T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: thomasfyn efter 15. September 2011 kl: 19:06:50
-
I min bil kan vi ikke slukke helt for varmen..
Jeg vil høre om der nogen der kan hjælpe med en fremgangsmåde for fejlsøgning..
På billede herunder kan I se indstillingen hvor der kommer mindst varme ud af de forskellige udblæsningskanaler..
I denne indstilling kommer varmen ud af dyserne ved forruden, og der kommer klod luft ved side dyserne...
Nogen forslag til hvad jeg kan gøre ved det??
-
Thomas du kan :) starte med at kontrolere at der rent faktisk bliver lukket for vandet til radiatoren til varme til kabinen. kablet kan være knækket / bøjet/ eller hanen kan have sat sig fast, eller lukker ikke helt.
-
Ja
Hvor sidder hanen? kan ikke følge kablet, det forsvinder ind i karossen
-
hanen sidder under bunden ved siden af gearskifteren. hvor langt kan den trækkes den anden over mod den røde prik..
-
Det er sikkert hanen og kablet der trænger til motion og smøring. Min havde også fuld blus indtil i sommers hvor jeg samed migf under hende og spolede med wd 40 på strategiske steder.
-
hanen sidder under bunden ved siden af gearskifteren. hvor langt kan den trækkes den anden over mod den røde prik..
Kan bevæge sig helt over
-
Det er alligevel en kold tid vi går i møde, så NYD det :D men ellers skal du en tur under bilen og kigge op bag køleren. Der kan du se varmeslangerne og hanen. Den sidder udsat for vind og vejr, så lidt afrensning og smørelse vil sikkert hjælpe.
-
Super... det er weekendens projekt...
-
Nogle af hanerne har indbygget en slidse, så der altid kan komme lidt vand igennem, selv når hanen er helt lukket, og dermed vil der også komme lidt varme ind i bilen. Når man står med hanen i hånden er det bare at kigge igennem/blæse i den for at se hvilken det er...
Så hvis du vil have mulighed for at lukke HELT kan du være nød til at finde en anden hane, men det er ikke raktevidenskab at skifte..
Prøv først Dennis råd med wd40. Husk blot at hjælper det, så skal der smøres efter med et prudukt med blivende smøreegenskaber (hvilket man bestemt ikke kan beskylde wd40 for at have)
-
tak for input, Mølle
-
Prøv først Dennis råd med wd40. Husk blot at hjælper det, så skal der smøres efter med et prudukt med blivende smøreegenskaber (hvilket man bestemt ikke kan beskylde wd40 for at have)
Så såre sandt min gode mand og endu bedre skåret på trods af mine evindelige tastefejl.....
Go weekend gutter!