T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: kasper efter 27. Juni 2011 kl: 13:57:33
-
Jeg har undret mig lidt over, at benzinpumpen kører konstant. Når jeg drejer tændingsnøglen til første position, pumper den så at sige an og det lyder rigtigt. Når jeg så starter motoren kører pumpen konstant, og det skal siges at den ikke er specielt lydløs. Det lyder lidt som om nogen har glemt en 4-hestes påhængsmotor under bilen. Så er det bare at jeg tænker, at motoren da burde kunne suge an, når først den er i gang? Alternativt kunne man måske forestille sig en mere lydløs af slagsen?
Kasper
-
Først ville jeg da sige det afhænger af bilen, om den har indsprøjtningssystem ( så skal den køre konstant for at holde trykket), en karburatorudgave har måske forskellige typer pumper, men støjer den mere end den plejer er det måske et ophæng der er røget, så den går imod og får karrosse eller tank som "højttaler".
Ellers vil jeg overlade rådene til dem der har hands on erfaring med T3 :D
-
Ok, jamen så er der nok ikke noget at være bekymret for, da det er en DG, og dermed indsprøjtning. Men god pointe med karrosseri-højttaleren. Det vil jeg ændre lidt på.
I øvrigt fedt at køre DG efter 10 år med JX og luftkølet. Var lige i Billund i mandags med den yngste datter, som skulle på sprogskole i England. Dejligt at ligge og cruise med 110 og så kunne overhale bare ved at træde på pedalen, ikke skifte gear og vupti står der 130. Jeg blev ellers lidt bekymret da jeg konstaterede tørstigheden af maskinen i bykørsel her i København (5-6), men på de længere ture er det 9-10, og derfor har jeg besluttet, at siden vi alligevel kun har de ene bil, og ikke behøver den så meget i hverdagen, får den lov at leve videre med denne motor. Så nu kan jeg bare nyde lyden af en ægte vw-boxer:-) Summer here i come.
-
Ok, jamen så er der nok ikke noget at være bekymret for, da det er en DG, og dermed indsprøjtning.
DG er vist med karburator :wink:
-
Damned endnu engang. DF, DG, KY, Jeg tror nok jeg mener DJ:-)