T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Syncro Fora => Emne startet af: Jes efter 23. September 2011 kl: 16:23:00
-
Til alle fattige Syncro ejere, som vil hæve bilen.
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=342520
Ikke så tosset en ide. Skal dog muligvis ikke vises i synshallen :D
Mvh Jes
-
Og så skal man huske at justere alle styretøjsvinkler bagefter, så ens dæk ikke bliver flænset af på grund af de spidsende forhjul, og samtidig skal man lægge lidt mønt fra hver måned til nye trækakselled, fordi de hele tiden er tvunget til at køre i yderposition, sagde den mavesure weekendtrængende gamle mand...
-
Der røg den billige version så :wink: Men derfor kunne det jo ske, ideen skal gemmes til senere. Fordi man får altid bedre tid/råd senere 8)
Tror jeg nok.
Mvh Jes
-
Jeg synes at det ser genialt ud i.ft at maxe frihøjde ud.
Det er ligefør det er så simpelt, at man kan have et "high-lift-kit" liggende i bagagerummet, og så montere det på ½ time når man når frem til legepladsen - så har man frihøjden i terræn, og kan køre på landevej (og til syn) med sin normale undervogn,
-
Det er det samme jeg har lavet på min som der er vist på de øverste billeder.Det virker og er bedere end at
ligge skiver under fjederne.
-
En god frihøjde er rigtig dejlig i mange tilfælde.
Som Jarl skriver så skal man huske at justere det hele ind igen bagefter (men det er jo ikke så svært). Det værste er, som han skriver at manchetter og led på drivakslerne slides hurtigere end ellers. Manchetterne er dog nemme at skifte med den opskårne type, som så bare limes sammen bagefter (og koster 150kr stykket).
Vi hævede frihøjden på Mary ved at skifte til kraftigere og lidt længere fjedre. Det synes vi er den rigtige måde, da man så har et længere arbejdsområde for fjedrene at arbejde i. Og man således aldrig banker i bund.