T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: dehler efter 20. Marts 2012 kl: 09:05:53

Titel: seriøst på røven.
Indlæg af: dehler efter 20. Marts 2012 kl: 09:05:53
så kom bilen på et nærliggende værksted og sikke noget lort.
den blev kompressions målt og ja den er utæt mellem cylinder og topstykke.
og det er en WBX benzin der er tale om. værkstedet siger desuden at motoren er så gammel at de ikke kan skaffe dele og derudover at udstødningen er gennemtæret.
øv for helvede.
den bil betyder så meget for mig og familien.
men hvad pokker gør vi.
jeg har ladet mig fortælle at en reperation hvis man kunne skaffe delene vil koste omkring 20.000kr. det er meget for os med en helt nyfødt men vigtigst af alt hvem kan hjælpe og hvordan hvis man ikke kan få delene?
har hørt at aran måske er manden der kan trylle ??

håber der vil komme løsningerne på problemet ved at henvende mig her...
Titel: seriøst på røven.
Indlæg af: jensjakob efter 20. Marts 2012 kl: 09:08:24
Hej, det lyder som det forkerte værksted til en WBX. Har de skilt noget ad - eller har du bilen rullende?

Der er mange gode tilgange til løsninger - og alle de dele du har brug for er til at skaffe. Desværre er der mange værksteder som ikke kender til T3, og bare ringer til VW pr refleks og spørger om dele.
Titel: seriøst på røven.
Indlæg af: dehler efter 20. Marts 2012 kl: 09:18:00
den er hos dekker auto på frederiksborgvej og nej de skal ikke pille i den. der manglede en sikring til vindues viskerne og nye tændrør og da jeg ikke havde tid og de havde delene og de kunne lave den straks og jeg samtidig ønskede en tryk måling blev det dem.
jeg håber meget at det kan laves og ikke er for omkostningsfyldt har cirka 15000 på hånden og håber det kan gøres inden for den ramme.
Titel: seriøst på røven.
Indlæg af: chris-and efter 20. Marts 2012 kl: 09:40:44
hvis du ikke selv har tid etc. så ligger Tommy / TH Auto ved GDS på Glentevej i NV tæt på.
Jeg har brugt ham et par gange for godt et år siden, og han er ikke bange for wbx eller at du selv skaffer de rigtige dele.

Er det dehleren der nu og da holder ved lindevangsskolen på frb?

Hilsner
Christian
Titel: seriøst på røven.
Indlæg af: dehler efter 20. Marts 2012 kl: 09:48:59
hejsa.
det gjorde den men gør det ikke mere.
jeg må prøve denne mekanikker eller en herfra, det håber jeg faktisk lidt på.
værkstedet sagde at motoren var en
112 hk 82 kw2,1  wbx dj hvis det hjælper nogen til at hjælpe mig.
Titel: seriøst på røven.
Indlæg af: jensjakob efter 20. Marts 2012 kl: 09:53:30
15K - det rækker i min verden til skift til en R4i, incl diverse rustarbejde men uden polering af lakken.
 (Måske nok med lidt "skrue selv med" og knofedt i lange baner)

Der er mange muligheder og veje - lad os se hvad der sker.

Det vigtigste er at der kommer en mekaniker på, som har den rette ånd og indstilling.
Titel: seriøst på røven.
Indlæg af: BlackChart efter 20. Marts 2012 kl: 10:15:43
Ind på GDS sammen med et par T3 fyre herfra, med WBX erfaring, og så er det ellers bare at lære om bilen :)

