T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: cswenderby efter 17. Marts 2007 kl: 23:28:06
-
hej alle samme på denne dejlige site D
efter mange år med renoveringer-syn-salg af T3er, syntes jeg det efter hånden er tid til jeg får min ejen T3 , jeg har dog små ejet et par stykker som har været købt med henblik salg og det blev de alle før jeg nået at eje dem mere end 5 dage blevet revet væk fra mig lol
jeg er mest interesserte i gul plade køretøjer
da det går bedst hånd i hånd med hver dagen som mekaniker
men hvor meget koster sådan nogle i vægt afgift ?
jeg har en fin rød T3 kasse vogn Danmarks model på hånden til ingen penge jeg har udført arbejde på bilen de sidste 2 år for over 25000kr det er uden arbejds løn shock
og nu gider ejeren bare ikke mere så jeg har fået budet på den D
mvh casper
-
Jeg gav 2930kr for en DOKA syncro fra '88 (Det var i '05 og bilen så skidt ud (jeg var til fremstilling da opgørelsen lød på 5500 :shock: ))
-
Jeg tror det er vægtafgiften der snakkes om, Jønne ;-)
-
jeg giver 2500 per år for min blå 2wd´er, og ca. 4500 for min syncro
-
Er det pga. den golf motor du kun giver 2500?
Jeg tror jeg giver 4030 helårligt.
-
Nej, det er fordi jeg har ændret totalvægten fra 2500 til 2000, det giver så stadig 625kg i lasteevne hvilket er riiiigeligt.
Jeg bruger kun 2wd´eren til persontransport og en par kasser diverse i ny og nå. Skal jeg køre noget gods så bruger jeg syncroen.
-
Jeg har hørt at politiet ikke bekymrer sig synderligt om overvægt, i forbindelse med private. Kun hvis der er uheld, kommer det ind i billedet.
Det gælder både trailer og i bilen.
Ellers kunne de jo bare sætte en patruljevogn på denne side af grænsen, og stoppe alle de biler der er ved at stejle med for meget øl i baggagerummet.
Men det kan andre vel kommentere mere på.
KHKHS - Betaler 10k for hvide
-
tak for svarene
ja så skal den vejes ned så den kun koster 2500kr om året i vægtafgift
jeg betaler 2380kr for min van golf 1,6td med 153hk 388nm shock
men den mangler altså plads ,plus den er ikke så sjovt at løfte en motor ud og ind i den
uha jeg glæder mig til den bus jeg har købt den gjorde det i formiddags pris 5000kr med et år til syn har dog en mindre skade på højre bagskærm samt skydedøren har lidt buler , men en time med svejseren så er den tip top igen
-
@cswenderby, hvor i landet bor du ?, kunne du ikke udfylde din profil ?
-
det er gjordt nu,
jeg kommer fra Mellerup ved Randers ?
-
Hej!
Og velkommen til t3nettet!
Hey.. Mellerup.. så bor vi 15 mins fra hinanden :-)
Jeg regner med at få vejet min diesel doka ned til 1300 kg og smide den på hvide plader på sigt.
Lige nu vejer den 1375 og er på gule.
Hvor mange kg. står der på reg attesten på den du har købt?
Du kan finde de forskellige afgifter i dette skema:
http://www.skm.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/242.html
Mvh
Jan
-
Haløjsa
Jeg huserer da en del i Mellerup, Du må have hørt mig igennem byen et par gange (jeg har ikke haft udstødning på min blå syncro siden november :oops: )
....Og dooh!! -ja det var jo vægtafgift vi talte om :roll:
-
min van golf 1,6td med 153hk 388nm :shock:
Lyder lækkert - kom lige med den opskrift....... 8)
-
okay sikker mange der der kommer her fra det østjyske D
jønne jeg har både hørt og set din blå transporter så man kan jo ikke lade vær med kigge efter dem D
det kræver man ved en hele dele og de kære diesel motor samt bosch VE pumper samt har en stor penge pung hvis man vil havde 153 hk
jeg har bygge min SB VE diesel pumpe kraftigt om med større legeme samt fjernet omdr stoppet i den
så en hybrid turbo lade bygget af en KKK 24 KKK 26 og resterne af en transit turbo det hele er men 360g lejer og afbalanceret ved 250000rpm
topstkket er portet og har fået monteret et forstærket toppakning
insugningen er også portet
special håndbygget alu intercooler med 2,5" trykrør all home made 8)
dyserne kommer fra en mercedes som er bygget sammen med en 2 trins øko diesel dyse åbnings trykket er hævet til 190bar
udstødningen er en 2,5" rustfri kun med bagpot og intet andet flow testet
svinghjulet er letter special forstærket kobling fra sachs
så er der lavet frisk lufts rør til en special luftfilter indsugnings kasse
gearkassen er halv GTI /GTD - 4T med 25% spær
det hele er rullet/ fin justeret ved Ketner i holdstenbro pris 19000kr og det er bare i stumper shock
men mon ikke min kommene t3er skal pepes lidt op den ville sikker gå godt med små 120-130 hk twisted
[/code]
-
Hvordan får du dog det topstykke til at overleve.?
Det lyder jo som en hurtig dødsdom.
Og så lige, Meningen med det ? Jeg vil da gerne acceptere "fordi jeg kan" men måske der er andre årsager. ?
KH KHS - Oliekøler eller oliekoger.
-
hvordan jeg får det til at overleve jeg har aldrig ødelagt en motor/ topstykke som har været iorden og hvor jeg har tunet motoren,
det hele drejer sig om at vide hvad man laver og hvordan en motor virker men jeg er helt sikker på alle T3 dieseler ville have godt at og få EGT måle ur monteret i kabinen
menninge med i min golf er fordi det er mega sjovt at køre røven af en golf 3-4-5 TDI eller GTI 1,8 T men en 20år gammel bil som ligner noget der ikke burde være på de danske veje lovligvis
oliekøler jeg syntes ikke det er så nødvendig på de gammel diesel motor bare de har en iorden varme vekseler jeg har aldrig haft en olie temp over 115G men det hele kommer alt i alt an på olie kvalitet ,
jeg er har efterhånden tappet så meget OK olie osv af div motor
det dur bare ikke i en motor og hvorfor tror 9 ud af10 at den bare skal have noget billig tyk-fed olie fra haralt nyborg.
Det bedste kursus jeg er på hver halve år er olie norm kursus kort sagt det er en videskab, min golf køre på 5-40 olie den bruger 0,9l pr olieskift dvs pr 7500km og den får pryl hver dag
ergo jo bedre man er ved sin motor og jo bedre den er justeret samt velligholdt = den holder længe alfa omega er at din max går-køre med 2500rpm indtil der er drift temp på olien så kan de holde til "næsten alt "
mvh casper - som ahr makket alt for meget med gammel diesel motor lol