T3nettet og T3Klub Danmark forum
Vores biler. => Din bil... => Emne startet af: Hinze efter 01. Oktober 2011 kl: 20:26:23
-
Så fik jeg fat i en fin Sika, Reklamevognen. Det er en militær Sika fra 89, nu med en lettere defekt JX, men den skal stkraks erstattes af en benzin R4 75hk. Der skal gang i svejseværket til rustangrebene og mon ikke der kommer en ruf/presenning med VW-shoppen.dk (http://VW-shoppen.dk) :wink:
-
tillykke hinxe, så er du tilbage i folden
-
Tillykke med den :-) den ser noget "sundere" ud end min ;-)
R4 75Hk = 1.8 eller ??
-
Tillykke! Det bliver spændende at se hvad du får gjort ved den! :D
-
Stort tillykke med den Hinze! Sika er en helt helt unik køreoplevelse. Jeg savner stadig min sikatid - det var sgu privillegerede år, og som sidegevinst, så var der aldrig uro fra ungerne bagi...
Din ser rigtig fin ud!
Takker, jeg glæder mig også til at få den på gaden.
-
Tillykke med den :-) den ser noget "sundere" ud end min ;-)
R4 75Hk = 1.8 eller ??
ja, en AAM eller ANN er 1.8'er fra Golf3
-
Tillykke! Det bliver spændende at se hvad du får gjort ved den! :D
Den skal være sort, sænkes 40mm og "sture/brede" fælge, og orange stafferinger.
-
Tillykke! Det bliver godt!
-
Tillykke! Det bliver godt!
Tak, yepper tror det bliver rigtig sjovt. Jeg lånte Bo's (nu Tica's) sika til Fyn10 og det var en rigtig sjov oplevelse.
-
Tillykke med den, Hinze.
Det er jo altid spændende med dine biler, men dennehér har da basis for flere ugers ejerskab.... ;-)
God vind med projektet...
-
Skattefradrag?
-
Skattefradrag?
Det kræver jo så at Skat acceptere at den har en værdi 8)
-
Tillykke med den, Hinze.
Det er jo altid spændende med dine biler, men dennehér har da basis for flere ugers ejerskab.... ;-)
God vind med projektet...
:P takker
-
Skattefradrag?
ikke forstået
-
Firmabil, skattefradrag?
Den burde være ligetil højrebenet og helt legal så vidt jeg kan se.
Prøv at tjek det og se om det ikke kan lade sig gøre - incl at alt der laves på den er markedsføring for VW-Shoppen.
Burde holde vand.
-
Måske ved du alt det her i forvejen... i så fald, bare se bort fra det.
Den nemmeste måde at gøre det på er at registrere bilen i dit cvr.-nr. og trække alle driftsudgifter fra i virksomheden - inkl. udgifter til reparationer, styling osv. Selv købet af bilen kan trækkes fra, og muligvis endda på en gang.
Enig med jj i, at den ligger lige til højrebenet. Ulempe: Du skal føre kørebog, når du kører privat i den. Din private konto betaler så kr. 3,56 pr. km du kører privat i den. På den måde slipper du for at blive beskattet for fri bil - hvilket ville være en dyr fornøjelse.
Og tillykke med købet :-)
Jesper, Nørrebro
-
Fin bil og til lykke med købet. Den skal nok blive en flot rullende reklame.
-
Tilykke med Sika,en :-) Glæder mig til at se den på vejen. Mvh Frank
-
Pæn sakseløfter... :-D
-
Pæn sakseløfter... :-D
ja og ganske praktisk. Den har allerede skubbet rundt på et brændetårn og været lækkert arbejdsbord til olieservice på mopeden :D
-
Firmabil, skattefradrag?
Den burde være ligetil højrebenet og helt legal så vidt jeg kan se.
Prøv at tjek det og se om det ikke kan lade sig gøre - incl at alt der laves på den er markedsføring for VW-Shoppen.
Burde holde vand.
ok.
Måske ved du alt det her i forvejen... i så fald, bare se bort fra det.
Den nemmeste måde at gøre det på er at registrere bilen i dit cvr.-nr. og trække alle driftsudgifter fra i virksomheden - inkl. udgifter til reparationer, styling osv. Selv købet af bilen kan trækkes fra, og muligvis endda på en gang.
Enig med jj i, at den ligger lige til højrebenet. Ulempe: Du skal føre kørebog, når du kører privat i den. Din private konto betaler så kr. 3,56 pr. km du kører privat i den. På den måde slipper du for at blive beskattet for fri bil - hvilket ville være en dyr fornøjelse.
