T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: bos1 efter 11. November 2011 kl: 22:16:52
-
efter bilen har stået udenfor hele dagen var der af en eller anden grund ikke mere strøm på og jeg er ikke helt sikker på at det er den rigtige størrelse der sidder i
så hvor mange amp skal et batteri til en jx være på og hvor stort et batteri er der plads til
-
Det oprindelige er 64 Ah med en startstrøm på 380 A, men der kan sagtens være noget større - 74 Ah f.eks. Dog tror jeg ikke, at størrelsen har noget at gøre med, at den tilsyneladende taber pusten ved stilstand.
-
Det oprindelige er 64 Ah med en startstrøm på 380 A, men der kan sagtens være noget større - 74 Ah f.eks. Dog tror jeg ikke, at størrelsen har noget at gøre med, at den tilsyneladende taber pusten ved stilstand.
måske ikke det kan også bare være det har haft en fejl fra starten , det var et naboen havde i overskud og jeg manglede
man tak for oplysningen :D
-
jeg har nu leget lidt med den og jeg tror at batteriet er godt nok 64 ah og 600 a til start
jeg tror fejlen ligger i en kilrem der ikke har siddet ordentlig (for stor og for smal er nu skiftet med en anden) og så for mange småture med et for højt strømforbrug
oven i alt dette har jeg også en starter der kammer over en gang i mellem det har vel også lidt at sige ved koldstarter
-
jeg har haft pillet batteri polerne af i nat og den var stadig død for strøm i morges , så der er vidst ikke nogen vej uden om et nyt batteri øv
-
Prøv at lade det med en C-tek lader og kør det "recondition" program, den tilbyder... Det kan godt vække et slattent batteri og bringe det tilbage i kampen. Er det et lukket batteri eller kan du spæde demineraliseret vand på cellerne...??
-
Hvis du har en syretester kan du tjekke batteriet.
Hvad angår batteriets størrelse er der plads til noget større under sædet, men bare ikke for højt! :oops:
Den bil jeg købte i Sydsverige, havde et lidt for højt batteri. Jeg var godt klar over det - men det var min mor ikke, og eftersom mine kære forældre skulle køre bilen hjem nogle uger senere, var jeg ikke rigtig klar nok i roen til at gøre opmærksom på det. Min mor synes nærliggende nok, at hun skulle have lidt mere benplads, sådan ca. midt i 2. rundkørsel ud af Landskrona. Så stoppede bilen ret pludseligt, uden at de fandt ud af, hvad der var galt. Jeg måtte senere tage over efter bilen og havde et håndholdt batteri med i det offentlige.
Men værst tænkeligt kan sådan en fejl vel godt sætte fur i bilen. Sådan en brokobling må kunne give noget varme. Har set lidt ildspåsættelse i vores værksted, på en gammel triumph på den måde.
-
tak for rådene men har lige købt et nyt da jeg skal bruge bilen hver morgen
det gamle er et lukket et og har været afladet rigtig mange gange så det måtte jo komme
den med at kortslutte batteriet kender jeg godt , faktisk har jeg lige fået lavet et lille brændemærke i en fastnøgle da jeg satte batteriet i ( det er lidt større end det gamle) så vågner man sgu :shock: :lol: