taksering og rep på pladeværksted efter dit valg.
Kommer totalskade på tale, så slår du koldt vand i blodet, (selvom det fortynder alkoholen) og stiller et ublu krav. På et eller andet tidspunkt skal de have sagen afsluttet, og de har mange, lange kedelige statistikker om hvem der er længst om at få ordnet sagen, så de vil gerne afslutte.
Kune man forestille sig at man kunne lave en aftale med en momsregistreret virksomhed?
-
Vognmanden vil helst IKKE have forsikringen indover, jeg vil gætte på hans selvrisiko er over 5000.
Ring lidt forsigtigt til ham og sig det er en gammel bil, og at du selv kan få den banket på plads for 5000 Kr. men syntes det er sygt at sende den på værksted hvor det koster det 4 dobbelte, så kan han tage det, eller lade forsikringen om det. Det er hverken urimeligt eller ulovligt at foreslå.
Kurt
-
Vognmanden vil helst IKKE have forsikringen indover, jeg vil gætte på hans selvrisiko er over 5000.
Ring lidt forsigtigt til ham og sig det er en gammel bil, og at du selv kan få den banket på plads for 5000 Kr. men syntes det er sygt at sende den på værksted hvor det koster det 4 dobbelte, så kan han tage det, eller lade forsikringen om det. Det er hverken urimeligt eller ulovligt at foreslå.
Kurt
Det vil jeg forsøge.
Men det er en stor vognmandsforretning, 500 medarbejdere og en omsætning på over en milliard.
Jeg har en fordom om at det ikke gør det lettere.
-
DSV?
-
Jeg blev en gang påkørt af en bus lige ind i siden på min elskede ford escort så døren
ikke kunne lukke ordenligt bagefter.
Det var ditobus et kæmpe firma i holbæk,og jeg skulle bare køre op til kontoret og snakke med dem
sage busmanden.
De gav 5500 i kontanter fordi det var nemmere for dem og køre det udenom forsikringen.
Daniel
-
Jeg ringede til vognmanden, og foreslog at vi fandt en ordning. Den person der sad med den slags var på ferie. Jeg spurgte om der så ikke var en anden, og så lovede han at ringe tilbage. Det gjorde han ikke.
Jeg modtog så følgende brev om at bilen skal repareres.
Jeg ringede til forsikringsselskabet, og spurgte lidt.
Helst vil jeg jo have noget økonomisk erstatning, som skrevet tidligere.
De bud på prisen for reparation, ca. 15.000 kr som der er givet her i tråden overstiger nok bilens værdi.
Altså er der en stor chance for at bilen bliver totalskadet mon ikke?
I så fald vil jeg jo have bilen udleveret derefter, da der er mange gode dele, f.eks. en meget velfungerende motor som jeg netop står og kan bruge.
Har i nogle tip til hvordan jeg griber sagen an herfra?
Jeg skulle kunne køre den på værksted, men hvilken?
VW eller et pladeværksted?
Det er jo bare for en vurdering.
Egentlig ville det jo også være fint om jeg ordnede det med forstkringsselskabets taksator, uden indblanding fra værksteder.
Som situationen er nu, så skrottes bilen nok under alle omstændigheder.
Synd. Selv om det er bulet og med en del rust, så er den nu grundlæggende sund.
-
kør den ind til et hvilket somhelst værksted der laver plade arb.
de skal gøre den op og skal så kontakte taksator
taksator vil kontakte dig hvis den dør og så det bare om at handle ,han skal bruge karossen hvi den dør resten kan der handles om uden fælg motor osv
-
kør den ind til et hvilket somhelst værksted der laver plade arb.
de skal gøre den op og skal så kontakte taksator
taksator vil kontakte dig hvis den dør og så det bare om at handle ,han skal bruge karossen hvi den dør resten kan der handles om uden fælg motor osv
Tak.
Forstår jeg det sådan at det kun er karosseriet jeg ikke kan få, og at jeg kan handle om resten, inklusive motor og hjul?
-
Jeg fik totalskadet en syncro i 1996, den fik jeg for 3500, taksatoren kom hjem til mig, tog nogle billeder og det var det! Bilen blev derefter kørt i laden og parteret.
johan
-
Såvidt jeg ved er lokkeduen med lånebil på deres fordelsværksteder lig med, at du får lavet bilen på et tilfældigt værksted - måske uden T3-erfaring...
