T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: jensjakob efter 04. September 2011 kl: 22:29:50
-
KOm til at købe disse i Biltema.se:
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Belysning/Extraljus/Dimljus-2-st/
Har tænkt mig at montere dem på bagkofanger på hver sin side af nummerpladen, og koble dem til baklygte via relæ, eller til en kontakt?relæ direkte.
Kan læse i synsbekendtgørelsen af hvis det er arbejdslamper, kanjeg gøre som jeg vil.
Og hvis det er baklamper, så via baklyset.
Hvad siger juryen?
Jeg ville jo gerne kunne slå dem manuelt fra, så jeg f.eks ikke blænder hele campingpladsen sent om natten ;-)
-
Med arbejdslys kan du næsten gøre som du lyster...
-
Nogen regler for arbejdslys - kan jeg montere de 2 lygter på bagkofanger og sige det er arbejdslys?
-
Jeg har et par arbejdslygter koblet til baklyset via relæ - helt simpelt og fantastisk rart... Jeg har selv overvejet, at smide en afbryder ind imellem, så man kan bakke diskret uden at oplyse hele nabolaget. Det var bare så let og hurtigt at koble via baklyset, da batteri und alles er lige ved hånden deromme i brønden og man ikke skulle trække meterlange kabler frem/tilbage til afbryder i kabinen - men det kommer senere.... ;-)
-
Uden relæ hr Bjerrum?
Min bekymring er lidt at trække 110W extra over den stakkels lille baklyskontakt i gearkassen.
Hmmm, jeg kan ikke læse - du skriver lige at der er relæ ;-)
-
P.s. Jeg har jo ikke batteri omme i motorrummet, os som kører på letantændelige dampe.
Men, vil det være hærg at sappe 12V fra bagenden af generatoren? Det er vel samme ledning som går direkte til + på batteriet?