T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: Hinze efter 04. November 2011 kl: 20:54:03

Titel: DG med mono motronic
Indlæg af: Hinze efter 04. November 2011 kl: 20:54:03
tænker at et mono motronic anlæg kunne bringes til at sidde på en DG. Har I nogen tanker om det?
Titel: DG med mono motronic
Indlæg af: jensjakob efter 04. November 2011 kl: 22:00:44
Med motorstyring fra Megasquirt?
Titel: DG med mono motronic
Indlæg af: Hinze efter 04. November 2011 kl: 22:06:14
måske eller bare den orginale boks
Titel: DG med mono motronic
Indlæg af: jensjakob efter 04. November 2011 kl: 22:13:51
Hmmm, du mener, den er styret så meget af lambda'en, at den derudfra vil give den rigtige blanding?

Interessant teori. Kunne måske virke ret simpelt ;-)
Titel: DG med mono motronic
Indlæg af: Hinze efter 05. November 2011 kl: 09:08:40
Citat fra: "jensjakob"
Hmmm, du mener, den er styret så meget af lambda'en, at den derudfra vil give den rigtige blanding?

Interessant teori. Kunne måske virke ret simpelt ;-)


ja, det er vel også sådan den virker på en "alm" R4.
Titel: DG med mono motronic
Indlæg af: buddha_uffe efter 05. November 2011 kl: 09:14:05
Er der strømfordeler med hallgiver på en DG..?
Titel: DG med mono motronic
Indlæg af: Jarl efter 05. November 2011 kl: 11:29:33
Hvis du kan brinde det rent fysiske til at passe - indsprøjtningsenheden på manifolden, lambdasonden i forrørret, hallgiveren i strømfordeleren, så er det svært at se, hvad der skulle gå galt. Men der bliver noget bøvl med at få de rigtige parametre lagt ind, for den ene motor er overkvadratisk og den anden er underkvadratisk. Derfor vil tændingsavanceringsallegoritmen være noget hård for boxeren, der måske vil blive tvunget til tændingsbanken.

Man fristes til at sige, at spørgsmålet er ikke, hvordan man kunne gøre det - det er snarere hvorfor, man skulle gøre det? Tage et velfungerende indsprøjtningssystem fra en legendarisk robust motorkonstruktion, der passer i bilen, og sætte det på en ældre motorkonstruktion, der er kendt for utilgængelige reservedele, lav effektivitet og et temmeligt antikveret design...
Titel: DG med mono motronic
Indlæg af: verner efter 05. November 2011 kl: 19:23:59
jeg har haft samme tanke i  flere år