T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Jarl efter 20. Februar 2007 kl: 17:59:53
-
Det giver sig selv. Du kan kun anbringe din retskinne i bagenden af knasten, når cyl. 1 er i OT i kompressionsslaget. Når den skal komprimere, er ventilerne jo i øvrigt lukkede, og derfor pegerknasterne opad.
-
Når retteskinnen er monteret på knastakslen, så kan knasterne ved cylinder 1 pege enten lidt nedad (kl. 16.00 og 20.00 eller de kan pge lidt opad (kl. 22.00 og 14.00). Peger de op på cylinder 1 peger de ned på cylinder 4 og modsat.
Du har ikke haft retskinnen i. Har jeg ret? "Kærven" i enden af knasten går nemlig ikke igennem akslens midterlinie, men er derimod forskudt, så der kun er én position, hvor retskinnen på engang flugter topstykkets overkant (pakfladen op mod ventildækslet) og samtidig kan glide ind i kærven.
Og ja, ellers har du ret. En firetakter snurrer dobbelt så hurtigt på krumbassen som på knasten, og som sagt er cyl 1 i OT i kompressionsslaget, når dens knaster peger opad.
-
hej hej med dig
Dejligt at høre at du bare kaster dig ud i det og at du ikke er bange for det...
og at du vil kaste dig ud i at renover en diesel er også dejligt at høre
held og lykke med det....
Mvh Djurs :lol: