T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: jensjakob efter 11. Oktober 2011 kl: 13:04:51
-
http://ing.dk/artikel/122976-forbud-mod-gamle-dieselhakkere-bedst-til-at-sikre-ren-luft-i-byerne
?
Krydser fingre for at T3'en stadig lever om X år...
-
Bernd Jäger tilbyder et Kat/OKI set til 2.000 euro til T3eren ... nok mange penge, dog koster en ny bil endnu mere ...
En GTI i min Syncro ... eller en MV ... lad os se om bilerne - der i den store helhed kun forurerner med under 5 pct - har en overlevelseschance ...
Jens
-
Godt, at man bor lidt landligt... ;-)
Der må komme en mindsteærdi for forurening, så vi ved, hvad vi har med at gøre.
En veltrimmet JX'er gør jo ikke noget væsen af sig - Røde Mor's udstødning kan ikke engang ses i de bagvedkørendes lygter ved mørkekørsel.
Mine tidligere MB C270CDI og 320CDI lagde lyskrydsene i tåge, når jeg lagde fra - men de var selvfølgeligt også kærtegnet af Kleemann... ;-)
-
Fra Kleeman til T3? Det er en historie jeg må få en dag ved træf ;-)
-
Gogge er lige synet.
Synsinspektøren gad ikke engang at måle udstødning, (til min store forbløffelse) næh det kan ikke betale sig, den forurener jo ikke !
På det synssted vi kommer starter inspektøren med en lille køretur, dernæst bremsestand, så måler han udstødning, og så op på liften !
Så jeg kiggede lidt da han sprang udstødningstesten over !
Mvh. KH.
-
Fra Kleeman til T3? Det er en historie jeg må få en dag ved træf ;-)
Det var jo et perfekt oplæg til den gamle dansklærer. Johannes V Jensen har svaret for Jeppe. Jeppe gad sgu ikke slå sig ned i fucking sfinxforladte Memphis med livsforsikring og savværk. Livstrangen tvang ham til at drage videre mod oversvømmede skove under regnens gabende sluser, selvom der ligger blodige lig på tenderen. Kierkegaard ville også have kørt T3. Hvad fanden skal man i artige velfriserede spidsborgerbiler, når man kan kaste sig ud på de 70.000 favne og og tage livtag med selve eksistensen i en T3?
http://www.ponty.dk/memphis.htm
Beklager afsporingen...
-
Fra Kleeman til T3? Det er en historie jeg må få en dag ved træf ;-)
Det var jo et perfekt oplæg til den gamle dansklærer. Johannes V Jensen har svaret for Jeppe. Jeppe gad sgu ikke slå sig ned i fucking sfinxforladte Memphis med livsforsikring og savværk. Livstrangen tvang ham til at drage videre mod oversvømmede skove under regnens gabende sluser, selvom der ligger blodige lig på tenderen. Kierkegaard ville også have kørt T3. Hvad fanden skal man i artige velfriserede spidsborgerbiler, når man kan kaste sig ud på de 70.000 favne og og tage livtag med selve eksistensen i en T3?
http://www.ponty.dk/memphis.htm
Beklager afsporingen...
Afsporing godkendt.... ;-)
JJ, det var såmænd blot en skidego' beslutning om at overgå til en mere fornuftig "Less is more strategi" - på det financielle plan.
Jeg tog indimellem Pamela fra Tisvildeleje til Kbh, hvor jeg jobbede - og konstaterede, at køretiden (i myldretid) var den samme - men til gengæld var jeg væsentligt mindre stresset ved vejs ende. Man sidder jo højt og kan tilrettelægge sin kørsel herligt i en T3 - og myldretrafikken fylder det samme og kører ikke hurtigere end at man snildt hænger på - selv med CS-maskine.
Men for helvede - det var da en sjov tid med de CDI'er... Momentstærke, omdrejningsvillige maskiner, der sendte én til fartbødeniveau hurtigere end et nyseanfald... Dengang talte man jo om smutture til Italien - og kunne om eftermiddagen lave middagsaftaler samme aften med familien i det østjydske - og være hjemme i seng tids nok til de obligatoriske 6 timers nattesøvn, inden man næste morgen igen skulle ud og holde i kø på Hillerødmotorvejen... ;-)
Når jeg får abstinenser, har jeg som nævnt adgang til en AMG og efter et par raske accelerationer, kan jeg klare den igen i nogle måneder... ;-)
JX RULES....