T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: thomasfyn efter 18. Juli 2011 kl: 17:28:19
-
Hej
Jeg er ved at kigge på en Doka fra 87 med en golf3 1,9TD motor ilagt.
Sælger skriver at der ikke er papire på motorskiftet?!
Hvad betyder det for bilens lovlighed..??
Eller gør det ingenting??
Hilsen Thomas
-
Det kommer lidt an på hvad den er født med af motor.
-
Det ved jeg så ikke lige...
Men hvis den eks. har været diesel tidligere .. er det så ok??
Bilen er med porsche gearkasse...
Jeg skal se bilen imorgen, er der noget jeg skal være ext. obs på - ifbm. golf motor og porsche gearkasse??
-
er det den her http://bilgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=1273145
jeg må indømme at jeg tvivler stærkt på at det er en Porsche gearkasse der sidder på den og at den skulle være sat på af militæret det er nok en 5 trins med spær
ud over det ser den umiddelbart fin ud
men det er bare min mening :D held og lykke
-
Ja det er den..
Hvordan afgører jeg hvilken gear kasse det er? og er det relevant.... +nogen faldgrupper??
Hvis den er med spær.. er der så en gearstang mere, eller er det elektrisk?
-
Fra annoncen : "gearkassen er fra en Porsche, så 1.gear vender nedad"
Det gør 1.gearet i alle T3 med 5 trins gearkasse, så det er sikkert en standard gearkasse. :!:
Hvis den er med spær kan du kun se det ved at løfte bagenden af bilen og dreje på det ene baghjul.
Drejer det andet baghjul samme vej, så er den med 40% spær.
Tony
-
OK tak
vil det sige at den så er med "fast" spær?? Ja undskyld, men jeg kommer fra en landrover hvor spær slås til og fra ;-)
Skal jeg fravælge den hvis den er med spær?? eller er det en OK læsning på denne bil??
-
OK tak
vil det sige at den så er med "fast" spær?? Ja undskyld, men jeg kommer fra en landrover hvor spær slås til og fra ;-)
Skal jeg fravælge den hvis den er med spær?? eller er det en OK læsning på denne bil??
Spær på en T3 er altid et plus. Spærret er et lamel-spær der virker som en vådkobling.
En stor forskel i hjulhastigheden på fast underlag, som f.eks. ved et skarpt sving, vil få spærret til at glide. Derfor er det "kun" et 40% spær.
Tony
-
Tak..
Vi kom lidt væk fra om det er et problem at der ikke er papir på motorskift... Hvikle paapirer ville man i givet fald få med, udover en kvittering??
Hvis den var født med 1,6td ... er den så lovlig med 1,9td?? er det inden for 20% regl??
-
Hvis den er født med 1,6TD er den ikke lovlig, men hvis du ikke siger det til syn, vil de ikke se det.
Den er sikkert tæt på 20% reglen..... men på den forkerte side.
Han mangler sikkert bare en kvittering på motorskiftet, og den kan alligevel ikke bruges til noget når der ikke er garanti på motoren.
Tony
-
OK tak for svarene
Glæder mig til at se den imorgen
-
den doka har bare været til salg længe, tror enda han er oprettet herinde...
prisen er da os faldet siden første gang jeg så den...
-
Det er vel kun et forsikringsspørgsmål... Sørg for at få det bragt på plads, da du vil stå med skylde, hvis du bliver indblandet i et uheld= stor gæld.
Er den nu født med en 78hk (DG) Eller 112hk (DJ) motor er der ikke noget problem udover den skal synes og omreg. til diesel.
Men når du overskrider de 20 % skal der betales afgift.
-
OK mange tak