T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: la cour efter 28. April 2007 kl: 18:47:09
-
Så er var det lige pludselig at min fine caravelle ikke opførte sig så pænt mere. Problemet er at den går i stå hver gang jeg kobler ud for f.eks at standse i et kryds. Jeg kan se når den begynder at brokke sig før den går i stå ved at batteri lampen og motoroilie lampen bengynder at blinke.
Jeg har også prøvet at bare tænde motoren for at se om den kan gå i tomgang men det har den ligepludselig også meget svært ved.
Det er som om at problemet er størst når bilen er blevet varm!
Nogen der har et bud på hvad der kan gøres ved det??
mvh la cour
P.S lige et spørgsmål som ikke har noget med det andet at gøre: Kan man godt komme til at fylde for meget olie på??
-
Det første til sidst, ja, du kan godt fylde for meget olie på, og det skulle være lige så skadeligt for motoren som for lidt olie!
Er din motor karburator eller indsprøjtning? Er der intet som er ændret i forhold til før hvor den har gået godt? Det er jo oplagt at justere tomgangen, men det er jo nok ikke forklaringen! Er det en karb.-model ville jeg rense den, og måske prøve med sprit i benzin!
/Mads
-
doh..så lige det er en 88'er, så er det jo nok indsprøjtning!
/Mads
-
Ja, det har du jo lidt erfaring med :D Det lyder som et meget godt sted at starte!
/Mads
-
! Er det en karb.-model ville jeg rense den, og måske prøve med sprit i benzin!
/Mads
Selvom det ikke er en kab.model, kan man så ikke prøve med sprit i benzinen alligevel??
Det kan vel ikke skade eller hvad?
Og hvis det ikke er det må jeg hellere få den afsted til en der ved mere om det end jeg gør. Jeg kan allerhøjst bare fylde lidt olie på og noget sprit osv.
-
Tak for svaret. Det vil jeg da lige starte med at tjekke så. :D
-
Lad være med at putte sprit i tanken, det løser ingen problemer på en insprøjtningsmotor! Når Peder nævner styrebox, så er det nok i virkeligheden tændingsmodulet! Det er en lille sort boks med en køleplade på, og et fembenet stik, som sikkert sidder forest til venstre i motorrummet. Det kan godt være det som er problemet, og du skal være meget velkommen til at komme forbi mig og låne et!
Styrerboxen har du slet ikke lyst til at købe en ny af, de koster kassen!
/Mads
-
Først og fremmest ville det være en fordel at vide hvilken motor det er, GW, DH ?
Og ikke for at skyde dig ned Jarl, men hvis det er en motor med digifant motorstyring, har den ikke vacum slanger fordi tændingen er elektronisk styret.
Benzinfilteret som sidder ved skydedøren er ikke af den gennemsigtige slags, men af metal, som er på størrelse med en coladåse...
Skift det ! det har nok godt af at blive skiftet alligevel !
-
Og ikke for at skyde dig ned Jarl,
:lol: HE HE, du skal læse det som står over billedet! Og så tror jeg da det er en hvis hr. benz!?!?
/Mads
-
Standart indsprøjtningen har et sart tomgangsreguleringmodul, mit bedste bud er at det ikke fungere som det skal...
Ps. det sidder i højre side i "gællekanalen" og har man vasket motor eller været flittig med vandslangen under vask, kan man være uheldig at modulet har fået vand
-
og har man vasket motor eller været flittig med vandslangen under vask, kan man være uheldig at modulet har fået vand
Aha, måske er det der er problemet. Den har nemlig lige fået en ordentlig vask,
:?
-
Aha, måske er det der er problemet. Den har nemlig lige fået en ordentlig vask,
:?
Lyder som et godt sted at starte..!
Pil modulet af, skil det ad og læg det til tørre, så kan du være heldig det kommer til at virke igen.
-
Her lidt fra Bentley...