Værksteder bliver hurtigt en dyr affære med mindre man har en god mekaniker ven...Men med en T3 bliver han nok ikke ved at være en god ven ;)
Titel: seriøst på røven.
Indlæg af: Rabundus efter 20. Marts 2012 kl: 10:41:55
Du starter med at købe den dg motor af krogsgård få den til GDS i Sydhavnen med fragtmand og så kender jeg en der kan skifte den ud med din nuværende for små penge - så har du lidt tid til at overskue situationen og er kørende
Titel: seriøst på røven.
Indlæg af: FrankBinau efter 20. Marts 2012 kl: 10:42:29
Citat fra: "dehler"
så kom bilen på et nærliggende værksted og sikke noget lort.
den blev kompressions målt og ja den er utæt mellem cylinder og topstykke.
og det er en WBX benzin der er tale om. værkstedet siger desuden at motoren er så gammel at de ikke kan skaffe dele og derudover at udstødningen er gennemtæret.
øv for helvede.
den bil betyder så meget for mig og familien.
men hvad pokker gør vi.
jeg har ladet mig fortælle at en reperation hvis man kunne skaffe delene vil koste omkring 20.000kr. det er meget for os med en helt nyfødt men vigtigst af alt hvem kan hjælpe og hvordan hvis man ikke kan få delene?
har hørt at aran måske er manden der kan trylle ??

håber der vil komme løsningerne på problemet ved at henvende mig her...


Du skal også have fundet ud af hvad for en udstødning der sidder På. Vis det er den første alså den øverste mener jeg mølle har en til at ligge. :-)
Titel: seriøst på røven.
Indlæg af: Kkrogsgaard efter 20. Marts 2012 kl: 12:44:15
Nu har jeg ikke nærlæst alle svar itråden, men hvis du har falck abo, så få den kørt over til NET og få ham til at komme med et kvalificeret bud på rep...
Titel: seriøst på røven.
Indlæg af: dehler efter 20. Marts 2012 kl: 14:48:40
kristian. hvem er net?
frank binau; det er en dj motor men da den er importeret fra tyskland har den en kat på og dermed ved jeg ikke rigtigt om det er den udstødning som du snakker om den er som sagt fra 87 men ikke en synchro.
rabundus; hvad er en dg motor og hvad skal krogsgaard have for den og din ven der kan sætte den i?
og er der udstødning med til motoren for ellers skal jeg have fundet sådan en.
pointen er at jeg i maj faktisk godt kan undvære bilen et stykke tid men indtil da ville jeg meget gerne holde den kørende men er det forsvarligt at køre i den når den er utæt og taber en halv liter kølervæske om ugen?
desuden er der nogen der har snakket om at når den er utæt er der stor sandsynlighed for den har "ædt" sig selv og det vil sige at cylinder og topstykke er kaput. er det rigtigt?
og kan det betale sig når nu jeg skal have den lavet alligevel og få skiftet stempelringene? har forstået at det kræver motoren skal ud , men skal den ikke det hvis man skal skifte cylinder og topstykke?
Titel: seriøst på røven.
Indlæg af: dehler efter 20. Marts 2012 kl: 14:50:54
jens jakob. hvad er en rs4i?
Titel: seriøst på røven.
Indlæg af: BlackChart efter 20. Marts 2012 kl: 15:09:14
@dehler: Jeg tror du ville have godt af at bruge søgefunktionen, evt. kigge i R4i kategorien...

Alt hvad du spørger om er ultra let tilgængelig...

R4i = Række 4 benzinmotor, stammer fra Golf, Passat osv.
NET = Niels-Erik Thing = Sydfyns Autocamper, specialiseret i T3
Titel: seriøst på røven.
Indlæg af: Jønne Ukendt efter 20. Marts 2012 kl: 15:11:16
Find da en anden DJ motor. Det må absolut være den billigste løsning.

 Mvh Jønne Ukendt
Titel: seriøst på røven.
Indlæg af: dehler efter 20. Marts 2012 kl: 15:17:44
jeg beklager hvis jeg spilder jeres tid ved ikke at søge ordentligt. men jeg er virkelig en rookie.
hvis jeg skal finde en anden dj motor hvor gør jeg så det og vil jeg ikke blot potentielt stå med samme problem igen efter kort tid?

hvad er fordelen ved at bruge r41 motor i en t3 og betyder det ændret vægtafgift eller problemer i andre henseender og gøre dette med en R4i.

såfremt det er en fordel at putte en r4i motor i hvor finder man så sådan nogle og hvem kan skifte dem? alle autoværksteder?

jeg har faktisk forsøgt at få fat i net i dag men det nummer der står på hans hjemmeside ryger blot på autovoice der siger nummeret ikke længere eksisterer.. så måske han har fået nyt nummer og nogen har det?
Titel: seriøst på røven.
Indlæg af: claus efter 20. Marts 2012 kl: 15:49:48
Hej.
Jeg har gode erfaringer med GDS-værkstedet på Glentevej. De har en god autoophugger kontakt i Jylland der kan fremskaffe de meste til fornuftige penge. Som regel indgår den gamle motor i handlen.
Tag evt. derhen og få fat i Jan (rund mand med briller og et stor grin).

Mvh
-claus
Titel: seriøst på røven.
Indlæg af: BlackChart efter 20. Marts 2012 kl: 15:50:52
NET TLF: 2445 4016 - det er i hvert fald det der står på kalenderen fra ham...

Mht R4i konverteringer, så kræver det sådanset hele drivlinen fra en diesel T3, og det er gør-det-selv arbejde...

Det letteste for dig er at gøre som Jønne Ukendt siger, find en motor magen til, så er det ikke ret svært at skifte den ud...

Mit første motorskift (med en diesel T3) tog en dags tid, nu kan jeg gøre det på en times tid hvis alt er klart...
Titel: seriøst på røven.
Indlæg af: jensjakob efter 20. Marts 2012 kl: 16:52:08
Jeg tror at baade Mölle og Hintze har wbx'er på lager
Titel: seriøst på røven.
Indlæg af: jensjakob efter 20. Marts 2012 kl: 18:44:19
Kig også her:
http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-p-156261.html#156261
Titel: seriøst på røven.
Indlæg af: porteren efter 20. Marts 2012 kl: 18:45:54
Citér

frank binau; det er en dj motor men da den er importeret fra tyskland har den en kat på og dermed ved jeg ikke rigtigt om det er den udstødning som du snakker om den er som sagt fra 87 men ikke en synchro.


Er du sikker på at det ikke en en MV,, når der nu er kat på??

Citér

Mht R4i konverteringer, så kræver det sådanset hele drivlinen fra en diesel T3, og det er gør-det-selv arbejde...


Kan man ikke klare den med en adapterplade?
Titel: seriøst på røven.
Indlæg af: BlackChart efter 20. Marts 2012 kl: 19:02:07
Tjoeh, men det kræver stadig en del diesel-komponenter...
Og at finde en diesel gearkasse er mig bekendt lettere end at finde en adaptorplade :)
Titel: seriøst på røven.
Indlæg af: jensjakob efter 20. Marts 2012 kl: 19:10:04
Du er velkommen til at kaste et blik i Frk Grå's motorrum hvis du vil se hvorden en R4 installation ser ud.
Titel: seriøst på røven.
Indlæg af: Hinze efter 20. Marts 2012 kl: 20:00:43
kik evt. lidt her (http://wbx.fragreve.dk/)
Titel: seriøst på røven.
Indlæg af: Rabundus efter 20. Marts 2012 kl: 21:22:59
Se her på siden der skriver Kristian krogsgård i en tråd DG motor sælges. kr.2500- mig bekendt ryger den lige i din fine bil uden ombygning. og sådan en udskiftning kan klares på en eftermiddag så kan du i ro og mag finde ud af hvad der er galt med din DJ/MV motor og hvad du vil fremover din gamle motor kan såmænd også indbringe lidt mønt hvis du vælger det!!!    hvis du ønsker min ide udpenslet er du altid velkommen til at ringe  :wink:
Titel: seriøst på røven.
Indlæg af: chewie efter 20. Marts 2012 kl: 22:05:34
Nu er jeg ikke klar over, hvad en Dehler camper vejer, men kunne forestille mig at en DG motor kunne gå hen og blive et meget tamt bekendskab i en sådan.

Jeg havde motorproblemer af samme kaliber som du beskriver her. Undersøgte også en masse forskellige muligheder, men besluttede dog at renovere min motor selv. Mit erfaringsgrundlag er lig nul, men fulgte stort set slavisk min Haynes/Bentley manual, og så gik det nogenlunde smertefrit. Dele finder du på vw-shoppen.dk til en rimelig pris - og her på forumet kan du få hjælp til det hele. Hvis du skal have ny toppe og/eller cylinderforinger kan det sikkert også opdrives her.

