T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: jeppe3720 efter 08. Juli 2011 kl: 17:40:46
-
Hej alle sammen.
Er der noget jeg skal være særligt opmærksom på når jeg skifter motor?
Er der evt. noget i mener jeg skal skifte inden jeg ligger den "NYE" motor i?
-
Hej alle sammen.
Er der noget jeg skal være særligt opmærksom på når jeg skifter motor?
Er der evt. noget i mener jeg skal skifte inden jeg ligger den "NYE" motor i?
Jeg er igang med at skifte motor.
Jeg gør noget i den stil her:
http://www.t3nettet.dk/index.php?module=wikula&tag=MotorUd
Det er ret vigtig at du gør meget klar hvad du skifter fra og skifter til,
ellers er det vanskeligt at give svar.
Ud fra signatur, så tager du en JX ud?
Det jeg synes er mest ubehagelig er når gearkasse og motor ikke går lige fra hinanden, men slår et knæk.
Foregår det på Bornholm?
-
Hej...
Undskyld den manglende info..
Jeg skifter fra JX årg 89 til JX årg 88...
Ja det foregår på mit arbejde på bornholm, hvor jeg har både rendegraver(god som kran) og gaffeltruck.
hvor meget skal bilen løftes for at man kan få motoren ud under???
-
20 til 30 cm. kan gøre det.
Hilsen Fynboen.
-
20 til 30 cm. kan gøre det.
Hilsen Fynboen.
Okay, så det vil være nok med 2 EUR paller??
Er det nemmest at tage gear kassen sidde eller tage den med?
-
Du kan roligt lade gearkassen hænge i en kæde. Der er bare mere arbejde hvis du vælger at tage gearkassen med ned.
Det er lidt nemmere at montere som en samlet enhed, men så bøvlet er det heller ikke at sætte motoren op for sig.
Har prøvet det et par gange.
Mvh Jønne Ukendt
-
Lad bare gearkassen sidde..
Bo og jeg har flere gange skiftet jx motor på 4 timer.. Det er ik svært... Vi plejer at lade motorbøjlerne sidde på karrossen.
Skift kobling, udrykkerleje, pinolleje og simmerring bag svinghjul, hvis du er i tvivl om standen.
-
Lad bare gearkassen sidde..
Bo og jeg har flere gange skiftet jx motor på 4 timer.. Det er ik svært... Vi plejer at lade motorbøjlerne sidde på karrossen.
Skift kobling, udrykkerleje, pinolleje og simmerring bag svinghjul, hvis du er i tvivl om standen.
Hej "Mølle"
Løfter men bare i beslaget og hullet i topstykket?
Hvor køber jeg de 4 ting billist, eller steder hvor der er afaringer med?
Har bare hørt at det er mere bøvlet at få motoren ud hvis man lader gearkassen sidde.
-
Hvis du tager gearkasse med ned er der jo en del mere du skal skrue af, fx. gearmekanisme, trækaksler og slavecylinder. Gør du det er det nemmere at pille motor og gearkasse ud samlet.. -men du skal alligevel adskille motor og gearkasse, så jeg synes ikke der er så meget sparet.
Når jeg tager motor ud er det på to-søjlet lift, og der sænker jeg bare motoren ned på et rullebord inden de sidste bolte løsnes. Ude i perlestenene ville jeg nok ballancere motoren på en donkraft når den skal ned og op.. Der er dårlig ballance i beslagene på topstykket.
Jeg plejer at købe tingene hos Mekonomen og Hovwdi... Jeg bruger ikke så meget tid på om jeg kan spare en femmer ved at handle på Ebay... så hvis det skal være billigt, så må andre byde ind. Tjek evt. VW-shoppen.dk
mvh Erik
-
20 til 30 cm. kan gøre det.
Hilsen Fynboen.
Okay, så det vil være nok med 2 EUR paller??
Er det nemmest at tage gear kassen sidde eller tage den med?
2 europaller pr. side giver tilstrækkelig frihøjde til at motoren kan rulles ud, når den er sænket ned på en lav møbelhund f.eks.
(http://www.tinadalboge.dk/wp-content/uploads/m%C3%B8belhund2-300x153.png)
Jeg har også ladet gearkassen sidde de gange jeg har skiftet motor.
Gear mekanismen har jeg dog løsnet fra gearkassen for at være sikker på at den ikke beskadiges. Den sidder jo kun med 2 bolte som løsnes med 13 mm nøgler.
-
så er det i dag det går løs...
mig og min kammerrat har bestemt os for at tage det hele med ned som det ser ud lige nu...