T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Syncro Fora => Emne startet af: ronja6 efter 29. Marts 2012 kl: 20:38:04
-
Lige et spørgsmål vedr. skift af bagfjedre på doka syncro. Hvilke fjedre kan bruges, hvis man samtidig ønsker at hæve bilen ? Passer fjedre fra andre modeller f.eks t4 og lign ? Har nogle evt. et sæt liggende, som kan købes ?
Mvh Per
-
Christian (med den hvide 16" Allrounder med 2,5TDI) her fra forum har et sæt fabriksnye Opel Vivaro fjedre liggende hos mig som jeg ikke kommer til at bruge. Har man ikke råd til f.eks Seikel skulle det være være en god kraftig opgradering til en tungt læsset syncro og gi en del mere frihøjde. De har kun været prøvemonteret på Christians syncro, er helt nye.
Hvis du kan få fat i ham og aftale pris/betaling kan du hente dem hernde ved mig på søndag. Postnummer 8990.
mvh
Jan
-
Hej Jan
Jeg prøver at fange ham. Har set et sæt på e-bay til ca. 50 euro incl forsendelse, men kender ikke kvaliteten.
Ps. ved du hvor "dine" tristar dørsider befinder sig ?
Mvh Per
-
Jeg husker noget om ...
2WD fjedre bagerst fra en normal T3 der kan monteres foran på en Syncro. Det hæver omtrent 30-40 mm og samtidig lægges der så skiver under fjedrene bagerst på syncroen. Mere husker jeg ikke, der var et eller andet ...
Det er nemmest, billigst og mere passende, såfremt man ikke kører med alt for tunge læs.
-
Har lige sat sådanne et sæt fjedre bagpå min t3 kasse og syntes godt nok den er kommet højt på bagi
http://viewitem.eim.ebay.dk/2-FEDERN-VW-T2-T3-T4--Alle-Typen-HINTEN-GH--NEU-HD/150538120840/item?transId=721618721005
-
Det var faktisk dem jeg så på i går ! Kan jeg få dig til at måle længden på dem ? På forhånd tak !
Mvh Per
-
De sidder på bilen nu , men biler hænger på 2 søjlet lift så hjulende hænger frit og der er de ca24 cm og sidder stædig i spænd, mener også der står de er førstærket
-
Jeg husker noget om ...
2WD fjedre bagerst fra en normal T3 der kan monteres foran på en Syncro. Det hæver omtrent 30-40 mm og samtidig lægges der så skiver under fjedrene bagerst på syncroen. Mere husker jeg ikke, der var et eller andet ...
Det er nemmest, billigst og mere passende, såfremt man ikke kører med alt for tunge læs.
http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-t-14232-highlight-fjedre.html
"foran kan man tage 2WD fjedre i forstærket "grøn grøn" (nye svarer til spidan 48810) fra DoKa eller nogen normale 2WD, de er lidt længre end de originale syncro.
hvis du har en forholdsvis let bil, er det nok med standard 2WD, det bliver ellers for hårdt.
det kan godt hjælpe med nogen trialmaster støddæmpere. De er ikke for lange, så man kan fortsat bruge de originale drivakselled.
her er der ellers en fin tabel med mange fjedre: http://www.ig-syncro16.de/wiki/Federn
lige et tillæg: http://www.forumvwbus.de/read.php?1,872653,page=1
mercedes spacere til foran.. har nummer: 108.325.01.85
http://mbspecialist.dk/mercedes_webcatalog/search/?q=108.325.01.85&x=2&y=6
-
Har nogle gode link til stærkere fjedre til syncro.
Personligt kan jeg ikke lide Seikel eller Gowesty's, da de kun hæver bilen men ikke giver den fornødne mulighed for at læsse meget udstyr med og bevare frihøjden.
Mary er bagpå udstyret med et par speciallavet fjedre, som er det stiveste jeg endnu har set på markedet, og det er uden at hendes køreegenskaber i tom tilstand er blevet for stive.
Foran har hun et sæt Heavy Duty fra Sydafrika.
-
Jeg forventer ikke at skulle laste det store, men vil gerne have en "høj" doka. Bilen er pt. hævet en tomme med skiver for og bag. Hvad siger synsmanden til disse skiver ? Er det lovligt at hæve bilen f.eks 20 mm, som jeg har hørt ! Kan et sæt bagfjedre fra t5 (265 mm) bruges ? Til Dennis ; hvad hedder dine bagfjedre og hvormeget hæver de bilen, da det er frihøjden som er afgørende for mig !
Mvh Per