T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: elnef efter 21. Oktober 2011 kl: 15:41:17
-
Hejsan
Ja jeg er efter mere end 20 år med luftkølet vw kommet til at købe en T25 westfalia camper 89er med en 1,9L wbx 78hk
Men den trænger til lidt hjælp og tænker på at sætte en anden motor i hvilket jo er til at fikse men hvordan er brændstof økonomien med de forskellige motore ??
Disse motore her har jeg i tankerne 1,9L wbx 2,1L wbx subaru 2,2L / 2,5L
Tak John
-
regn med en 8 km/l for en 2.1 112 hk med sprøjt; 9 for din 1,9 med karburator. Subaru? ingen anelse
-
1,6D ikke hurtig men køre bare der ud af og 13-15km/l
john du ved da en del om Type 4 så du skulle da ha en T3 luftkølet, den kan styre og bremse i modsætning til bay og split ;-)
-
Tak for svar
Ja jeg havde da regnet med at en 2,1 med insprøjtning gik længere på literen nu den giver flere hk og er mere "over sine ting" end 1,9eren med karburator og færre hk
Slet ingen med erfaring ang Subaru motor ?
Ja Kenny jeg kunne da 3literen fra raceren og putte i men så ryger benz økonomien da helt :-)
"lidt underligt at camperen er den bil jeg har med mindst motor"
John
-
Hej John.
Har hørt fra flere at de køre mellem 12 - 14 km/l med Subaru motor, men det kommer jo også an på højrefoden... Min gl splitbus med GB Type4 gik mellem 5,5 - 11 km/l alt efter humøret, hvis du forstår.
Hvorfor ikke vælge en SVX motor fra subaru når nu man er igang. 6 cylinder, turbo og ca 280 hypheste og et lidt extra moment....
Hilsen Peterwings