T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: brian efter 29. Juli 2011 kl: 15:19:53
-
Jeg har bragt mig i en uheldig dum situation.
Medens jeg har arbejdet med motorskift
har jeg haft håndbremsen trukket,
nu sidder de fast, rigtig hårdt fast.
eg har prøvet både fremgear og bakgear
uden den har løsnet sig.
Det der gør det svært er,
at bilen står et besværligt sted,
og der skal meget lidt til før jeg rammer en mur.
Det hælder også ganske meget bagud som det ses på nedenstående skitse af situationen.
Det sorte er murstensmur.
Nogen der har gode ideer til hvordan jeg klare den?
-
Du piller hjulet af og giver tromlen et par slag med muggerten der hvor hjulet ligger til så går den løs
-
Blokér forhjulene med et par kiler/klodser, så de ikke kan rulle..!!
Slip håndbremsen og sæt bilen i 1. gear.
Donkraft under i den ene side.
Af med baghjulet.
Giv tromlen nogle velanrettede slag på sider med en voksen mukkert, indtil der kan drejes rundt med hænderne. Bare slå til - de er beregnet til at stoppe flere tons i bevægelse og kan tåle relativt menge klask.
Tag tromlen af og slib den med korn 80 sandpapir hele vejen rundt på den indvendige trædeflade og fjern evenuelle rustkanter.
Slib nogle enkelte gange på bremsebakkernes trædeflade.
Kontroller samtidigt at håndbremsens selvjustering virker, ved at at klikke et par trin frem på juster-armen.
Saml det hele igen og gentag historien på den anden side...
Kør ud med din nye motor og smil til verden...
-
Du piller hjulet af og giver tromlen et par slag med muggerten der hvor hjulet ligger til så går den løs
Blokér forhjulene med et par kiler/klodser, så de ikke kan rulle..!!
Slip håndbremsen og sæt bilen i 1. gear.
Donkraft under i den ene side.
Af med baghjulet.
Giv tromlen nogle velanrettede slag på sider med en voksen mukkert, indtil der kan drejes rundt med hænderne. Bare slå til - de er beregnet til at stoppe flere tons i bevægelse og kan tåle relativt menge klask.
Tag tromlen af og slib den med korn 80 sandpapir hele vejen rundt på den indvendige trædeflade og fjern evenuelle rustkanter.
Slib nogle enkelte gange på bremsebakkernes trædeflade.
Kontroller samtidigt at håndbremsens selvjustering virker, ved at at klikke et par trin frem på juster-armen.
Saml det hele igen og gentag historien på den anden side...
Kør ud med din nye motor og smil til verden...
Tak, det var metoden, det ene hjul er klaret, det gik forbavsende let.
Havde jeg da bare gjort det fra starten!
Men, det understreger igen, man skal spørge FØR man handler, ikke efter.
Vi kan illustrere pointen:
http://www.b.dk/nationalt/dansk-kvinde-forvekslet-med-bjoern-og-skudt
Jeg ved ikke om jeg kan løsne det andet hjul, da bilen står meget tæt på muren, men jeg forsøger.
-
Undskyld - jeg var helt forblændet af ordet håndbremse...
Det er selvfølgeligt bagbremsernes selvjustering, der skal checkes...
-
Jeg ved ikke om jeg kan løsne det andet hjul, da bilen står meget tæt på muren, men jeg forsøger.
- så tager du en endnu større mukkert og slår den anden vej - mod muren... ;-)
-
Og det var det andet hjul.