T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Crapz efter 24. Oktober 2011 kl: 13:10:01
-
Så fik vi slebet, grundet og malet motor rum
https://plus.google.com/photos/111040176217750634738/albums/5666977421759510801
vi fik også sat motoren, trækaksler vasket smurt og samlet, vandslanger osv
men da vi lavede final pre-launch tests kom der vand ud et sted :(
vi kunne ikke lige se hvor :(
vi kunne ikke skifte gear :( det ser ud til at den "arm" som sidder på gearkassen ned til piben er forkort, er det forskel på de arme ?
startspærren slog til så tror der er hoppet et kabel af et sted.
så hvis nogen kan hjælpe med den "arm" som er forkort ville det være kanon.
jeg vil meget geren have fat i den inden weekenden, så vi kan køre den ud af værkstedet i weekenden :)
når ja mangler også et ledningsnets diagram til en T3 diesel så jeg kan forbinde min motoren til bilens ledningsnet.
-
Ang. Ledningsnet så kig her http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-t-14138.html
-
Mener kun der findes en længde af den arm på gearkassen, men kuglen kan flyttes lidt op/ned, ligesom du vist også kan skubbe koppen lidt op ved at løsne de 2 bolte der holder skifte stangen på gearkassen og skubbe lidt til det hele...
-
@Tica takker :D
@Blackchart okay, vi mener heller ikke der er forskel på dem med det er bare det vi mener :P
nogen som ved det ?
-
Det er den arm som kuglen sidder på du mener er for kort, ik'?
-
ja den der u bøjle med en kugle for enden:D
-
Jvf. onkel har de samme res.nummer på tværs af årgange og drivmiddeltyper og gear kombinationer (med undtagelse af de aller første der har en helt anderledes mekanisme til gearskifte), så mon ikke det bare er et justerings spørgsmål?!
-
Til gengæld findes der en benzin og en diesel udgave af koppen der sidder på skifte stangen, men om der er forskel i længden kan onkel ikke lige umiddelbart fortælle mig...
-
okay det må vi sku lige se på :D skal jo gerne have den ud at trille
-
Har selv gået med overvejelsen om at bygge min om til TDI, men hvordan og hvorledes passer ophængene på motoren, hvor meget skal laves om eller skæres væk i bagenden for at den kan være der? går den direkte på gearkassen uden og skulle skifte til anden type svinghjul/koblings type
MVH Schultze
-
Der ER forskel på længden af alukoppen der sidder på skiftestangen.
-
@woodhat okay har du et nummer fra onkel, så jeg kan begynde at søge efter dem :D ?
-
Jeg har ingen reservedelsnr., men kan se at aluknoppen til en benciner er 8m.m. KORTERE end den samme til diesel.
-
det er en diesel pibe der sidder på nu, øv :S så må vi prøve det som BlackChart siger med at flytte den holder :S
-
Res.nummer:
251 711 973 = Diesel
251 711 973 A = Benzin
Eller også var det omvendt, det var lige frit fra hukommeren af onkels ord igår aftes...
-
hmm måske sådan en fætter her
http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=VWC%2D251%2D711%2D219
kan være det kunne virke :P
-
Prøv du nu lige at justere lidt først ;)
Er det ikke samme gearkasse/skifte stang der sidder på nu, som det var tidligere da den kørte?
-
neej det er en ny gearkasse men alt det andet er det gamle :S
-
Det ser sku godt ud! Gid det var mig der havde tiden til det..
Gearkassen er en forstærket / forlænget gbox fra HA-Projekt bygget til TDi en (det hele kommer fra Polles LLE) så det er nok med den nye højde arm.
-
Så fik jeg den første køre tur i bussen :D med en TDI ;)
det virker som om at slave cylinderen mangler en cm for at kunne koble ud :S, så vi må måske forlænge den lige som vi gjorde med omskifteren på den anden side af gearkassen.
nu skal vi sku til at lave rust :D
-
Det var en fryd at se dig tøffe rundt på græsplænen uden noget lys eller el til bilen. men kørte gjorde den. Godt vi endelig kan komme videre :D
-
Der er forskellige længder af stemplet i slavecylindere. FÅ fat i et af de lange stempler.
-
Nogen der har sådan et stempel liggende, og som kommer til næstved (polle) i dag.
-
Jeg har vist et par komplette cylindre liggende som kan afhentes for en god engelsk dåseøl.. Men der er jo desværre et stykke herover.
-
er der slet ingen der har sådan et langt stempel til at ligge her over af ?
-
Der er forskellige længder af stemplet i slavecylindere. FÅ fat i et af de lange stempler.
jeg lære gerne noget nyt, men hvor har du den viden fra?
-
Fra dengang jeg skiftede kobling på Telebussen og ramte ind i at jeg ikke kunne koble ud bagefter.
Løsningen blev at sætte en længere pind ind mellem slavecylinder og koblingsvippearm.
Det var pudsigt at stå med flere slavecylindre i hænderne og se at der var forskel på længderne på pindene.
-
Jeg forstår din tvivl, Hinze, for onkel kender kun én trykbolt, men jeg tror, at det er noget eftermarkedshejs, der kommer ind over. After all har VW aldrig i livet produceret en eneste koblingsslavecylinder - de køber alt uden i byen, og den originaltmonterede er en FAG, men alle mulige præmenstruelle spaghettiproducenter kommer jo ind på eftermarkedet med deres egen fortolkning af længdeforhold. Når det så sammenholdes med at der heller ikke er én eneste T3 i verden, der stadig kører med den originale kobling og det oprindelige udrykkerleje, samt at fiberbøsningen i alle eksisterende koblingsklokker efterhånden har et spillerum, der snarere måles i tommer end i mm, så er det umuligt at snakke om en fast længde på trykbolten. Tilgengæld er det heldigvis ikke raketvidenskab at svejse sig en trykbolt i den ønskede længde - for den kreative sjæl var det sågar muligt via et gevindstykke at lave en justerbar trykbolt.
-
Takker det bygger vi da lige ;), måske tager vi et par billedfrise;)
Jeg forstår din tvivl, Hinze, for onkel kender kun én trykbolt, men jeg tror, at det er noget eftermarkedshejs, der kommer ind over. After all har VW aldrig i livet produceret en eneste koblingsslavecylinder - de køber alt uden i byen, og den originaltmonterede er en FAG, men alle mulige præmenstruelle spaghettiproducenter kommer jo ind på eftermarkedet med deres egen fortolkning af længdeforhold. Når det så sammenholdes med at der heller ikke er én eneste T3 i verden, der stadig kører med den originale kobling og det oprindelige udrykkerleje, samt at fiberbøsningen i alle eksisterende koblingsklokker efterhånden har et spillerum, der snarere måles i tommer end i mm, så er det umuligt at snakke om en fast længde på trykbolten. Tilgengæld er det heldigvis ikke raketvidenskab at svejse sig en trykbolt i den ønskede længde - for den kreative sjæl var det sågar muligt via et gevindstykke at lave en justerbar trykbolt.
-
UUhhh ha
Justerbar trykbolt. det er lige os :D
-
@poot ja det er da lige os ;)