Jeg ville klart overveje, at lade Niels Erik Thing håndtere sagen...
-
Som det er idag skal den takseres på et værksted - om det er ved VW eller et uaut. værksted kan som sådan være ligemeget. Det skal dog siges at ønsker man at en bil skal dø,så kør den på et aut. værksted da de typisk kører med en højere timepris ved forsikringerne end de uaut. samt bruger orginale stumper ( hvis de kan fåes endnu )
Normalt kan man ikke få bilen efter den er erklæret totalskadet,dog skal det
nævnes at der er nogle steder der åbenbart ser lidt stort på dette. Mener feks. pandekage Kurt fik sin efterfølgende. Her er det måske også en fordel at vi kører rundt i nogle gamle kasser som på de auktioner de normalt sælges på ikke har nogen værdi overhovedet.
Ps. Jeg er iøvrigt ikke et sekund i tvivl om at den dør hvis du vælger et aut værksted.
-
Som det er idag skal den takseres på et værksted - om det er ved VW eller et uaut. værksted kan som sådan være ligemeget. Det skal dog siges at ønsker man at en bil skal dø,så kør den på et aut. værksted da de typisk kører med en højere timepris ved forsikringerne end de uaut. samt bruger orginale stumper ( hvis de kan fåes endnu )
Normalt kan man ikke få bilen efter den er erklæret totalskadet,dog skal det
nævnes at der er nogle steder der åbenbart ser lidt stort på dette. Mener feks. pandekage Kurt fik sin efterfølgende. Her er det måske også en fordel at vi kører rundt i nogle gamle kasser som på de auktioner de normalt sælges på ikke har nogen værdi overhovedet.
Ps. Jeg er iøvrigt ikke et sekund i tvivl om at den dør hvis du vælger et aut værksted.
Er der noget erfaring med hvor stor erstatningen bliver ved en totalskade?
-
Jeg vil også anbefale Niels Erik, især hvis du gerne vil beholde bilen.
Han laver flere af den slags skader og jeg må indrømme at det er utroligt hvad han får lov til at lave uden at bilerne dør
hvilket jo kun er til glæde for de bilejere som gerne vil beholde deres gamle klenodier (eller vrag), alt efter hvem der ser på det :wink:
-
Nej, der er ikke nogen erfaring angående erstatningsbeløb, men lad i egen interesse være med, at godtage det første bud. Det er ofte så latterligt, at selv taksatoren kan se det, og alle deres mange ord om tabeller og "markedspriser" skal man ikke lige tage for pålydende.
Jeg fik totalskadet en nyistandsat trailer som var anmeldt til syn. Han bød mig 1000 kr og talte døre op og stolper ned om, at det var handelsprisen. Da jeg så bad ham levere en i samme stand dvs. med spritnye dæk, ledningsnet, lygter og iøvrigt samme stand, - steg prisen pludseligt markant.
Okay, der er måske også reelle taksatorer, men nogle af dem kan fileme sælge sand i Sahara.
-
tror ikke der findes reelle taksataner ,da de skulle erstatte min corolla startede han med at byde mig 6000kr hvorefter jeg bad ham finde det store strygejern frem for nu skulle han til at rette bil ud
han blev sur og sagde at han ville vende tilbage hvilket han gjorde et par dage efter med et bud på 12000 hvilket jeg sagde nej til for jeg ville have 20000 efter lidt frem og tilbage blev vi enige om 18000 kr
så de skal presses ,lidt ligesom når man handler bil skal man aldrig godtage det første bud
-
Jeg har handlet en gammel golf 2 op fra taksatorens første bud på 8000 til at han accepterede 14000 kr. jeg truede med retssag ;) ved ikke lige om den går i virkeligheden.
hilsen Poul
-
Efter adskillige telefonsamtaler med vognmandsfirma og forsikringsselskab,
står det klart, at der ingen vej er uden om forsikringsselskabet.
Det har nok noget med vognmandsfirmaets størrelse at gøre.
Så den må til reparatør.
Takseres, og sikkert kasseres.
