T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: thomasfyn efter 03. Oktober 2011 kl: 13:28:50
-
Hej
Som overskriften siger så mangler jeg olietryk når bilen går i tomgang...
Pludselig her til morgen blinker olielampen hvergang at bilen komme i tomgang, HVORFOR?? Nogen bud?
Og JA der er olie på?
Hilsen Thomas
-
Det er vel slidt oliepumpe og/eller slidte olietryk smurte lejer.
-
Hvornår har du sidst skiftet olie? Frisk olie er vigtig.
-
Hvornår har du sidst skiftet olie? Frisk olie er vigtig.
for ca 3000 km siden
-
Skiftede Du filteret dengang ? Vil egentlig ikke spørge dumt, men ikke alle skifter filter hver gang selv om man bør, derfor spørgsmålet.
-
Har været der for nogle år siden.
Det viste sig at være olien,ESSO, fra Harald Nyborg.
Olien overholder alle VW`s specifikationer, men ikke destro mindre dur den ikke til de gamle motorer. Så hvis du har samme problem som jeg havde, så skift til et andet fabrikat.
Tidligere T3 ejer Bjarne
-
Som fhv smøreoliekonsulent gennem 12 år gentager jeg (gerne):
Skift motorolie OG filter for hver 5.000 km.
Brug 10W40 eller 15W40 som husets vin til de gamle motorer. Er det svært at opretholde olietryk kan man snyde lidt ved at bruge en 20W50 omend den er rigeligt svær til brug om vinteren. Lavt olietryk skyldes som regel slitage og der findes ingen reelle mirakelmidler mod dette.
Vælg frit om det skal være fuldsyntetisk, del-syntetisk eller mineralolie baseret.
ALLE tilgængelige motorolier til benzin- & dieselmotorer i person- og varevogne kan anvendes på vores T3'ere, spørgsmålet er blot, hvor mange penge, man vil smide ud i det blå.
Jeg kører selv på en delsyntetisk 10W40 og er godt tilfreds med det.
-
Har godt nok skiftet til OK olie fra super brugesen idag, men har kun hældt en ½ liter på, så det kan jo ikke være det
Jeg skiftede IKKE oliefilter sidst
-
Som fhv smøreoliekonsulent gennem 12 år gentager jeg (gerne):
Skift motorolie OG filter for hver 5.000 km.
Brug 10W40 eller 15W40 som husets vin til de gamle motorer. Er det svært at opretholde olietryk kan man snyde lidt ved at bruge en 20W50 omend den er rigeligt svær til brug om vinteren. Lavt olietryk skyldes som regel slitage og der findes ingen reelle mirakelmidler mod dette.
Vælg frit om det skal være fuldsyntetisk, del-syntetisk eller mineralolie baseret.
ALLE tilgængelige motorolier til benzin- & dieselmotorer i person- og varevogne kan anvendes på vores T3'ere, spørgsmålet er blot, hvor mange penge, man vil smide ud i det blå.
Jeg kører selv på en delsyntetisk 10W40 og er godt tilfreds med det.
Hvad siger pakninger og O-ringe til fuldsyntetisk olie; eller er det en gammel skrøne
-
Kære Thomas
Skift filter OG olie, dit filter er sandsynligvis tilsat med slam og skidt. Måske har den sidste ejer før Dig gjort samme, så kan det være mange kilometer siden sidste filterskift. Det er afgjort det sidste Du må spare på ved olieskift, hellere en billig olie og filter med , end en dyr olie og ingen filterskift.
MEN ... Din motor vil elske Dig for filter og god olie med jævne mellemrum. 5000 km er fint imho ved mange kortere ture, men daglige langture til/fra arbejde osv. skulle kunne tåle 7500 imellem olie/filterskift.
-
Nå, kort opdatering for ikke at vække for meget opmærksomhed..
Nyt oliefilter ser ud til at have løst problemet, i hvertfald at dømme udfra kort prøvetur..
:D