T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: brian efter 26. Juli 2011 kl: 08:50:26
-
Jeg ved der findes brænsdtofslange af gummi "DIN 73379".
Men Biltema har jo også plastslange som er oliebestandig:
http://www.biltema.dk/da/bad/VVS/Slange/Slange/
"Af uarmeret, oliebestandig PVC-plast."
Det kan vel godt bruges til diesel, i det mindste for en kortere periode?
På sugesiden af dieselpumpen kan man forestille sig at det klappede
sammen ved for stort vakum, men så stort vakum bør der jo ikke være.
Jeg har tænkt mig at gøre forsøget.
-
du må IKKE købe brændstofslange i biltema, det mørner efter kort tid!!!
-
Men manden køber jo netop heller ikke brændstofslange. Det er et problem i sig selv. Er der en eneste god grund til ikke at køre til den nærmeste Menonom og købe deres glimrende Semperit-brændstofslange, der holder i årtier, og som de har på lager i alverdens dimensioner?
-
Ja - Mekonom, selvf.
-
Helt enig! Også selvom diesel ikke er lige så brandfarligt som benzin. Undgå ærgrelsen og køb noget anerkendt kvalitet. Jeg har tidligere købt ruller hos Biltema, og har ikke oplevet, at det mørnede eller på anden måde gav farefulde situationer, men har læst om en totalrenoveret NSU der gik i stå på vej til synshallen. Benzinen fossede ud over en varm motor. NOGEN holdt hånden over manden eller bilen, for til alt held skete der ikke yderligere.
-
Men manden køber jo netop heller ikke brændstofslange. Det er et problem i sig selv. Er der en eneste god grund til ikke at køre til den nærmeste Menonom og købe deres glimrende Semperit-brændstofslange, der holder i årtier, og som de har på lager i alverdens dimensioner?
Måske ikke en god grund, men jeg måtte lige lege lidt med Biltemas brændstofpumpe.
Jeg er har jo sat en Golf2 motor i en T3. Motoren har lagt på en ølkasse i 8 år, så inden opstart har jeg trukket diesel igennem pumpen. Så plager jeg ikke starteren så meget ved opstart.
Jeg regner nu alligevel med at lade starteren trække motoren rundt nogle sekunder med lukket magnetventil.
Derefter ser jeg om den vil starte.
-
Jeg er har jo sat en Golf2 motor i en T3. Motoren har lagt på en ølkasse i 8 år, så inden opstart har jeg trukket diesel igennem pumpen. Så plager jeg ikke starteren så meget ved opstart.
Jeg regner nu alligevel med at lade starteren trække motoren rundt nogle sekunder med lukket magnetventil.
Derefter ser jeg om den vil starte.
Og det ville den! efter 5-10 sekunder med starteren.
Ikke at det overrasker mig.
Jeg har selv kørt med motoren i Golfen i flere år.