T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Syncro Fora => Emne startet af: Jens Flensborg efter 28. Januar 2012 kl: 09:45:08
-
Jeg skal nu snarest skifte vandpumpen på min JX syncro, er det simpelt?
Den ligger nede i bund under generator og direkte under servopumpen. Generatoren kan jeg hurtigt få ud af motorummet. Men hvordan er det med servopumpen, kommer jeg til pumpehuset uden at løsne servopumpen?
Jeg skifter alt på vandpumpen - også studs - så der skal lidt plads til.
Har købt nyt pumpehus 30mm nav, termostat 87 grader og vandstuds og begge O-ringe.
Jens
-
vandpumpen er meget nem at skifte, du skal fjerne generatoren, vandpumpen ligger under generatoren og er spændt fast med 3-4 bolte, gør rent, tør af, monter ny pumpe, og generatoren kan komme på plads igen. servopumpen skulle ikke sidde i vejen...
-
servopumpen sidder i to separate øjer lige over bundkarret og i et pladebeslag under tandremmen, så den er ikke i vejen, god arbejdslyst
-
Tak :-)
Har lige fåer tjekket lidt på vandpumpen, den der servopumpe ligger langt væk. Først skal der svejses videre på LLE`ns frontramme idag, måske i morgen lidt ud i kulden og pille på syncroen...
-
Er blevet skiftet :-) lidt småpilleri på små 2 timer ...
En llængere prøvetur viser, at den nye thermostat sørger for lidt mere varme på føleren. Nålen ligger næsten i midten og hopper enkelte gange lidt over midten hhv. lampen i midten.
Det med at kradse overfladen rent - der hvor O-ringen på blokken sidder - er lidt besværligt. Jeg skulle finde en stor skarp klinge frem ... men det gik.
Utætheden slyldes en løsnet skrue på studsen på vandpumpehuset, nu er det hele skiftet og der ligger nu lidt reserve på hylden.
-
Flot arbejde, håber den giver Dig mange ubekymrede kilometer nu :) Hvordan gik det egentlig med Din kran ide ?
mvh Gunnar
-
Syncro Camper:
Første billeder viser vandpumpens plads på blokken, her renser jeg overfladen med en skarp klinge idag. Syncroen er blevet prøvekørt idag og det heler virker fint.
---
Syncro Doka:
Den omtalte kran ligger i min Syncro Doka ... parkeret udenfor garagen ... LLE og camper prioritæres foreløbigt.
Jeg har forceret renoveringen af min LLE, den står i garagen nu. Fik svejset nederste frontramme ind i min LLE idag, den gamle frontramme var meget gennemtæret, den var død på de nederste 5 cm ...
Skulle kun skifte blæsermotoren, men så faldt jeg over rust i frontrammen ...
Syncro Dokaen
Laves først efter at min LLE er blevet lakeret og synet. Nu gælder det om at lave et lille telt til at fange varmen i den store garage, jeg skal gerne have 20 grader til lakarbejdet de næste 14 dage.
3 busser og 2 bobler der skal vedligeholdes ... kranen må vente ...
-
Syncro Dokaen
Laves først efter at min LLE er blevet lakeret og synet. Nu gælder det om at lave et lille telt til at fange varmen i den store garage, jeg skal gerne have 20 grader til lakarbejdet de næste 14 dage.
kan det ikke gøres med kraftig plast eller billige presenninger der hænges ned fra loftet og sikres for at kunne blæse op med nogle sten eller brædder??
og så bare stille en eller to varmeblæsere derind :)
-
Jeg har købt folie til det, den lidt mere stabile udgave til malerarbejde. Og så har jeg købt 2 LPG varmere der skrues på flaskerne, en form for LPG radiator, dermed slynges mindre støv (dette sker med LPG kanonerne).
Folien kommer i spanden efter anvendelsen og de tapes bare lidt på hinanden.
-
Måske skal jeg støvsuge lidt inde i teltet i garagen :-) :-)
-
LPG! får du så ikke problemmer med kondens/fugt??
-
Jeg varmer altid 1-2 timer timer inden jeg starter på grundering og lakering. Fugtighed eller kondensvand har der så aldrig været problemer med. Efter afsluttet lakering gælder det så om at holde varmen på 20 til 30 grader inde i teltet, her ligger der er mindre problem såfremt gasflasken bliver tømt.
De to gasvarmere laver hver 4,5 KWH og bruger så 340 gram LPG til det ... jeg må finde ud af, om begge halvtomme flasker klarer første runde.
Jeg har lavet dårlige erfaringer med kanonerne pga. støvet og jeg håber jeg fanger dette problem med de der LPG radiatorer. Der er altid vand på gulvet for at binde støvet, dog er der ikke vand eller fugtighed på bilen.
Original 2K lak arbejdes der med, ikke noget vandblanding ...