T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Syncro Fora => Emne startet af: Jens Flensborg efter 23. November 2011 kl: 09:39:43
-
Her kommer noget fra den tyske 2,5 tons SYNCRO FJEDER Elite ...
Afrikakorps niveau for viderekommende ... lidt i overkanten for mine to syncroer, men man ved jo aldrig ...
http://www.ig-syncro16.de/forum/index.php?name=ForumsPro&file=viewtopic&t=17611
-
Det er nice, da også en OK pris ik?
-
prisen er okay og de er lidt "overtosset" synes jeg ...
citatet siger alt:
Alle Leute, deren Auto im "Normalzustand" deutlich weniger als 2,5 Tonnen wiegt, sind hier im falschen Film.
Ebenso Leute, die sich von dieser Feder einen Rolls-Royce-mäßigen Fahrkomfort erhoffen.
Die Feder ist gedacht für "Afrika-Durchquerer".
-
Kære Jens.
Og en oversættelse for de uindviede i Deuches glosen. nø!?
-
prisen er okay og de er lidt "overtosset" synes jeg ...
citatet siger alt:
Alle Leute, deren Auto im "Normalzustand" deutlich weniger als 2,5 Tonnen wiegt, sind hier im falschen Film.
Ebenso Leute, die sich von dieser Feder einen Rolls-Royce-mäßigen Fahrkomfort erhoffen.
Die Feder ist gedacht für "Afrika-Durchquerer".
Frit oversat :
Alle folk, hvis biler i normaltilstand vejer noget under 2,5 Tons, er her på den forkerte side/i den forkerte film.
Ligeledes folk, som håber på en Rolls-Royceagtig affjedring.
Fjederen er beregnet til afrika-krydsere/globetrottere
-
Endenlig nogle rigtige fjedre :wink:
Vi startede ud på vores jordomrejse med Seikel fjedre, og de var alt for bløde og alle 3 midterste vindinger lå på hinanden og gjorde derfor ingen fjedervirkning.
I sydamerika, Peru, fik vi lavet et sæt nye bagfjedre på en fjederfabrik, som normalt laver fjedre til mineindustrien. Disse fjedre var ikke progresive, men havde samme antal vindinger som Seikel og med en tråddiameter på 21,5mm (så vidt jeg husker). Vi havde normalt en totalvægt på 2,5 til 2,7 tons, men med mindst 100kg på kassen på krogen (bag bilen).
Vi var meget fornøjet med disse fjedre på alverdens ofroad stier, og det var på intet tidspunkt muligt at "banke i bund i Marys bagende".
Vi var lidt spændte på hvordan disse fjedre ville være ved normal vægt hjerhjemme igen. Hun står højt, men vi synes ikke at fjederne føles hårde ved normal vægt og normal kørsel.
Fordelen ved denne slags fjedre, fremfor spacere er at fjederne virker bedre da de er længere.
Vi gav ca. 1500-1600kr for to stk. bagfjedre, men dertil vil komme fragt, mons og told fra Peru, og det er nok ikke billigt...
-
2,7 tons er en ordentlig mundfuld, det er til specialisterne :)
Jeg nøjes med 2WD ideen i dokaen og den normale syncro fastholdes status quo ...
Kom i tanker om at lave en multiple choise test - ONLINE - med 100 spørgsmål i flere sprog for T3 offroad eksperter. Et af spørgsmålene ville være nødhjælpsideen med træklodsen som fjeder, som vist på billedet ... at man bliver trænet til alt muligt worest case ... men jeg piller nok hellere rundt på dokaen ;)
Jens
-
Vi havde altid 3 træklodser med os på sidste halvdel af jordomrejsen. Til bl.a. i tilfælde af en brækket fjeder. Vi prøvede dog på et tidspunkt (faktisk ret længe og temmelig sikkert over 10.000km) at køre på 3 knækkede fjedre. Og det gik fint, bortset fra reduceret frihøjde.