T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Holger efter 29. December 2011 kl: 16:57:50
-
Jeg kunne da godt tænke mig at vide hvor mange der kører TDI og mTDI.
-
tænker du TDI erfaring i T3 eller TDI erfaringer genneralt?
jeg har en TDI i min passat, men den har fået stuearrest ;)
ellers er der vel crapz og MDonau der kører TDI hhv. mTDI
-
Du har ret Verner, jeg mener i T3.
-
ja jeg er godt igang med at få min TDI t3 færdig :D lige nu er den lagt i og kan køre :P
så nu går det stærkt :P
-
Glimrende tråd, jeg venter med spænding på at høre data mht effekt og km/l.
-
Jeg har haft en 1Z i Bluestaren siden i sommers engang men da den ikke er på plader kan jeg jo ikke sige at jeg kører TDI. Jeg har dog haft den ude at køre med prøveplader et par gange, bl.a. til Rømøtræf. Det er en 1Z med JX turbo, manifold ophæng mm. JX turboen mener jeg gør at den har sit max moment ved et højere omdr.tal end med den originale TDI turbo. Dette gør ,mener jeg, at den heller ikke er så hård ved gearkassen. Den kører rigtig godt og er nem at køre men har dog et par småfejl. Hvis man accelererer og når ca. 130 kmt er det som om den pludselig mister pusten. Som om ECU går i nødprogram eller wastgaten pludselig åbner. Hvis man så slipper speederen et øjeblik kan den igen osv. Der er ikke IC endnu ligesom der heller ikke er monteret VSS endnu.
Den ombygning jeg har lavet er lige ud ad landevejen. Det kan enhver gøre på et par dage selvfølgelig på betingelse at man har styr på elektronikken.
-
det med at den taber pusten har vores passat også gjort, har ikke fundet fejlen, men det virker som om der er luft i brændstoffet! ellers er det en fejl i bremsepedal(kontakt) eller spederpedal...
-
Hvis du har fejl ved bremsekontakt eller speeder, ville du så ikke kunne se det via OBD.
-
Har en kollega, der også havde et lignende problem med sin Passat. Han satte tryk på hele indsugningssystemet og sprøjtede lækagesøger/sæbevand på alle samlinger. Det boblede lystigt ved næsten alle samlinger. Efter at have monteret en masse nye spændebånd og et par små slanger forrest nederst i højre side af motorrummet (så vidt jeg husker).
Han fik ideerne her fra: http://www.myturbodiesel.com/1000q/multi/limp-mode-TDI-fix.htm
-
Har også lige rodet med en audi med det problem, der var en trykslange utæt ved fuld ladetryk...
-
Hej!
Jag är ny här. Vill tala om att jag har kört med min TDI-AFN i 13 år och gjorde konverteringen själv. Den är helelektronisk. Kom hem i sommar efter ett år i Afrika med Syncron. www.swedenafrica.com
-
Har også lige rodet med en audi med det problem, der var en trykslange utæt ved fuld ladetryk...
Hvor meget ladetryk kører en TDI med?
-
ja jeg er godt igang med at få min TDI t3 færdig :D lige nu er den lagt i og kan køre :P
så nu går det stærkt :P
Hvordan har du lavet det? Bruger du TDI turbo? Hvis ja, har du selv lavet motor ophæng? IC?
-
Har også lige rodet med en audi med det problem, der var en trykslange utæt ved fuld ladetryk...
Hvor meget ladetryk kører en TDI med?
Om 1Z skriver Tolerance:
Turbo ladetryk, bar 0,50 - 0,65/ 3500 - 4000 o/m