T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: brandmanden efter 03. Januar 2012 kl: 20:14:12
-
Hej, jeg mangler en knastaksel til en WBX DG gammel model.Som det kan ses på billederne er den der sidder i er meget medtaget.
-
http://www.vwheritage.com/vw_parts_Camshafts-and-Valvetrain_act_page.render_pageID_673_lang_EN_country_GB.htm
Lige hvad jeg kunne finde Mvh :-)
-
Hej John , den tror jeg Hinze kan klare prøv vw-shoppen .
hilsen poul
-
tak for oplysningen; men det kunne jo være at jeg herinde kunne finde en brugt der var billigere
-
Jo men det var også derfor jeg skrev Hinze først , han har jo lidt stumper liggende , er der forskel på knastakslerne på de forskellige modeller ?
-
Hvis det er samme knastaksel som MV så har jeg et par stykker liggende du kan få til rigtig pris .
hilsen poul
-
Hej, såvidt jeg kan se skal markeringen på tandhjulet enten være hvid eller det skal ikke være farve mærket. MV er mærket med blå farve.
-
Hej, såvidt jeg kan se skal markeringen på tandhjulet enten være hvid eller det skal ikke være farve mærket. MV er mærket med blå farve.
Knastarksel der passer sammen:1,9- DG/SP-WBX- 1,6 CT/CZ-Luftkølet.
&
-----------------------------------: DJ/MV/SR/SS-WBX
-
Hej John
Jeg har muligvis en knast liggende, jeg vil godt gå på loftet og kigge, men det bliver nok først i weekenden.
Jeg vil dog i samme ombæring råde dig til at købe en ny og evt. også nye løftere. Jeg tror det bliver svært at finde en brugt som er meget pænere end den du har nu, og en ny knast koster i omegnen af 750-1000kr plus et knasthjul til ca en hund. Du har så også mulighed for at vælge en knast som passer bedre til din applikation. Hvis det er til din camper kunne jeg forestille mig at du godt kunne bruge noget mere bundtræk til at slæbe læsset? Hvis du evt. prøver at tage fat i Farmer fra vwnettet kan han hjælpe dig med at finde en god knast til din motor.
Umiddelbart kan 1000kr måske godt lyde af meget, men tænk på hvor meget arbejde der er i at skille motoren ad. Det gider du ikke igen om 3 måneder...
/Mads
-
Hej, jeg mangler en knastaksel til en WBX DG gammel model.Som det kan ses på billederne er den der sidder i er meget medtaget.
Hvordan kan en knastaksel komme til at se sådan ud?
-
Hej, jeg mangler en knastaksel til en WBX DG gammel model.Som det kan ses på billederne er den der sidder i er meget medtaget.
Hvordan kan en knastaksel komme til at se sådan ud?
Ved at snurre rundt med mellem 500 og 3000 omdrejninger i minuttet flere tusind kilometer i træk. Men jeg synes faktisk ikke den ser så slem???
Mit bud er at rigtig mange WBX-knaster ser sådan ud???
/Mads
-
Hvordan kan en knastaksel komme til at se sådan ud?
Ved at snurre rundt med mellem 500 og 3000 omdrejninger i minuttet flere tusind kilometer i træk. Men jeg synes faktisk ikke den ser så slem???
Mit bud er at rigtig mange WBX-knaster ser sådan ud???
/Mads
Jeg har aldrig set en knastaksel med slid det ligner dette på 1.6 diesel,
ja jeg har aldrig set slid på de knastaksler overhovedet.
Derfor spørger jeg.
-
Det har måske noget at gøre med at anlægsfladen på en WBX-hydroløfter er mindre end anlægsfladen på en diesel?
/Mads
-
Det har måske noget at gøre med at anlægsfladen på en WBX-hydroløfter er mindre end anlægsfladen på en diesel?
/Mads
Det er muligt, jeg har aldrig set delene andet end på billede.
Men den WBX knastaksel har også noget der ligner mere grubetæring end slid.
http://www.damstahl.dk/Default.aspx?ID=3887
http://www.corrosionclinic.com/types_of_corrosion/pitting_corrosion.htm
-
Findes sliddet på den løftende flade, eller er det på "bagsiden" af knasten hvor den i princippet er ubelastet?
-
Der er slid hele vejen rundt mere eller mindre.
-
Jeg har en motorblok som efter sigende skulle have et fornuftigt km tal. Det er den gamle udgave. Er det den du købte af
mig som ser sådan ud. Så var det godt den blev solgt.
Mvh Jønne Ukendt
-
Hej Jønne
Ja det er den jeg købte af dig.
-
Nåh, så blir der nok ikke mer handel den vej.
Mvh Jønne Ukendt
-
Det kommer altid an på prisen.
-
Jeg har lige været på loftet og den knast jeg har liggende er bedst velegnet som standerlampe. Der er grater på den som på din, ikke helt så slemt, men der er også rust på et af leje anlægsfladerne...
/Mads
-
Det var en skam og tak for bøvlet
-
En mulighed kunne være at tage en Engle 100 eller 110 knast, sammen med solide type 4 løftere, det er prøvet før og fungerer fantastisk.. Eneste bagdel er at man ikke mere har hydrauliske løftere, de skal stilles manuelt..
Den jeg kender bedst til, der har gjort det, har nu kørt næsten 150000 efter knastskifte uden nogensomhelst problemer, tror ventilerne er blevet justeret 2 gange i den tid..