T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: thomasfyn efter 07. September 2011 kl: 10:58:52
-
Hej der ude
Jeg vil gerne låne værktøj til komp. test af min motor..
Er der en venlig sjæl ude i landet der vil låne det til mig, eller måske tage det med til træf i Skanderborg.. Og måske vise mig hvordan det fungerer..
På forhånd tak
Thomas
-
hvis jeg husker det, ka jeg godt tage et sæt med til skanderborg, men du piller selv din dyser ud og sætter i igen!
tror faktisk også mit sæt kan bruges ved gløderør, men der kan man nok ikke komme til for pumpen...
husk nye flamme skiver, dem har jeg dog hvis du ik selv har.
-
Og gefühl ved dyseudtagning/isætning - flækkede alutopstykker lyder så grimt....
-
JJ har en pointe. Pas på ikke at flække toppen. Det er knap så almindeligt på 1,9'eren, men alligevel. Sæt dyserne "i blød" i WD40 flere dage i forvejen. Når de skal løsnes, så brug et kaftigt T-greb, så der ikke kommer ensidigt pres på gevindet. Hvis dysen går trægt i gevindet, så frem og tilbage i små skridt, mens der fodres gavmildt med WD40. Når dysen er ude, rengøres hullet og dyseenden (ikke nålen!) minutiøst. Det skal være absolut rent, og der skal som Verner skriver, ubetynget lægges nye flammeskiver i og spændes i moment. Giv det store gevind på dysen lidt alu-fedt - så kan den også komme ud næste gang.
Og så en anden ting: Når du har taget dyserørene af, så afdæk indgangene i dyserne, så der ikke kommer skidt i.
-
Jeg elsker dette forum.. ;-D
Jeg var så naiv, at jeg troede at det var "bare lige", gudskelov gik jeg ikke bare igang....
.. Igen er jeg helt uden for kategori....
Aargh !!
-
Når der nu snakkes om at afmontere dysserne med forsigtighed så check lige hvordan det klares på en mercedes :shock: starter ved ca. 7:55
http://www.youtube.com/user/Reparatour#p/u/21/Ryk_Wye1nV4
-
Øj øj øj øj øj!!!!!!!!!!!!!!!!
Havde det været en JX havde de stået med 1/4 topstykke i hænderne....
-
Det er en klassiker på CR-dieseler. Når kobberskiven under dysen bliver utæt, så "svejses" dysen fast i sin skakt i toppen med massive koksbelægninger. Denne lille video demonstrerer tricket på en BMW - bemærk, at udover trækhammeren, så er bilen simpelthen løftet med taljen - i dysen... http://www.youtube.com/watch?v=KErqoB5Vx2U
Morale: Skift kobberskiverne straks, når man fornemmer, de er utætte. Har lige skiftet dem præventivt på Fiestaen. Så er det en operation, der koster småfittings for en plovmand, og dyserne kan bare trækkes op med fingrene. Venter man - ja så...
Men, men, men - sådan et scenarie risikerer du ikke, Thomas - du har jo en klassisk kammerdiesel.
-
:shock: