T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: T3Sync efter 27. Februar 2007 kl: 21:43:15
-
Hej
Min jx'er har fået en ny meget interessant dille :? Den taber omdrejningerne langsomt , når den er varm. Det er som om man kobler lidt for hurtigt ud (inden man får sluppet speederen rigtigt)Det er jo altid lidt bekymrende med sådanne nye diller :D Er der nogen der har en ide om hvad den vil fortælle mig ?
Morten
-
Jeg har faktisk prøvet noget lignende.
Jeg ville kigge gaskablet rigtig grundigt efter, både selve kablet og de 2 stykker plade nedenunder der skal holde den fast i den rette position.
Mit kabel var ved at ruste fast og beslagene var så tykke af rust at de klemte plastic omkring kablet.
Så fjederen på pumpen kunne ikke trække kablet hurtigt nok tilbage.
-
:D Det bliver der set på straks i morgen :D
Men da det kun er når motoren er varm er jeg bange uhuu for det må være noget andet :roll:
Morten
-
Er der lækkende brændstof fra pumpen omkring gasregulering eller meget slør samme sted? ( Måske slidt aksel/bøsning der kæntrer og og bliver værre med varmeudvidelsen??) Jeg kender ikke så meget til vw's pumper endnu, men på toyota ville det også give startproblemer, så det er nok ikke en holdbar tese?
Du har vel ikke et kæmpestort olieforbrug?
-
:? Hmmm jeg tror det må være noget andet :?
-
hva med turboen? det der syndrom med at den "koerer" paa motorolie......
Der findes en traad om det!
Men speederkablet er for mig oplagt. Har du rodet under bilen! Poev og tag kablet af armen paa pumpen og se om det stadig forekommer - haenger speederen?
-
Hvad med Jarl? Er det ikke ham der har haft pumper skilt ad i atomer.
Hvis der er noget knækket i regulator i pumpen??
-
Han er ramt af den mest galsindede forkølelse, så han kan ikke huske, hvornår han sidst har kunne trække vejret gennem næsen...
Nå, men hvis speederkablet kan frikendes, så er der flere muligheder i pumpen.
Først den helt banale:
Hvis pumpen ikke er tilstrækkeligt fastspændt i ALLE dens bolte, så kan den ikke styre omdr.tallet ved lave omdr.
Hvis pumpen er skruet lidt op, så kan man komme op til et punkt, hvor den ikke selv kan finde ned i omdr. Prøv at give mængde skruen 1/4 omdr. ud.
Hvis tomgangen i forvejen står lidt højt, kan det også være en hindring for at den synker hurtigt nok.
Hvordan er bøsningen i regulatordækslet?
Og til sidst den grimmeste: Er centerbolten på krumtappens takthjul løs/knækket?
-
Jeg fik ikke kigget efter i dag , men jeg tror ikke det er kablet da det kun forkommer efter motorvej (varm motor) men jeg har taget fejl før .
:D Det er super :D Især når man ikke aner hvad det er der er i motor rummet :D Men det er nemmere at famle i blinde efter at have konsulteret alle jer her på T3N (især dig Jarl ) :D Det er og bliver mig en stor fornøjelse hver gang :D
Det er også som den lugter af ufordøjet brændstof når jeg starter den om morgenen , kan de to ting have en sammenhæng ?
Morten
-
:( Kikkede lige ned til motoren idag :shock: Der er sku vådt under pumpen ,så det kunne tyde på at den ikke er ordentligt fastspændt i ALLE skruerne :( det kunne se ud som om det måske er ved tandremmen :? ØV nu kan jeg selfølgelig ikke finde so wirds blabla
Morten
-
er det diesel, det der våde ?
-
er det diesel, det der våde ?
Ja det var diesel der lå under pumpen :shock: Så jeg strammede lige et par bolte tæt ved kilremsdækselet (øhh er det nogle af dem som Jarl fortalte alle skulle være spændt til ?) Så den lækker ikke mere , desvære er der stadig for længe omdrejninger når jeg har været på motorvej.
Morten
-
Han er ramt af den mest galsindede forkølelse, så han kan ikke huske, hvornår han sidst har kunne trække vejret gennem næsen...
Nå, men hvis speederkablet kan frikendes, så er der flere muligheder i pumpen.
Først den helt banale:
Hvis pumpen ikke er tilstrækkeligt fastspændt i ALLE dens bolte, så kan den ikke styre omdr.tallet ved lave omdr.
?1. Fastspænding af ALLE bolte gøres i tandremmens ende ik ??
Hvis pumpen er skruet lidt op, så kan man komme op til et punkt, hvor den ikke selv kan finde ned i omdr. Prøv at give mængde skruen 1/4 omdr. ud.
