T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: tomtom efter 10. Januar 2012 kl: 22:49:47
-
Dette lyder underligt, for det burde være omvendt :roll: . Jeg har et problem med manglende trækkraft når jeg har kørt 5 km og motoren bliver varm.
Motoren er en Golf ll motor. Den blev lagt i hen over sommeren og problemet har været der hele tiden. Jeg har ikke kører lange turer på motorvej, det er mest bykørsel. Diesel forbruget ligger på 91/2 km /liter. Olie forbruget er 1L på 8oo km. Jeg regner med at timening er OK.
Når jeg starter, går det bedst når jeg tager koldstarteren. Den kan sagtens starte uden den er trukket.
Motoren går fint med masser af trækkraft og power efter 100 m. Især når temperatur nålen begynder at røre på sig, er den rigtig fin. Men når nålen kommer op på sit halve udslag efter 4-5 km., begynder motoren at miste styrke. Det er som om, at den ikke vil tage imod brandstoffet. Ved sidste test, efter at have kørt 20 km., var jeg 2 km. om at accelerer fra 70 til 100.
Jeg har prøvet at stille på mængdeskruen. Med varm motor, har jeg skruet op, indtil der kommer sort røg, når jeg gasser op. Hvis jeg skruer mere op, f.eks. 1/8 omgang, får jeg den bivirkning at tomgangen bliver for hurtig. Kan et værksted måle sig til en bedre indstilling.
Mvh. Tom
-
prøv at skift brændstoffilteret, det er set og hørt om før
-
Hvordan har dine filtre det? Virker din turbo? Dysernes tilstand og pumpetiming og også vigtige faktorer.
Er du sikker på at din pumpe gir fuld gas når speederen er i bund?
Mvh Jønne Ukendt
-
Inden temperatur nålen begunder at bevæge sig og inden den kommer op sit have udslag, er der masse af omdrejninger og turboen synes at virke. Den trækker helt fint . Det er først når temperatur nålen kommer op på det halve udslag, at problemet opstår og bliver være og være.
Kan jeg selv tjekke om pumpen giver fuldgas, når speederen er i bund. Den synes at gøre det, når motoren er kold.
Mvh Tom
-
Jeg mener, at have læst et sted (kan ikke finde det igen), at man skal fylde dieselfiltret med diesel, inden motoren startes, hvis man er løbet tør.
Er det rigtigt.
I så fald, er der et trix til at fylde et nyt filter, sådan at dieselen ikke løber tilbage.
Jeg savner også et råd, til et tjek af om turboen nu også fungerer. :roll:
-
ja det er en god ide at fylde dieselfilteret inden du monterer, dieselen smører pumpen så jo hurtigere det kommer frem jo bedre. Du fylder bare i filteret og monterer det. Er det skruemodellen eller sidder der nogle faste rør på ?
-
HOLD KÆFT hvor det hjalp :D med et nyt brandstoffilter og luftfilter.
Det er som at køre på en æter-ilt blanding. :P
Medvind i alle retninger. :D
Det blev en med faste rør. Filterne var lettere at skifte end frygtet. TAK for råd. :D :D