T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Crapz efter 29. Marts 2007 kl: 11:09:20
-
Hawaiibussen var jo på besøg hos mig her sidste dag for at give første hjælp til min lille bus :cry: .
VI tror det er dyserne som er "stoppet", vi testede det ved at sætte en slange fra den ene overskuds studs til den anden og skrue røret på dysen og pumpen, vi prøvede at starte hende men der kom ingen ting ud af den dysen :?:
det jeg så har tænkt på er kan man teste det på den her måde eller er der en anden måde :?:
-
Det har jeg sgi' aldrig prøvet på den måde.
Jeg bruger en prøvestand/dysetester, eller tager dem med til et ketner værksted og får dem prøvet ( lidt til kaffekassen gør underværker)
-
Ja, man tester dyser med en dysetester. En dyse skal nemlig ikke bare plaske noget diesel ud. Den skal forstøve i en forudbestemt form og med et forudbestemt tryk. Samtidig skal den være tæt, før det rigtige tryk åbner den. Alle de informationer kan man få med en dysetester, som for øvrigt ikke behøver at koste en bondegård.
Som sagt kan man godt undersøge om den overhovedet kan sprøjte noget ud på den måde, som i gør det. Det er tilstrækkeligt at montere dysen på et dyserør. Glem alt om lækolieslangerne - de betyder intet i den sammenhæng. Men for at få et realistisk billede ville jeg nok sætte dysen på en pumpe, der sidder i en motor, der kan køre, og så lade motoren arbejde på de 3 øvrige cyl., mens man tester dyser på det 4. rør. Det der med at gøre det på en død motor vha. startmotoren er noget hø. For det første skal der arbejdes længe for at oparbejde trykket, og startmotoren får en varm dag.
-
---> Jarl
Har du et gæt på hvor langtid det vil tage før den vile have det rigtige tryk på dysen ?
1,2,3, 10 min ?
-
3.