?2. Jeg kan ikke finde min bog so wirds geblabla så øhhh mængdeskrugens placering er der lige lidt tvivl om !?!
Hvis tomgangen i forvejen står lidt højt, kan det også være en hindring for at den synker hurtigt nok.
?3. Tomgangen reguleres ved at dreje det der gevindstykke lidt ik ??
Hvordan er bøsningen i regulatordækslet?
?4. Regulaterdækslet hmm hvor er det ??
Og til sidst den grimmeste: Er centerbolten på krumtappens takthjul løs/knækket?
?5. Krumtappens takthjul er det ikke det hjul helt til venstre (set stående bag bilen) ??
Jeg skal som sagt have det skovlet ind igen og igen
Morten
-
Han er ramt af den mest galsindede forkølelse, så han kan ikke huske, hvornår han sidst har kunne trække vejret gennem næsen...
Nå, men hvis speederkablet kan frikendes, så er der flere muligheder i pumpen.
Først den helt banale:
Hvis pumpen ikke er tilstrækkeligt fastspændt i ALLE dens bolte, så kan den ikke styre omdr.tallet ved lave omdr.
?1. Fastspænding af ALLE bolte gøres i tandremmens ende ik ??
Der sidder også en enkelt i pumpens modsatte ende - under pumpen
Hvis pumpen er skruet lidt op, så kan man komme op til et punkt, hvor den ikke selv kan finde ned i omdr. Prøv at give mængde skruen 1/4 omdr. ud.
?2. Jeg kan ikke finde min bog so wirds geblabla så øhhh mængdeskrugens placering er der lige lidt tvivl om !?!
Kig her for svar på de næste spg.: http://www.jarlpaulsen.dk/Bosch-pumper.html
Hvis tomgangen i forvejen står lidt højt, kan det også være en hindring for at den synker hurtigt nok.
?3. Tomgangen reguleres ved at dreje det der gevindstykke lidt ik ??
Hvordan er bøsningen i regulatordækslet?
?4. Regulaterdækslet hmm hvor er det ??
Og til sidst den grimmeste: Er centerbolten på krumtappens takthjul løs/knækket?
?5. Krumtappens takthjul er det ikke det hjul helt til venstre (set stående bag bilen) ??
Det er det nederste
Jeg skal som sagt have det skovlet ind igen og igen
Morten
-
:D Takker :D
-
:lol: Nå jeg har nu prøvet at lege lidt med tomgang og mængdeskruen :roll: mængdeskruen 3/4 ud det hjalp lidt men med meget sløv bil til følge :( nu er dn så kun 1/4 ude desvære er det nok ikke det :roll: Jeg kunne ikke lige komme til den sidste boldt i pumpen det bliver det næste .
PARKHAVE SKREV
Er der lækkende brændstof fra pumpen omkring gasregulering eller meget slør samme sted? ( Måske slidt aksel/bøsning der kæntrer og og bliver værre med varmeudvidelsen??) Jeg kender ikke så meget til vw's pumper endnu, men på toyota ville det også give startproblemer, så det er nok ikke en holdbar tese?
Jeg er lidt i tvivl om der er lidt vådt ved regulatorarmen da jeg har pøset wd40 på fjederen . Kan der være noget slør der der kan afsted komme følesen af af koble ud med halv gas som så fortager sig et ½ sekund senere ? Starter ikke så godt som i vinters hmmm øv
@ Jarl
har set på din meget fine pumpe forklaring men er stadig lidt i tvivl om BØSNINGEN i regulatordækslet og REGULATORDÆKSLET ? er det der man skruger på diesel mængde skruen ?
Hvordan ser man om turboen er døende og hvad er symtomerne vis den kører på motorolie ? (bilen bruger dog ikke olie)
Morten
PS hvordan virker det varkumtræk bagerst på pumpen ?
-
ÅHH nu vil min kære bil ikke starte :cry: Mon det er mig der har ødelagt noget ? Igår prøvede jeg at skrue lidt ned for min tomgang , det var fint (og kan vist ikke ødelægge noget så gik jeg vidre til skruen på pumpen (kulsort) jeg gav det en 1/4 ud uden det store resultat så en 1/2 mmed en noget sløv maskine til følge , så tilbage til 1/4 . Her til morgen vil bilen så ikke starte , jeg lukker straks op for at skrue den en 1/4 tilbage til der hvor jeg startede og ser til min skræk at det er bøsningen og ikke skruen der drejer rundt :cry: åhhh det var det jo så også nok igår da jeg prøvede :( og så hjalp det ikke til en start af motoren :roll:
Hvad sker der når man drejer bøsningen ?
Hvordan kunne det nedsætte krafterne på bilen igår ?
:shock: pispispis :shock:
-
Du er nødt til at tage nogle billeder, af hvordan det ser ud, så vi kan se, hvad der sker.