Og tillykke med købet :-)
Jesper, Nørrebro
Tak for detaljerne, tænkte nok det kunne blive lidt indviklet.
-
Det sjove er at jo at med en SIKA med logo på siden, og salg+markedsføring af VW reservedele - bliver "erhvervskørsel" dækkende over en stor del af bilens trilleri (så vidt jeg kan se muligheder)... ;-)
-
Hinze - du skal være helt klar i spyttet omkring at føre bilen ind i dit regnskab.
Godtnok kan du bogføre drift og vedligehold, men til gengæld er risikoen for et smæk ganske betragteligt, hvis du "bliver klippet" i et privat ærinde...
Jeg ville uden tøven ha' den privat og føre kørebog (evt en GPS-autolog, der er godkendt af skattevæsenet). Du kan lade din virksomhed udbetale km-penge efter statens takster for alle km, der har med vw-shoppen at gøre. Det er fuldstændigt risikofrit, lovligt og for de første 20.000 kørte km kan du udbetale digselv kr. 3,67 pr kørt kilometer, derefter noget lavere beløb... Det burde være et rimeligt bidrag til drift af bilen, især hvis du har gode priser på reservedele... ;-)
Pas på med SKAT - de slår hårdt og har tiden til at placere slaget rigtigt...
-
73400 i skattefrit tilskud - lyder som bedre potentiale end firmabil.
-
Hinze - du skal være helt klar i spyttet omkring at føre bilen ind i dit regnskab.
Godtnok kan du bogføre drift og vedligehold, men til gengæld er risikoen for et smæk ganske betragteligt, hvis du "bliver klippet" i et privat ærinde...
Jeg ville uden tøven ha' den privat og føre kørebog (evt en GPS-autolog, der er godkendt af skattevæsenet). Du kan lade din virksomhed udbetale km-penge efter statens takster for alle km, der har med vw-shoppen at gøre. Det er fuldstændigt risikofrit, lovligt og for de første 20.000 kørte km kan du udbetale digselv kr. 3,67 pr kørt kilometer, derefter noget lavere beløb... Det burde være et rimeligt bidrag til drift af bilen, især hvis du har gode priser på reservedele... ;-)
Pas på med SKAT - de slår hårdt og har tiden til at placere slaget rigtigt...
Det lyder som en mindelig løsning. Jeg gider ikke nogle slag fra skat. Tak
-
plus kørsel til træf bliver pludselig i firmaregi :) da det er for at promovere butikken og sælge lidt dele :)
-
Farvel og tak til sika (og goddag til G4R4)
-
Så ken jeg godt tillade mig at slappe lidt af, nu er jeg ikke den der skifter T3 ud oftest længere...
-
Hov, den der grønne T# som trækker afsted med SIKA'en - er det en slagterbil?
-
Jo men hvis svinet er sygt må det ikke slagtes , så skal det på først plejes på et hemmeligt plejehjem for t3èr :lol:
-
Hov, den der grønne T# som trækker afsted med SIKA'en - er det en slagterbil?
ja, man kunne også se mundvandet på fliserne efter den var kørt; det er jo en benzin så den drypper ikke.....
-
Jo men hvis svinet er sygt må det ikke slagtes , så skal det på først plejes på et hemmeligt plejehjem for t3èr :lol:
mon ikke der kommer en slagtning alligevel, måske ikke en sika, men så en j......
-
j...... ? Julemand? Nej - det kan i ikke gøre!
-
Så er en hyggelig dag hos den ukendte ved at være forbi. Det lykkedes næsten at få slagtet begge sika'er og stumperne er nu læsset.
-
Bare ikke I har slagtet "Bodil" så er alt jo godt
-
Glæder mig til at se opslag ang dele til salg. Mangler nogle ting/pladedele til Anita.
-
Glæder mig til at se opslag ang dele til salg. Mangler nogle ting/pladedele til Anita.
Anita ....... Det hed min ekskone. Hende skal jeg sgu ikke ha mange kroner for :-)
-
ja hyggelig dag og tak for den
og kniven var heldigvis skarp nok til at skære svinet ud :lol: :lol:
-
Øhm....Kan jeg købe dele eller en kone? ;-)
-
Ring til mig.20114427. Måske kan jeg hjælpe. Altså ikke med konen. Doka åd for mange svampe igår da han gik amok med kniven
men jeg har stadig lidt som kan bruges. Og "Bodil" har ikke lidt overlast.
Mvh Jønne Ukendt
-
Reklamevognen er strippet og solgt.
Mvh Jønne Ukendt
-
Og der blev ikke et sika lad i overskud?
-
Solgt rup og stup.
Mvh Jønne Ukendt