T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Kkrogsgaard efter 08. Marts 2007 kl: 21:13:55
-
Så lige på tank måleren idag, da jeg kørte hjem fra job og syntes faktisk at jeg havde brugt mere diesel end normalt, derfor kravlede jeg ind under bilen, da jeg var kommet hjem, men ingen utætheder eller dieselpletter på tank eller påfyldningsrør. Hmm så åbnede jeg ned til hjertet, der kom en salig duft af diesel, da låget røg af og jeg så at de 2 bagerste dyser var våde af diesel. Jeg prøvede så at lokalisere lækagen med en klud og kom frem til, at det trænger ud under, den plade hvor på armen til vakuumdåsen sidder.
Mit spørgsmål er så nu, hvad kan jeg stramme eller renovere for at komme dieseltyven til livs?
Her er lige et billede til de nysgerrige:
(http://www.t3nettet.dk/album_pic.php?pic_id=469)
-
det er det samme problem en masse har. Den er super nem at skifte!
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=767&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=hj%E6lp+til+diesel+system
Jarl har skrevet Bosch reservedelsnummeret - den koster under en 50´er i MECA.
-
Ok, takker, jeg har altså søgt herinde, men har ikke kunne finde det indlæg, du har fundet frem. :-)
-
Ok, takker, jeg har altså søgt herinde, men har ikke kunne finde det indlæg, du har fundet frem. :-)
jeg skulle også lige søge selv efter! :D
-
Ok, har jeg ret i at der hvor pilen pejer, skal pilles af og så skal der ligge en lille pakning derinde, der skal skiftes, og som kun kan købes hos Bosch?
-
Ok, har jeg ret i at der hvor pilen pejer, skal pilles af og så skal der ligge en lille pakning derinde, der skal skiftes, og som kun kan købes hos Bosch?
Man klikker armen fra LDA dåsen af og skruer den 10mm møtrik af. Der efter tager man "pladen" af og pas på der en lille skive som ligger oven på pakningen.Pakningen er rund og sidder omkring en "stang" Så fisker du den gamle op og i med den nye, den er lidt svær at få i, men press stille og roligt med ikke spids genstand.
Man gør nytte af at holde kontra i gevindstangen, som går ned i pumpen, med fingrene. Den bliver nemlig skuppet med ned - men den kan ikke forsvinde helt.
Forresten, jeg købte pakningen hos MECA.
-
Nogen der ved hvilken funktion LDA og svingarmen har?
-
hvis din LDA dåse dur og den har en tæt slange fra indsugningen på sig. Så er logistikken turbo tryk - optil LDA membranen som rykker regulatoren, som afgiver mer DIELSEL til forbrændingen MUMS.
Man kan teste om det virker ved at man fra motorrummet køre gassen op og lidt ned i intervaler - så rykker det på sig!
-
hej hej med jer
hvis du skal tjekke din LDA dåse kan du også pille slangen af og køre armen ud i yder stilling og holde din finger for slange hulet og hvis den bliver ståen (den vil flytte sig et par mm ind) ja så virker den går den bare i bund igen så er membranen i stykker og du skal ha en ny LDA dåse
Mvh Djurs :lol:
-
som afgiver mer DIELSEL til forbrændingen MUMS.
...og det kan man justere på, så man endnu tidligere får endnu mere diesel til forbrænding og dermed hurtigere turbotryk så man får endnu endnu mere diesel til forbrænding... :wink: Og enenste limit i det her er, hvor storte røgskyer, man mener, man kan tillade sig at udsætte folk på fortorvet for... :twisted:
-
He he, den rykker ganske fint som den står.
Jeg har bestilt en ny pakning idag, så må vi se på Mandag om jeg når at få den skiftet.
-
som afgiver mer DIELSEL til forbrændingen MUMS.
...og det kan man justere på, så man endnu tidligere får endnu mere diesel til forbrænding og dermed hurtigere turbotryk så man får endnu endnu mere diesel til forbrænding... :wink: Og enenste limit i det her er, hvor storte røgskyer, man mener, man kan tillade sig at udsætte folk på fortorvet for... :twisted:
skal man så skrue pumpen op?
-
Ja, man kan sige, at pumpens mængdeskrue virker som en masterfader, der giver mere over hele registeret. Men hvis man kun vil have mere punch, når turbotrykket kommer, så kan man nøjes med at give den lidt ved at skrue LDA-armen lidt længere ud på gevindstykket. Men Morten! Den slags snak er jo slet ikke relevant for dig før efter sommerferien, når din fine nye blok er tilkørt med allerstørste forsigtighed... vel? :wink:
-
Men Morten! Den slags snak er jo slet ikke relevant for dig før efter sommerferien, når din fine nye blok er tilkørt med allerstørste forsigtighed... vel? :wink:
Ja det skal jeg nok....Jeg kører altid mine T3´ere med stor respekt. Men det var min Røde bus jeg mente, den motor spinder og det kunne være sjovt at skrue lidt på - ikke permanent!
-
Nu har jeg erhvervet et pakningssæt til min pumpe, der er godt nok mange dimser i, kobberskiver, gummiskiver, plastikpropper, en grå plastikbøsning mellemstore O-ringe og nogle store polygoniske gummipakninger.
Reservedelsnummeret kan i se på billedet, svarer noget af det her overens med det i har brugt eller købt?
Lige umiddelbart er det ikke det samme som det Jarl nævner??
(http://www.t3nettet.dk/album_pic.php?pic_id=476)
-
du har ihvertfald nu et komplet sæt til pumpen. Men den pakning er rund og på størrelse med en 50 øre og er lidt høj i det og fladen er ikke plan.
-
Jeg har kun 2 koberringe på størrelse mellem en 25 og 50 øre, det er det tætteste jeg kommer på det du skriver.
Men den er rimelig plan, vil jeg mene.?
-
pakningen ved akslen er næste 2mm høj så vidt jeg husker, fra da jeg skiftede min samen med Hawaiibussen
-
Kan i huske hvad den var lavet af?
-
den er af gummi - den er grøn eller blå!
-
Er den magen til denne:
(http://www.t3nettet.dk/album_pic.php?pic_id=477)
-
der er hul i den.....jeg har ikke et billede af den lige nu!
-
Så er den ikke i pakken.
Jeg må have fat i Meca.
-
Nej, den er nemlig ikke med i pakningssættet. Køb den hos Bosch i Ålborg. Den er temmelig pebret, men vist under en 50'er. Det sær du har fået bruges til at pakke resten af pumpen - det får du brug for til rapsen...
-
He, he så var det ikke helt skidt at få fingre i det.
Det fede er jo så bare at der ikke er nogen monteringsoversigt, og jeg har ikke noget liggende på min PC, er der nogen der har et link til en billedlig vildledning?
-
Der er en tysker der har lavet en vejledninig til at tætnepumpen på sin 1Y motor i en golf3, Jarl har linket til det i en anden post her på T3N.
-
Ja, de er her:
http://www.uwereimann.de/poel/esp-wdr.htm
http://www.uwereimann.de/poel/esp-hd.htm
http://www.uwereimann.de/poel/esp-deckel.htm
http://www.uwereimann.de/poel/esp-ksb.htm