T3nettet og T3Klub Danmark forum
Off topic => Generelt => Emne startet af: BlackChart efter 01. Marts 2012 kl: 11:44:26
-
Nogen der har et par billeder eller tegninger der viser hvordan skydedørs skinnen er sat på??
Vil ikke skære i mere end hvad der er nødvendigt, men fandt en revne og et par huller lige under skinnen på Højben...
-
Nogen der har et par billeder eller tegninger der viser hvordan skydedørs skinnen er sat på??
Vil ikke skære i mere end hvad der er nødvendigt, men fandt en revne og et par huller lige under skinnen på Højben...
Hvis det er den under den løse plade, bag ved skyde døren, Så er den Punkt svejset. ( det plejer at være muligt at finde svejsepunkterne). Inden under er der to lag plade.
Lav en måle pind, så du kan sætte skinnen på hvor den sad igen.
-
Nemlig den :)
Den den kun punktet ind midt i skinnen?
Der er så meget rust omkring at det er svært at se om det bare er rust eller om det er svejsninger der er på oversiden ind mod kabinen.
-
Den er bare punktsvejset.. det ses tydeligt hvis den får en tur med roterende stålbørste..
mvh. Erik
-
Stålbørsten kan ikke nå ned fra toppen..
-
Nemlig den :)
Den den kun punktet ind midt i skinnen?
Der er så meget rust omkring at det er svært at se om det bare er rust eller om det er svejsninger der er på oversiden ind mod kabinen.
Der kan være en enkelt svejsning henne ved skyde døre, men den er til at brække af, når du har boret punktsvejsningerne væk
-
billeder kan sige mere end ord (bare der er fotos nok)
-
Perfect, tak :) Så er det svejsninger jeg kan se fra oven, de sidder ca. hvor man kan se dem på 0134 :)
-
Øv hvor kan den skinne gemme på meget rust :(
Nå, når nu jeg får svejst et nyt stykke i, hvordan sikrer jeg mig så bedst imod at det ikke sker igen??
Punkter den på og forsegler skinnen hele vejen rundt med en strimmel karosserilim?
-
Den rust der er på lige det sted, er jeg overbevist om, er kondens indvendig, sammen med at det ikke er muligt v ed en standart rust/textyl behandling, at få noget ind foroven. Jeg vil anbefale et par huller, med karosseripropper og så give det ordentligt lad snask
Hilsen Poul
-
Øh?! Ikke få noget ind?
Jeg kan se træbeklædningen ind mod kabinen, så det er da bare et spørgsmål om at pille dem af, så er der frit derind :)
-
Øv hvor kan den skinne gemme på meget rust :(
Nå, når nu jeg får svejst et nyt stykke i, hvordan sikrer jeg mig så bedst imod at det ikke sker igen??
Punkter den på og forsegler skinnen hele vejen rundt med en strimmel karosserilim?
Du kan holde skinnen op på plads, og bore en stribe huller, derefter færdiglakerer du både karosse og skinne,
lægger et lag sikaflex på hele skinnen, derefter bolter eller nitter du skinnen på og jævner det sikaflex der bliver presset ud.
Bolt eller nit, så yderligt at skinnen ikke kan komme til at vippe.
Den tynde skinne som holder dækslet over skydedørsskinnen kan på samme måde nittes på.
Dvs. ingen steder hvor maling er brændt af og hvor der ikke kan beskyttes, og ingen steder hvor der kan trænge vand ind.
Tony
-
Nu skrev jeg også standart behandling.. Når du lukker med sikaflex,, så tænk hele tiden : fugt - kørsels retning - samt ikke mindst vand skal også kunne komme ud (dræn).