T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: dokajønne efter 28. Februar 2007 kl: 11:45:23
-
Hvorfor er der strækbolte mellem manifold og turbo, hvad er konsekvensen af at bruge alm 12/8 stål?
De er F###### dyre :shock:
-
Jeg undrer mig ogsaa over de er saa dyre! Da vi lavede manifoldpakninger paa Caspers JX knaekkede vi en og erstattede den med en almindelig bolt (rustfri).
-
I genbrugte dem altså?
-
ja......maa man ikke det? Jeg genbrugte dem ogsaa da vi lavede det paa min.......Skal man virkelig have en udskrivning paa 400 kr. for at skrue turboen af......av :?:
-
strækbolte strækker sig jo, og de trækker sig ikke sammen igen! Prøv eventuelt at tale med Rasmus om hvad konsekvensen kan være ved ikke at skifte dem. Men derudover lyder det da lidt fjollet at man ikke kan bruge almindelige bolte der!
/Mads
-
Jeg genbruger dem også altid. Alm. bolte er jeg ikke stolt ved der. De bliver meget møre af varmen. Men det er vigtigt at rense gevindet godt op med en tap, når man monterer - så har man en chance for at løsne dem igen en anden gang. De er nemlig ikke sjove at knække nede i turboens gods - så komme al morskaben med at bore ud...
-
Prøv eventuelt at tale med Rasmus om hvad konsekvensen kan være ved ikke at skifte dem.
Hvis du hentyder til min plejlstangsbolte på min første renoverede motor, så var det IKKE strækbolte !!!
Men derimod genbrugte ridgid bolte fra en early WBX (før '86)..
Det viste sig også at alle plejlstangsbolte var hele da jeg skilte motoren ad, men det var et plejlstangsoverfald som var knækket.