T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: bos1 efter 02. September 2011 kl: 12:04:08
-
jeg har lige læst om den her dom i det nye veteranposten og kom til at tænke på om de R4I ombygninger kommer under dette
for ombygningerne på den motorcykel er jo heller ikke andet end nogle dele der er skruet på
http://www.idag.dk/artikel/VisArtikel.aspx?SiteID=MM&Lopenr=108220033&navigateToComment=1
edit :har lige set at den artikel i veteranposten er den samme som den her
-
Tak for kaffe!
-
Fy for pokker. Det er da lidt ondsindet at sælgeren i den historie pludselig hænger på alt ansvaret og en stor sum penge. Han havde jo fået synet motorcyklen, og burde have ryggen fri?
Kommer det til at betyde noget i T3 sammenhæng?
-
Typisk...! ALT der er sjovt, spændende eller smager godt er enten: Ulovligt, naboens kone eller usundt.... Fandme fejt....
-
Kan man ikke fravælge sig fra dette ansvar ved købet - med særlige nævnte aftaler om emnet - der så eksplicit bliver nævnt i kontrakten?
Begge parter må da kunne afsikre sig, ellers er der NO DEAL?
Jens
-
Nu er jeg jo i bund og grund enig i, at det danske system er en ægte joy-killer, og at meget i endnu mere ved Sverige gør det attraktivt at flytte finsidan, end før i tiden.
Men jeg kan alligevel ikke lade være med at tænke, at der er mindst tre tre fjolser i den historie; sælger, synshal og køberen - om end måske i varierende grad; sælgeren fordi han ganske givet har været fuldt ud bevidst om, at han har fået synet noget som principielt ikke kan synes - han har altså ikke nødvendigvis handlet i god tro. Et syn er jo ikke et helligt dokument, som ophæver alle andre regler og pludselig kan lovliggøre alt. Det er årsagen til, at synshallen også er medskyldige. De må (forhåbentlig) have været klar over, at de ikke havde belæg for at godkende køretøjet. Man kan så være uenig i dette, da cyklen, hvis den ellers var lavet ordentligt, sikkert var helt ok. Endelig må man undre sig ludt over, at køberen er SÅ udvidende, at han køber en Triumph, som tilmed er lavet stivstellet!
-
Kan man ikke fravælge sig fra dette ansvar ved købet - med særlige nævnte aftaler om emnet - der så eksplicit bliver nævnt i kontrakten?
Begge parter må da kunne afsikre sig, ellers er der NO DEAL?
Jens
det kan man hvis man skriftligt gør køber opmærksom på at køretøjet er ombygget , men er jo stadig forsikrings spørgsmålet hvis der sker noget og det at man konstant vil blive sendt til syn når man bliver standset af politiet
-
Tror ikke R4i ombygninger med respekt for 20% reglen har noget at frygte i det her. Men ombygning til bedre bremser og større hjul bliver afgjort et problem, medmindre man har det som tyskerne bruger, nemlig en ABE ( Allgemeine Betriebs Erlaubnis) på delene, som svarer til en generel godkendelse til brug i en eller en række køretøjer.
UTOPI ON
Men det der savnes herhjemme er at gøre op med diktaturet fra færdelsstyrelsen og sikre man giver synshallerne den kompetence der skal til evt. en "rejseingeniør" som kan vurdere og godkende ændringer af denne slags.
UTOPI OFF
Desværre ville dette nok straks medføre en fornyet registreringsafgift fra skat på grund af identitetsændring ved selv relativ små ombygninger
Træls man sådan skal detailreguleres i hoved og r*v. Snak om makrodiktatur .. :twisted:
-
tja den her gik heller ikke :lol: :lol: :lol:
http://www.nordjyske.dk/artikel/10/2875/29/3945543/3/en%20rigtig%20flyder%20trillede%20i%20land