T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: PARKHAVE efter 29. Marts 2007 kl: 06:17:13
-
Prøv lige at søge lidt.
Jeg mener der lige har været problemer med en anden luftkølet der minder om dette??
-
Det kan vara problem med tändningslåset. Om det är glapp i bottenkontakten går inte bilen och startmotorn vill inte gå runt heller.
-
Ligesom dansk: Tændingslås, på/ved rattet.
Og der menes bundstykket i tændinglåsen hvor alle kontakterne sidder, der fordeler strøm rundt omkring når du sætter tænding på.
De kan smelte m.m så der ikke er forbindelse/strøm til de rigtige steder.
-
Ja det var det låset på rattstången jag menade. I botten på det sitter en kontakt som kan ge problem när den blir sliten.
-
Jeg ligger inde med sådan et helt nyt bundstykke hvis det skulle have din interesse...
Jeg går ud fra det er universelt, det jeg har er til min '88 Syncro, men går da ud fra at det passer på en ældre luftblæser også...
-
det er lige præcist det du kan gøre! nogen monterer så en trykknap, som kan bruges som startknap.
/Mads
-
Bundstykket kan købes løst mener jeg
-
Det er entet trykknap eller bundstykke!
/Mads
-
Hvordan man får bundstykket af nåede jeg aldrig at komme til da det viste sig at være min starter dengang, men somsagt har jeg et løst bundstykke til at ligge.
Du kan sende mig din adresse med PM, så skal jeg sende det til dig.
-
http://carboncow.net/vanagon/projects/ignition_switch.htm
Sådan gør du, det er ikke så svært. :wink:
-
Ja, du kan servere en øl af en slags når vi en eller anden dag render panden sammen ;)
-
Inden I nu bruger en masse tid på at skifte bundstykker, så er I 100% sikre på, at det ikke bare er forbindelsen, hvor kabelskoen sættes på startrelæet, der er dårlig - ikk'? - Det er det nemlig tit!
-
@jarl
ja det er en gammel klasiker, har også skiftet kabel sko på min.
det kan stadig være starteren som går træg i starterrelæet!
jeg nåede at få skiftet bundstykke, og det virkede med det samme, også efter 10 gange, så vi kørte på ferie :)
men da vi nåede til haderslev var den gal igen, nu ville den kun nogen gange, så var det godt at ha en stump ledning..
den satte jeg på starterrelæets indgang (klemme 50) også ku jeg holde den på batteriets plus pol, mens starteren fik nogen slag, det virker!!
men starteren skulle renoveres da vi kom hjem.
-
jeg havde også en variant af samme problem, min starter havde det rimeligt skidt, så jeg ville montere en OJ starter(kolde-fingrer vejr: det sner og der er -3 grader og det blæser jævnt meget)
efter 20 min har jeg fået skruet den gamle starter af, og skruet den nye på. og den virker ikke :-(
så af med den nye og på med den gamle, denne gang tog det 15 min.
så virkede starteren igen, hvad sker der tænker man.
nå men af med den gamle starter igen igen, og på med OJ starteren, denne gang var jeg næsten nede på 10 min for proceduren.
men så virker OJ starteren ikke, for anden gang, HVAD ???
så frem men måle apparatet og starteren får strøm, hmmm men så slog det mig, havde den stel, selvom den var boltet fast i koblingsklokken.
Og rigtigt nok havde den ikke stel, så af med den igen :-(
Det viste sig at flangen på starteren hvor den rører koblingsklokken, var hvid og ru af aluminiumsoxid(alu rust). Så en hurtig tur med en stålbørste og den var fin og blank. Da den blev monteret virkede den som en drøm og har gjort det lige siden.
Men al ovenstående kan jo kun være en fejlkilde, hvis starteren har været afmonteret. Og nu kan jeg rykke starteren af og montere en ny på under 10 min. :-)