Mht. udstødning ser denne meget lækker ud og til en meget overkommelig pris: http://www.vwspeedshop.com/product.php?productid=16733&cat=0&page=1

Der er flere her i Norge, som har monteret en sådan, her f.eks VonZu: http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=55&t=26540&start=150

Jeg håber at det hele løser sig.
Hvis du har brug for lidt assistance er du også velkommen til at ringe eller skrive. Du kan få mit nr. på PM.

Pøj pøj

Mattias
Titel: seriøst på røven.
Indlæg af: porteren efter 20. Marts 2012 kl: 22:09:37
Citér


Tjoeh, men det kræver stadig en del diesel-komponenter...
Og at finde en diesel gearkasse er mig bekendt lettere end at finde en adaptorplade



<td>


Klart, klart.  :wink:
Jeg sad og tænkte i syncro, fordi jeg selv overvejer muligheden, af på sigt, at lægge en rækkemotor i.
Titel: seriøst på røven.
Indlæg af: Jønne Ukendt efter 20. Marts 2012 kl: 22:28:57
Ikke fordi jeg mener der bør lægges en DG motor i, men en DG som er iorden klarer sig faktisk så fint
 at det er ganske svært at mærke at der er 34 hk til forskel. Man kunne sætte sprøjtet på DG eren så
 den blir en sprælsk GW.

 Mvh Jønne Ukendt
Titel: seriøst på røven.
Indlæg af: chewie efter 20. Marts 2012 kl: 23:18:32
Så æder jeg ordene i mig igen. Den eneste reference jeg har er min tidligere Transporter med en MEGET sløv DG motor.
Titel: seriøst på røven.
Indlæg af: dehler efter 21. Marts 2012 kl: 09:40:46
jeg ved ikke om det er en mv men tror det ikke. har fået fortalt at de tyske modeller t3 87 er født med kat modsat danske. men ved det ikke.
jeg tillader mig lige at spørge uddybende. var der nogen der rent faktisk havde en wbx som de vil sælge og kan så inden for og som jeg derved kan få i med det samme? og var der nogen der ville hjælpe mig med det? og det må gerne være snart hvis det kan.
hvis det ikke kan findes er det så muligt at købe en diesel og sætte lige i og har krogsgaard stadigvæk sin til salg og var der nogen der på gør det selv værkstedet kunne hjælpe mig?
jeg vil meget gerne have bilen funktionel her og nu da det er familiens transportmiddel og samtidig vil jeg gerne have ordnet min wbx motor men sådan som jeg hører jer er det bedste at skifte motoren ud og få den anden fikset imens?!
Titel: seriøst på røven.
Indlæg af: dehler efter 21. Marts 2012 kl: 09:42:00
og var det sådan at hvis jeg skifter til enten diesel eller wbx at nogen lå inden med en udstødning for min ser rent faktisk gennemtæret ud.
Titel: seriøst på røven.
Indlæg af: Kkrogsgaard efter 21. Marts 2012 kl: 09:43:59
Jeg har min til salg: http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-p-156261.html#156261
Titel: seriøst på røven.
Indlæg af: dehler efter 21. Marts 2012 kl: 09:55:45
ok og ved du om den kan komme direkte over i og har du alt der skal til bortset fra udstødningsrør eller har du også det? og kan du eventuelt hjælpe mig med at få den skiftet?
Titel: seriøst på røven.
Indlæg af: Jønne Ukendt efter 21. Marts 2012 kl: 12:36:01
Du kan købe den som sidder i min bil. Ca 180000km . Den er fra 87. Pris 5000kr. tlf 20114427

 Mvh Jønne Ukendt
Titel: seriøst på røven.
Indlæg af: Kkrogsgaard efter 22. Marts 2012 kl: 04:55:24
Jeg har lige pillet den ud af en bus som er født med en DJ. Der burde ikke være de store problemer i det. Udstødningen kan godt leve lidt tid endnu. Men den er ikke som ny!

Jeg har desværre ikke tid til at hjælpe med skiftet.
Titel: seriøst på røven.
Indlæg af: stiller55 efter 22. Marts 2012 kl: 08:42:31
Tror os med Dehler har en dårlig WBX periode lige nu min har lige smidt en top pakning  :oops: