T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: kasper efter 01. Marts 2007 kl: 11:13:45

Titel: Er der en hovedsikring??
Indlæg af: kasper efter 01. Marts 2007 kl: 11:13:45
HMMMM

Kom kørende lige så fredeligt her til morgen og så døde bilen bare. Strømmen forsvandt og så var det bal forbi. Tjekkede sikringsboksen under instrumentbordet, men ikke noget der.

Havde ikke tid til at lave det store undersøgelsesarbejde, men er der ikke en hovedsikring et sted??

Batteriet er tiptop, såååå?

Kasper
Titel: Er der en hovedsikring??
Indlæg af: jankjerbye efter 01. Marts 2007 kl: 11:25:14
Brændstoftilførsel?
Titel: Er der en hovedsikring??
Indlæg af: kasper efter 01. Marts 2007 kl: 11:34:01
Det er det nok ikke. Ingen strøm overhovedet: lys, horn, muzak, alles.
Titel: Er der en hovedsikring??
Indlæg af: casper efter 01. Marts 2007 kl: 11:38:20
nu har du ikke haft en pol af tidligere, og glemt at spænde polen igen ?

har selv lavet den finte :-D

Ellers må du igang med at spore strømmen med et multimeter.
Titel: Er der en hovedsikring??
Indlæg af: Hawaiibussen efter 01. Marts 2007 kl: 11:49:53
hva med stelforbindelsen fra gearkasse til resten af bilen?

hovedsikring er det ikke den store bladsikring i motorrummet i den sorteboks bagerst til ventre fra topstykket.
Titel: Er der en hovedsikring??
Indlæg af: casper efter 01. Marts 2007 kl: 13:09:08
nope, den sikring er sikringen til glødeanlæget
Titel: Er der en hovedsikring??
Indlæg af: Hawaiibussen efter 01. Marts 2007 kl: 13:20:04
Citat fra: "casper"
nope, den sikring er sikringen til glødeanlæget


OK  :oops:
Titel: Er der en hovedsikring??
Indlæg af: kasper efter 01. Marts 2007 kl: 13:43:39
Tja jeg må nok i gang i aften i Makitalygtens klare skær, når kæresten er hjemme fra klogekursus og kan overtage vagten :D

Desværre er det jo sådan at biler ikke bare kan holde hvor de vil i København. Det koster en bondegård.

Hvad med det berømte bundstykke? Kan det få disse symptomer, eller er det kun start-klik-agtige symp:??
Titel: Er der en hovedsikring??
Indlæg af: T3Anders efter 01. Marts 2007 kl: 18:48:43
Citér
Desværre er det jo sådan at biler ikke bare kan holde hvor de vil i København. Det koster en bondegård.


Du må da kunne få få enten Falck eller Dansk Autohjælp til at flytte den. Har du ikke noget abonnement?
Titel: Er der en hovedsikring??
Indlæg af: Mads-kaa efter 01. Marts 2007 kl: 20:45:11
Det kan være de unge har klaret problemet for dig hvis du venter til i morgen :lol:  (okay, det var ikke engang sjovt!)

/Mads
Titel: Er der en hovedsikring??
Indlæg af: kasper efter 01. Marts 2007 kl: 23:48:33
Overvejede faktisk at låne kammeratens Land Rover og trille den stille den op foran Ungeren på Jagtvej - det er trods alt en slags jagtvogn :shock:

Men jeg fandt ikke nogen fejl her til aften. Fik fulgt strømmen et stykke af vejen, men det bliv en smule træls i regnen.

Nu tror jeg lige den får en hjælpende hånd på vej til hjemmematriklen, så fikser jeg den derfra.

The easy way is hard enough
Titel: Er der en hovedsikring??
Indlæg af: Jarl efter 02. Marts 2007 kl: 06:47:27
Hvis det er hele centralelektriciteten, der er væk, så prøv at tjekke den store 80 A bladsikring, der sidder på indersiden af A-stolpen under instrumentbordet. Alternativt det tilhørende relæ. Du skal have instrumenthuset/sikringsboksen væk, for at komme til.
Titel: Er der en hovedsikring??
Indlæg af: kasper efter 05. Marts 2007 kl: 22:13:07
Røde ører herfra :oops:

Burde have fundet fejlen selv første gang. Der var knækket 2 ledninger af generatoren. Den lille, der sidder alene oppe i toppen og så den store der kører til batteri -vil jeg tro.

Vil dog undskylde mig med, at jeg ikke nu havde fri passage gennem lemmen i ladet fordi den tidligere ejer havde foret ladet med dørkplade - under stativet til ruffen...

Men nu drøner den igen, og jeg har endda fået fremskaffet en svensk instruktionsbog. Den er ikke perfekt men i mangel af tysk og engelsk litteratur kan den gå for nu.

Jeg fik også ledt godt og grundigt efter den 80 A sikring, men den kunne jeg altså ikke lokalisere. Der var intet højere end 30 A og de var sæføli ok, når nu fejlen lå et helt andet sted.

Men tak for bud - man går aldrig kold når man har t3net-drengene inden for rækkevidde