T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => R4i Fora => Emne startet af: thomasfyn efter 01. April 2012 kl: 15:58:24
-
Hej
Jeg har noget rysteri ved igangsætning (mest i bak) - det virker som om at det er motoren der ryster eller sidder løst..
Jeg har været under bilen og stramme motorophæng, men intet virker løst (ustrammet)..
Har I nogen ideer til hvad det ellers kan være ??
-
sikkert koblingen der rusker
-
sikkert koblingen der rusker
??
Hvad gør jeg ved det??
-
Er det hver gang du bakker ? hvordan ser gearkasseophænget ud ?
-
ophæng er fint..
Den ryster hvis jeg igangsætter med for lave omdrejninger
-
sikkert koblingen der rusker
??
Hvad gør jeg ved det??
hvis det er det , kan der være forskellige årsager
olie på koblinspladen
slidt kobling
efter min erfaring er der kun en løsning og det er af med gearkassen og tjekke koblingen
men det kan da være der er andre der har en anden løsning
-
ophæng er fint..
Den ryster hvis jeg igangsætter med for lave omdrejninger
det gør min også en gang imellem , men det er ikke noget jeg har taget mig af indtil videre
-
sikkert koblingen der rusker
??
Hvad gør jeg ved det??
. udluft på slavecylinderen, det kan måske hjælpe lidt.
.. giv lidt mere gas ved igangsætning. (nødløsning)
Mest sandsynlig... skift den, og tjek samtidig om der er uens slid på trykfoden og svinghjulet.
Tony
-
Eller den lidt barske metode: Bilen sættes i andet & tredie gear ved stilstand. Der gives masser af omdrejninger og kobles til / fra når motoren finder ud af, at den ikke kan trække læsset i gang.
Gentages to - tre gange. Herefter startes normalt, og se om ikke rysteriet er væk ?
Hvis ja, har der været olie på belægningen der er blevet brændt af.
( Gør det ikke FOR tit. Det koster belægning hver gang )
-
Eller den lidt barske metode: Bilen sættes i andet & tredie gear ved stilstand. Der gives masser af omdrejninger og kobles til / fra når motoren finder ud af, at den ikke kan trække læsset i gang.
Gentages to - tre gange. Herefter startes normalt, og se om ikke rysteriet er væk ?
Hvis ja, har der været olie på belægningen der er blevet brændt af.
( Gør det ikke FOR tit. Det koster belægning hver gang )
Jeg prøver det imorgen... ;-)
-
Jeg kommer til at spørge lidt dumt, men satte i det lille pinoleje i motoren, til at styre den lange aksel, koblingen sidder på. ?
-
En Rally kører fortalte mig engang et man kunne hælde en Cola ned i koblinghuset for at rense det.
Jeg tør ikke stå inde for det, men er der andre der har hørt denne historie / prøvet det.
-
En Rally kører fortalte mig engang et man kunne hælde en Cola ned i koblinghuset for at rense det.
Jeg tør ikke stå inde for det, men er der andre der har hørt denne historie / prøvet det.
:D er der ikke noget med motorere og sukker.. Måske danskvand, Men den kan ikke allerede være sodet til.. Det der sker er vist det samme som hvis toppakningen er utæt, den cylinder hvor vandet løber ind i, Er tændrøret pinligt rent ;)..
Jeg har nemlig også køre med benzin engang ;)
-
Jeg kommer til at spørge lidt dumt, men satte i det lille pinoleje i motoren, til at styre den lange aksel, koblingen sidder på. ?
Ja, det gjorde vi ;-)
-
Tak Andreas ;-)
-
En Rally kører fortalte mig engang et man kunne hælde en Cola ned i koblinghuset for at rense det.
Jeg tør ikke stå inde for det, men er der andre der har hørt denne historie / prøvet det.
:D er der ikke noget med motorere og sukker.. Måske danskvand, Men den kan ikke allerede være sodet til.. Det der sker er vist det samme som hvis toppakningen er utæt, den cylinder hvor vandet løber ind i, Er tændrøret pinligt rent ;)..
Jeg har nemlig også køre med benzin engang ;)
Jovist så. Danskvand og masser af snoninger på varm motor. En sjat i KARBURATOREN og udstødningen spytter store sorte klumper. Ved ikke lige med katalysatorer og indsprøjtninger om det er helt så effektivt.
-
En Rally kører fortalte mig engang et man kunne hælde en Cola ned i koblinghuset for at rense det.
Jeg tør ikke stå inde for det, men er der andre der har hørt denne historie / prøvet det.
Ang cola er det hvis koblingen fedter, så kan cola få den ta lidt bedre, men er den sølet ind i olie skal der bruges en bremserens og så er den ren og som ny igen(hvis den ikke er slidt helt ned :-) )
-
Hvis den er sølet ind i olie bør man finde ud af hvor olien stammer fra. Som regel hedder det
af med gearkasse og kobling.
Mvh Jønne Ukendt