T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: kenny19821 efter 28. August 2011 kl: 20:48:24
-
Hey er træt af min 2,0cu da den er lidt dyr at køre i noget der har nogle forslag til ombygning af motor evt 75hk fra golf 3 ??????
kan jo sælge mine 2 cu motor for 4-5k ???????
forslag evt en der vil lave det da jeg er flyttet til aalborg og ikke har værksted mere
-
jeg begyndte at bygge min "twinslider" om fra cu til adz. Det største arbejde er i vandet. Du mangler vange over køler, gevind i bunden til kølerbeslag. Du mangler også gevind til motorbøjler, instrumentbræt indmad skal skiftes til vand. Det kan sagtens lade sig gøre, men det tager mere end en weekend :wink:
-
uha nu har jeg opgivet hehe :-(
-
uha nu har jeg opgivet hehe :-(
det var ikke det jeg mente, blot der er en del arbejde :wink:
-
Er der aldrig nogen der har eksperimenteret med at sætte en køler ind i "gællekanalerne" bagerst? Der må da være lidt sus fra vinden? Alternativt kunne du også lave et falsk reservehjul forrest med en køler i! Jeg syntes det ville være synd at skære den smækre LBX-front af. Måske skulle man rent faktisk flytte reservehjulet ud foran, så var der jo plads til køler, blæser og hele svineriet under bilen??? come on guys, det må da kunne lade sig gøre (og JønneUkendt har en billig motor!)
-
OBS!!! Det er ikke nødvendigt at lave ekstra hul i fronten. Så længe der er tale om konvertering til wbx får den nok køling
igennem hullet ved lygterne.
Mvh Jønne Ukendt
-
jeg tror såmænd ikke der er behov for at skære det nederste hul til en benzinmotor. Det blev jo introduceret til den varme diesel.
-
Hvis din CU motor er iorden kører den nok næsten lige så langt på literen som R4.
Mvh Jønne Ukendt
-
Med fare for at afsløre min himmelråbende uvidenhed:
Er det ikke netop sagen med LBX (og WBX) HVIS den er trimmet og i orden kører den 10km/l +, men de er bare aldrig i trim mere end 14 dage ad gangen.
-
Så langt så godt hvem kan trimme en Cu så den bare er iorden her i Jylland uden det koster 5k haha det er vel også en skam at sætte anden motor i når den er så org
-
er der ikke nogen hardcore luftblaser folk i AA? måske en lettere fod å æ speeder vil gøre det :0) men nu har en t3 jo noget med aerodynamik
-
Hehe jo der er flere men kun 2 der kan men de har il for meget tid . Bor enda 300 meter fra klubben :-( :-)
-
Du skal da bare lave en 2,4 type4 som denne?
http://www.youtube.com/watch?v=Ml3OysUdRRE
-
Kører omtalte CU med hydro eller kun på stænger og vipper?
---
Foreløbig har jeg kun justeret Type1 ... måske kan jeg hjælpe lidt hen ad vejen ...
Man skal skifte:
Tændingsblade (Zyndkontakte 7,00 euro)
Tændingsrør (Zyndkerzen 10,00 euro)
Fordeler (Verteilerkappe 9,00 euro)
Fordelerfinger (Verteilerfinger 6,00 euro)
Tændingskabler (Zyndkabel 10,00 euro)
evtl. kondensator 10 euro
For at kunne justere og optimere forbruget justeres først "Schliesswinkel" og efterfølgende OT på din CU ... ligesom med de andre Type1 motorer ... efterfølgende kigger man på karburator hhv. begge karburatorer. Syncroniseringen skal være optimalt såfremt der er 2. Dette kan kun testes med en gammeldags "Syncrontester" ... og såfremt der kun er 1 karburator, så skal den tjekkes, muligvis renses og accelerationsdyssen skal nedjusteres ...
Visdommen er tændinigen og de nye dele til tændingen. Den perfekte forbrænding med en mindre reduceret karburator giver en reducering af forbruget. Her ligger der op til 30% besparelse. Flere gamle luftkølede motorer - især 1300ccm type1 - har pga. forkert justering for meget forbrug.
Nu har jeg øvet mig i det i 25 år, det er lidt svært at forklare noget der til dels også sker med "følelser", men vejen er nævnt.
Jeg bruger en 12volt pistol til det med begge nævnte målefunktioner.
Bedste hilsner
Jens
-
Lige lidt til at supplere Jens, håber han tilgiver mig. Men bare for forståelsens skyld :)
1. Fordelerfinger = Rotor og Tændingsblade = Platiner
2. Schliesswinkel = Kamvinkel, et måleudtryk for tiden imellem platinerne åbner
3.Hvis de gamle platiner er blå af varme, er kondensatoren færdig og SKAL i så fald skiftes.
-
Jeg he muligvis fået Gustavsen i aalborg til hjælp.
Den køre med eletronisk tænding
Har skiftet rør kabler dæksel
-
Lige lidt til at supplere Jens, håber han tilgiver mig. Men bare for forståelsens skyld :)
1. Fordelerfinger = Rotor og Tændingsblade = Platiner
2. Schliesswinkel = Kamvinkel, et måleudtryk for tiden imellem platinerne åbner
3.Hvis de gamle platiner er blå af varme, er kondensatoren færdig og SKAL i så fald skiftes.
Mange tak, jeg har det lidt for tungt med den tekniske oversættelse, det er jeg ikke øvet i ...
Jens