T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: thomasfyn efter 18. August 2011 kl: 19:51:19
-
Jeg har kunne lure på forskellige tråde at der er forskel på hvor meget vores biler må have på krogen.
Hvor i ligger forskellen? Er det typegodkendelsen, totalvægten eller mortoren der afgører det??
Min doka har følgende mål og begrænsninger:
Egenvægt: 1400 Kg
Totalvægt: 2450 Kg
Trailer med brems: 1200 Kg
Trailer uden brems: 600 Kg
Motor: 1,9 TD
Hvordan fordeler I andres vægt og begrænsninger sig?
-
Du kan kigge på din typeplade på trækket, så kan du se om du kan få den lidt længere op...
Kan ikke huske hvad min må nuppe uden bremser, men 2000 kg med bremser kan jeg klare...
-
Du kan kigge på din typeplade på trækket, så kan du se om du kan få den lidt længere op...
Kan ikke huske hvad min må nuppe uden bremser, men 2000 kg med bremser kan jeg klare...
OK.. hvis den kan tage mere,, skal man så til syn for at få det ændret??
Er det selve trækkets dimensioner der afgør det?
-
Hvis du har en instruktions bog kan du se trailer vægte der. Trækket kan være lavet til max 1200 kg, og så er det max selv om bilen må trække 2000 kg.
Der ligger vist en dokument et sted hvor du kan se alle de data!
-
Det er typepladen der er din "medspiller"...
Kig hvad den siger og skriv det herinde så kan du helt sikkert få svar på om du kan få mere på...
Evt. snup et billede af pladen så må vi se om vi kan tyde den, det er ikke alle typeplader der har kg angivelse...Nogle angiver kun D-wert og kan ikke lige huske hvordan det er man omregner...
Men ja, skal det ændres er det din synsmand du skal snakke med...
Der ligger et dokument i biblioteket omkring forhøjelse af phv. vægten, ved at det gælder ved syncro men er ikke klar over om den også dækker 2wd...
-
som udgangspunkt er det max 2000kg for 2WD med jx eller en af store benzin motore
og max 2500kg for 4WD, men der er der en betingelse at der skal være min 1000kg på bagaksel.
-
Check biblioteket -> diverse -> Dokument til vægt på anhængertræk
-
Evt. snup et billede af pladen så må vi se om vi kan tyde den, det er ikke alle typeplader der har kg angivelse...Nogle angiver kun D-wert og kan ikke lige huske hvordan det er man omregner..
Den er lige her:
-
Hej Thomas
Typepladen er typisk et metalskilt sat fast med 2 popnitter på A-stolpen i førerside eller passagerrsiden.
På Frk G sidder det i passager.siden.
Der står tilladt totalvægt og anhængervægt.
Med gode hilsner
JensJakob
-
Hej Thomas
Typepladen er typisk et metalskilt sat fast med 2 popnitter på A-stolpen i førerside eller passagerrsiden.
På Frk G sidder det i passager.siden.
Der står tilladt totalvægt og anhængervægt.
Med gode hilsner
JensJakob
det er kun import biler der har typeplade, hvis jeg husker rigtigt...
@thomasfyn, hvis dit træk min er 2tons kan din bil også synes til det, med hjælp af en org instruktionsbog, mere besværligt er det ikke.
din anhængervægt uden bremser vil stadig være 600kg, hvilket passer med de fleste havetrailere :)
-
ok
kigger imogen ;-)
-
Trækkets typeplade plejer at være på trækket.
-
@thomasfyn, hvis dit træk min er 2tons kan din bil også synes til det, med hjælp af en org instruktionsbog, mere besværligt er det ikke.
Men skal den stadig synes igen??
-
ja!
-
Husk ...
Hvis du med bil og trailer overstiger 3500 Kg skal du mindst have trailer kørekortet.
Min Multivan 1.9 DG har en total vægt 2400 Kg, trækket siger max. 1400 Kg , papirene siger max. 1200 Kg på krogen.
Da jeg kun har alm. kørekort må jeg ( efter de nye regler ) ikke hænge mere end 1100 Kg efter bilen.
Det var meget bedere i gamle dage ;-)
Mch.