T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: Jarl efter 20. November 2011 kl: 11:18:14
-
Erfaringer søges:
Jeg har som bekendt en lille Fiesta 1,4 TDCI. Den æder pt. sin egen afføring (EGR-ventil). Det er en traditionel vacuumreguleret ventil, som let kunne lukkes med en lille prop i gummislangen også uden at motorstyringen ville reagere på det..
Jeg er ikke interesseret i at høre foredrag om det juridiske i dette forhold - det er jeg bekendt med, men jeg vil gerne vide, om der er nogen med tilsvarende eller lignende motorer, der har gjort erfaringer med sådan en operation. Hvis det skal være diskret, så evt. på pm.
-
Har ikke erfaring fra ford motorer. Men fra vag 1,9 tdi og 2,5 tdi. Der virker det fortrinligt, og man slipper for en masse følgesygdomme som der kan komme ved at motoren skal tygge alt det stads i sig igen.
Men PD motorerne fra vag brokker sig i motorstyringen hvis man sætter en blændplade i ved ventilen... (ihvertfald i industri-udgaverne)...
-
har haft gjort det på en del volvoer.. og det virker helt fint ;).
-
alternativt virker en BellAdd servicerens 2d fortrinenligt på sådan en tilslamning, kombineret med en servicerens 1d i tanken.
-
blænd den af jeg kører uden egr på min cdi, udover det så er selve indsugningen lavet om da der sidder en stor blænde som egr luften blir skudt op imod for at bli kølet af inden den sluges igen. Det er væk og der er mærkbar forbedring, tilslamning slipper du ikk for da der stadig vil komme olietåge fra krumbassen i indsugningen, men det vil blive markant mindre og det er jo ikk SOD. Hvis den har partikel filter kan den ikk bare blændes da den kører en bestemt cyklus med åbne lukke halløj på egr hvis det ikk lykkeds så tænder den motorlampen og logger en fejl men den går ikke i nødprogram. men du sir vacumstyret? er den vacumdims ikke styret af elektronik? eller? og mht til Vag så tror jeg der kører en del med delvist bændede egr ventiler da de bøvler sindsygt med sod i indsugning på touran passat etc.
-
Tak for alle tilbagemeldinger.