T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: buddha_uffe efter 29. November 2011 kl: 20:49:41
-
Har lige erfaret at der er forskellige størrelse til jx. Er k14 den originale.?
-
Ja
-
Hvad er erfaringerne med de to..? Er k24 bedre / dårligere...
-
den starter ikke før 3000 omdr/min med at lave noget.. ikke særligt egnet til 1,6l
kan nogenlunde bruges på 1,9l hvis man vil køre med mere en 1 bar ladetryk..
-
Tak for svar... Det vil sige at K24 er lige stor nok til min 1,6... Hmm, det er den eneste jeg har liggende, så den må ryge på motoren alligevel....
-
Jeg har en K14. Vidste du ikke det?
Mvh Jønne Ukendt
-
Skal jeg bare tage den med hjem når jeg kommer ud og aflevere min bmw til dig..? :lol:
-
Stilhed.
Mvh Jønne Ukendt
-
Skal jeg bare tage den med hjem når jeg kommer ud og aflevere min bmw til dig..? :lol:
hvis det er prisen på bimmeren så kan jeg da skrue turboen af jazzen :lol: :lol: :lol:
-
Skal jeg bare tage den med hjem når jeg kommer ud og aflevere min bmw til dig..? :lol:
hvis det er prisen på bimmeren så kan jeg da skrue turboen af jazzen :lol: :lol: :lol:
Det er leverings-omkostninger.. :-)
-
Skal jeg bare tage den med hjem når jeg kommer ud og aflevere min bmw til dig..? :lol:
hvis det er prisen på bimmeren så kan jeg da skrue turboen af jazzen :lol: :lol: :lol:
Det er leverings-omkostninger.. :-)
nåååååå :lol:
-
Ikke for at støde nogen, men K24 sidder faktisk på Passat og Golf 1,6 fra omkring -85, og de kører udmærket der, og som Mdonau skriver, der skal omdr. til for at få noget glæde af dem.
Vi kørte det første år med en K24 i Gogge, og det lader sig gøre at montere den når den er samlet på samme måde som til Passaten med motor på langs, smørerør passer, men der skal sammenflikkes noget returløb som skal være minimum 12 mm.
!0 mm. returrøret er for lille og passer heller ikke på en K24.
I år kører vi med K14 og det er absolut det bedste. Også brændstoføkonomisk !
Mvh. KH.
-
Den K24 jeg har liggende har før sat på 1,6 i en T3, så jeg må prøve det.... Omdrejninger og ladetryk er ellers ikke noget for mig... :wink: :lol:
-
OK, Uffe, så vender den jo rigtigt, hvis den har været på en Golf skal røret til westergaten (hedder den ikke sådan) være anderledes og længere, mens du kan bruge det samme rør til T3 og førnævnte Passat.
Med din erfaring er det vel overflødigt at bemærke "husk understøtning" for en K24 er noget tungere.
Når jeg nævner det er det fordi vi ikke har prøvet at få en T3 hvor dette stykke jern var der. Så det måtte vi som det første købe !
Man kan undre sig over at der findes mennesker der ikke ofrer de 2-300 istedet for besværet med brækkede bolte og revnede manifold.
Mvh. KH.
-
Du har helt ret med turbobeslaget, det var ikke på motoren før, så det har jeg skaffet mig i hus...
-
lyder godt, for selv med en K14 er det dumt at køre uden det beslag.
Hvis noget driller må du hente den K24 jeg kørte med sidste år, gratis, og jeg har en uden støbejernshuset, men den bruger olie.
Den jeg har kørt med har til nu ikke brugt olie, men vi ved jo ikke om den begynder på det efter at have ligget i garagen.
Mvh. KH.
-
Tak for det... Jeg ved ikke mere om min før den kommer ud og køre. Den er lige hentet fra turbomotor.dk
-
Jeg mangler pakningen imellem turbo og olieretur-flange på en k24 lader. Nogen der ligger med dette..?
-
Buddha for f.... den klipper du selv. Ellers skal jeg klippe den for dig. Pakningen altså.
Mvh Jønne Ukendt
-
Buddha for f.... den klipper du selv. Ellers skal jeg klippe den for dig. Pakningen altså.
Mvh Jønne Ukendt
Nå du var vågen..?? :lol: Jajaja, jeg skal nok. Har selv skåret en og samlet skidtet...
(havde i første omgang glemt at jeg havde et ark pakning liggende)