T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: Gammelpot efter 26. Marts 2007 kl: 17:33:07

Titel: Blyfri eller tilsætning
Indlæg af: Gammelpot efter 26. Marts 2007 kl: 17:33:07
Jeg har fået fat i en bus med luftkølet (CU)  motor.
Efter instruktionsbogn kan den køre på oktan 92 og det går fint, men nu om dage er alt jo blyfrit og så er spørgsmålet om jeg skal købe et af de aditiver der tilbydes til biler der er fra blyets tid ?
Hvad gør I andre med lignende motorer ?
Titel: Blyfri eller tilsætning
Indlæg af: WBX Manden efter 26. Marts 2007 kl: 18:58:06
Det handler vel mere om den blyfri benz. æder pakninger og om topstykket har ventiler beregnet til blyfri og ikke tændingsbanken :roll:
Titel: Blyfri eller tilsætning
Indlæg af: WBX Manden efter 26. Marts 2007 kl: 19:00:00
Btw. jeg ved det ikke ....
Spørg på vwnettet, de har bedre erfaring med de luftkølede !
Tror ikke der skulle være nogen problemer dog.
Titel: Blyfri eller tilsætning
Indlæg af: Haardberg efter 26. Marts 2007 kl: 21:28:54
Du køre bare på blyfri. Har selv kun kørt på blyfri på mine blæsere og brugte det også på min DG motor da jeg kørte t3

Lennart
Titel: Blyfri eller tilsætning
Indlæg af: Haardberg efter 26. Marts 2007 kl: 21:29:35
Du køre bare på blyfri. Har selv kun kørt på blyfri på mine blæsere og brugte det også på min DG motor da jeg kørte t3

Lennart