T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Holger efter 03. Januar 2012 kl: 18:42:09

Titel: Holger`s mTDI
Indlæg af: Holger efter 03. Januar 2012 kl: 18:42:09
Jeg har i dag arbejdet lidt på den mTDI motor jeg købte hos Pawel engang. Der er imidlertid dukket et par spørgsmål op som jeg godt kunne bruge hjælp til:
Når jeg tester dyserne kommer der fem (tror jeg) stråler ud af dem. Dvs. fem huller men er alle huller lige store - skal strålen fra alle huller være èns?
Dyserne åbner ved 200 bar, hvordan skal pumpen så times?
Titel: Holger`s mTDI
Indlæg af: buddha_uffe efter 03. Januar 2012 kl: 19:23:36
Data på 1Z og AFN er:
Åbningstryk: 190-200 bar.
Pumpe-indstilling: 0,70 +/- 0,02
Titel: Holger`s mTDI
Indlæg af: Holger efter 03. Januar 2012 kl: 19:27:36
Citat fra: "buddha_uffe"
Data på 1Z og AFN er:
Åbningstryk: 190-200 bar.
Pumpe-indstilling: 0,70 +/- 0,02

Åbningstryk passer jo fint.
Pumpetiming er hvis det er den originale elektrisk styrede pumpe.
Min er jo en gammeldags mekanisk styret, vist nok fra en AAZ eller en lignende 1,9.
Titel: Holger`s mTDI
Indlæg af: mdonau efter 03. Januar 2012 kl: 19:32:50
..det er helt afgørende hvad der er inde i pumpen..

dyserne er efter din beskrivelse ok, hvis alle stråler er nogenlunde ens (tænk på, at de er monteret skråt i topstykket)
men timingen kan variere mellem 0,80mm til 1,3mm alt efter hvilken udformning knastskiven har og hvor stor stempeldiameteren er.

jeg har på mit selvbyggede halløj brugt 0,9mm, men det er født til en DI Motor (KIA Carnival 2,9)

hvis der er en AAZ-pumpe eller lig. monteret skal den begynde meget tidligere (1,2-1,3mm)

mvh, michael
Titel: Holger`s mTDI
Indlæg af: Holger efter 03. Januar 2012 kl: 20:25:43
Jamen det er en AAZ eller lignende, dog ved jeg ikke om der er lavet noget om indeni. Så vidt jeg ved er det en motor Pawel har fået lavet i Polen.
Titel: Holger`s mTDI
Indlæg af: verner efter 04. Januar 2012 kl: 02:11:29
er der ikke en gammel tråd om/med den? kan huske han købte en 1,9 (vist nok 1Y) fra en caddy og lagde i sin bluestar, men kan dog ikke erindre en TDI/mTDI