T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Syncro Fora => Emne startet af: chewie efter 10. December 2011 kl: 20:32:21
-
Står med et nyt Syncroprojekt i baghånden. Bilen står med en død WBX 2,1 DJ i enden pt. Derfor har jeg brug for nogle inputs mht. motorvalg.
Det letteste ville selvfølgelig være bare at finde en anden DJ og smække i, men jeg er træt af benzinforbrug og synes jeg mangler lidt bundtræk, specielt i terræn og de på de ikke helt flade veje her i Norge. Min drøm er at få en AFN motor i dyret, men det har jeg hverken råd eller kundskab til. Derefter har jeg overvejet en AAZ, men er lidt tvivlsom omkring holdbarhed, og hvor stort arbejde det er at bygge om fra benzin. Nu har der været meget diskussion omkring række 4'ere her på forumet, men er der nogen af rækkebenzinerne, der ville passe sig i en Syncro? Eller måske en mix mellem en DJ og en MV, som også har tilhængere herinde...
Kom gerne med indspil!
Mattias
-
Jeg ville lægge en R4i i, det ville nok kræve en dieselklokke og lidt andet, men med en DJ som udgangspunkt er der noget større spillerum end med med min JX.
Eller en subarumotor som Hr Mortensen.
-
Hvilken R4i vil du anbefale så?
Har indtrykket af at ABS og AAM (eller hvad de nu hedder) bliver for svage til Syncro og terrænkørsel. Har haft lidt kig på 1,8 GTI og 2,0 rækkemotorer. Vil de kunne levere varen?
Subaru bliver nok desværre også både for dyrt og for omfattende (suk)
-
2E
-
Hvilke fordele er der ved en 2E i forhold til en DJ eller MV?
-
du får ikke mere bundtræk i en R4 end i en DJ. DJ levere 174Nm ved 2800 o/min, en 2e eller ady 166Nm ved 3200 o/min. En syncro med DJ bruger vel ikke så meget mere benzin ved terrænkørsel end andre, men er nok mere tørstig på motorvejen.
lidt mere om wbx her (http://wbx.fragreve.dk)
-
Hvilken R4i vil du anbefale så?
Har indtrykket af at ABS og AAM (eller hvad de nu hedder) bliver for svage til Syncro og terrænkørsel. Har haft lidt kig på 1,8 GTI og 2,0 rækkemotorer. Vil de kunne levere varen?
Subaru bliver nok desværre også både for dyrt og for omfattende (suk)
Om en subaru motor är för dyr ska du nog glömma allt vad 2.0 och 2E är för dieseldelarna du behöver för ombyggning är ikke heller gratis.
-
du får ikke mere bundtræk i en R4 end i en DJ. DJ levere 174Nm ved 2800 o/min, en 2e eller ady 166Nm ved 3200 o/min. En syncro med DJ bruger vel ikke så meget mere benzin ved terrænkørsel end andre, men er nok mere tørstig på motorvejen.
lidt mere om wbx her (http://wbx.fragreve.dk)
Nej, det var næsten det jeg havde konkluderet selv.
Så R4i er ude af billedet.
Så står det mellem WBX og AAZ.
Mht til Subaru ville jeg da gå ud fra at det er væsentlig dyrere at købe stumper til en sådan motorkonvertering i forhold til nogle brugte dieselstumper til en R4i konvertering..?
Hasse: Jeg kommer til Katrineholm i julen - det kan være at jeg skal hjælpe dig af med en motor? Eller en Doka 16" :P
-
Det drejer sig om momentkurver:
http://www.busman.be/pagina39.html
-
Tja, det hælder godt nok mere og mere i retning af at der kommer en VW WBX'er i igen. Jeg er lidt lun på ideen om frankenmotoren med blokken fra DJ, men med Digifanten fra MV. Er der nogen, der har prøvet dette og kan øse lidt ud af deres viden. Hvor meget styrke vil man miste på det i forhold til ren DJ, og hvor stor forskel er der på benzinøkonomien?
-
opsætningen med DJ blok og MV sprøjt har jeg kørt med , det var ikke mig selv der har sat det sammen men det kørte rigtig godt
økonomien i den var så vidt jeg husker mellem 7-10 på literen alt efter hvor meget man har læsset i den og hvor tung fod man har
men det var en motor opsætning jeg var rigtig glad for
-
Det lyder godt. Skal man ha' en MV udstødning med katalysator på for at det fungerer, eller findes der andre løsninger?
Hvordan ser det komplette liste over MV dele ud?
-
den komplette liste kender jeg ikke , men jeg mener at det har været oppe før
jeg kørte uden katalysator
-
Hvad gjorde du med lambdasonen så?
Hvis nogen har et link til en liste ville det være najs!
-
der var ingen , men som sagt var det ikke mig der havde bygget den