-
Jeg har været ved VW med den skadede vogn idag.
Han kunne sige med det samme at den ville blive totalskadet.
Det er OK for mig, hvis jeg så bare kan få bilen til dele,
men dette var knap muligt.
Jeg overvejer at droppe det forsikringshalløj, og bare skrotte vognen selv,
og acceptere at jeg intet får fra forsikringen.
Den administrative byrde er stor, og med usikkerheder, så måske ikke pengene værd.
Ved at skrotte selv, får jeg en skrotpræmie på godt 1000 kr, og dele fra bilen
-
det administrative består af et par telefonsamtaler med taksatan :evil: og et par breve .de er ikke så slemme at have med at gøre de skal bare have det som kvinder,børn og hunde med den fast hånd
erstatningsmæssigt ville jeg nok sige du skal have mellem 10-15.000kr (bedømt ud fra billederne) så det byrde kunne svare sig du vil ihvertfald få mere ud af det end hvis du skrotter den
dette er bare min mening ret mig gerne hvis jeg tager fejl
-
det administrative består af et par telefonsamtaler med taksatan :evil: og et par breve .de er ikke så slemme at have med at gøre de skal bare have det som kvinder,børn og hunde med den fast hånd
Hovedproblemet er måske at jeg netop ikke kan komme til at tale med en taksator. Taksatoren rekvireres af værkstedet der skal reparerer.
erstatningsmæssigt ville jeg nok sige du skal have mellem 10-15.000kr (bedømt ud fra billederne) så det byrde kunne svare sig du vil ihvertfald få mere ud af det end hvis du skrotter den
dette er bare min mening ret mig gerne hvis jeg tager fejl
Jeg tror da nok du har ret.
Men jeg har stor lede ved at rode med den slags, og der går hele dage pga. en slags usikkerhed.
En tanke er, at køre til et lille værksted, og så tale grundig med dem, og klargøre for dem, at målet er ikke at få bilen kasseret, men at få penge ud af det forbandede forsikringsselskab. At det ikke er mig der indkassere pengene må jeg så leve med. Reparationen behøver ikke være til topkarakter, da bilen tænkes skrottet efter et par måneder.
-
det administrative består af et par telefonsamtaler med taksatan :evil: og et par breve .de er ikke så slemme at have med at gøre de skal bare have det som kvinder,børn og hunde med den fast hånd
Hovedproblemet er måske at jeg netop ikke kan komme til at tale med en taksator. Taksatoren rekvireres af værkstedet der skal reparerer.
når taksator har kigget på bilen og evt totalskadet den har værkstedet ikke mere med den at gøre ,for så er det dig der skal forhandle med ham og ikke værkstedet
de skal kun fortælle hvad det koster at lave den og så evt lave den hvis det er
-
MEN MEN MEN! Hvis du indgår en reparationsaftale med et mindre værksted, når taksator har været der, SKAL værkstedet i givet fald reparere i henhold til aftalen. Der kan komme en genbesigtigelse når bilen er rettet & malet. Hvis ikke alt er i henhold til det aftalte, får værkstedet store problemer og afgjort ikke flere forsikringsskader.
Du skal møde op når taksator kommer. Så er det nemmere, at få en ide om hvad han vil, og hvad prisleje i befinder jer i.
-
MEN MEN MEN! Hvis du indgår en reparationsaftale med et mindre værksted, når taksator har været der, SKAL værkstedet i givet fald reparere i henhold til aftalen. Der kan komme en genbesigtigelse når bilen er rettet & malet. Hvis ikke alt er i henhold til det aftalte, får værkstedet store problemer og afgjort ikke flere forsikringsskader.
Det bliver selvfølgelig lavet rigtig flot, det er klart.
Du skal møde op når taksator kommer. Så er det nemmere, at få en ide om hvad han vil, og hvad prisleje i befinder jer i.
Det er jo sådan det burde være, men i praksis bliver det svært, når de er uvillige.
Som det vist fremgår, så vil jeg være tilfreds med meget lidt, plus jeg skrotter selv bilen. Men det bliver svært. Så nu er jeg vist mest efter at de ikke skal slippe gratis om ved at bule bilen, hvis det er muligt uden for meget besvær.