T3nettet og T3Klub Danmark forum
Vores biler. => Dine Projekter... => Emne startet af: bjørnebanden efter 12. September 2011 kl: 22:49:03
-
Yep. Har fået sika som slave til min lille families nye husprojekt. Når en gang slæbet er færdigt kommer Anita til et t-kryds: skal hun slagtes eller eller reddes? Af eller anden mystisk årsag vil jeg tro valget bliver mulighed nummer 2. : Redning fra Den Onde Rust. men hvad indebærer den perfekte konservering? Sandblæsningg af møre steder for der efter at grunde/ male stedet ? Eller kan mindre gøre det? Det skal medregnes meget (understreget og med udråbstegn) tid hvor projektet står i et hjørne og venter på mine kærlige hænder. Hun kommer naturligvis til at stå tørt og godt osv. Gode forslag modtages med glæde.
-
Sandblæsning / punktsandblæsning er et rigtigt godt bekæmpelsesmiddel mod rust. Hvis angrebene ikke er voldsomme, kan en roterende stålbørste også bruges. Evt. kan området efterfølgende varmes med en gasbrænder, så al fugt er effektivt fordrevet inden grunding osv.
Selvfølgelig kan en vinkelsliber med grov skive også gøre en hel del, men desværre også lynhurtigt slibe det resterende plade tyndt. Derfor er det ikke en metode jeg er tilhænger af, - KUN ved overfladisk rust.
Det lyder som et hyggeprojekt, så tag dig tiden til et - forhåbentligt - godt resultat.
God arbejdslyst.
-
Jeg kan varmt anbefale ScotchBrite's sorte runde filtmåtte til i boremaskinen, den er rigtig god, fjerner ALT på nær rent metal...
http://www.amazon.com/3M-08375-Scotch-Brite-Black-Stripper/dp/B001660L06
-
Kan høre at mine egne tanker og planer om konserveringen ikke er helt åndsvage. :lol:
Men lige en tanke: bliver det nødvendigt at klodse den op? Altså som i bogstavelig forstand?
-
Det kommer så an på to ting: Skal den køre videre på de dæk der sidder på nu ? Og hvis ja: Hvor længe har du anslået dit projekt til ?
Der er altid en chance for, at dækkene får "ståflader" hvis de står stille, og så vil de føles som, at køre på møtrikker. Fjedre og dæmpere vil blive aflastet og skånet ved en opklodsning, men ellers er opbevaring af dækkene det primære.
-
Yaiks!! Er det fedt at miste forlyset kl 06.30 på denne tid af året med 80 i timen? Svaret er : næh.
Tror da vist nok at jeg skal ha skiftet afviser-armen. Problemet opstod med det lange lys ppå. Efter nogle hidsige riv i armen ;-) kom der igen lys på. For sat....!
Men ud over det har Anita kørt 150 km i dag :-)
-
Det bedste råd se så at få sat et relæ på og en forsyning direkte fra batteriet (husk sikring) det vil forlænge levetiden på tændingslåsen og kontakten mange fold.
PS: Sikkert noget af en overraskelse og ikke af de sjove :-(